vauva ei ole kakannut pian kolmeen viikkoon
on koitettu mallasuutteet, kuumemittaritemput, akupistehieronnat, vatsahieronnat. Mitä vielä voisi yrittää?
Kommentit (68)
Toivottavasti lähtivät päivystykseen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 21:58"]
Toivottavasti lähtivät päivystykseen.
[/quote]
En usko, jospa ne on niitä että "Jumalan tahto toteutui" kun käy huonosti
vauva nyt rauhallinen ja nukahti syliin. yhteyttä päivystykseen ei saa.
VOI HERRANJUMALA !
Viikko sitten ainakin olis jo pitänyt soitella neuvolaan ja varata aikaa lääkärille...
Mistä näitä uusavuttomia tulee?
Jos et mene päivystykseen menet heti aamulla lääkäriin. Usko edellä kirjoittaneita.
JUMALAN TÄHDEN, lähde sinne päivystykseen!!!! ei siinä mitään soittoja tarvita.
Kun sinne päivystykseen ei tarvita soittoa kun on hätätapaus.
Lapsi oksennellut ja jos yhtään noita linkitettyjä juttuja luit ja olet vähänkin normaali älyltäsi lähdet viemään vauvan lääkäriin/sairaalaan.
Saattaa olla että lapsi väsähti ja nukahti tai kertakaikkiaan voimansa loppuivat. Jos suoli meni kuolioon ei kait siihen enää koskekaan.
Mieluummin vaikka turha käynti lääkäriin kuin loppuelämän suru jos lapsi menehtyy. Täältä on kuitenkin yritetty auttaa useamman henkilön toimiesta ja sen tulet muistamaan lopun ikääsi jos vauvalle käy huonosti ja et toiminut.
Pitkä matka ei todellakaan saa olla esteenä avun hakemiselle.
Miksi joku provoilee tällaisella aiheella?
Taitaa olla trolli. Oma lapsi oli 1,5-v kun oli itkuinen ja sitten oli rauhallinen ja nukahti syliin - kyse oli hengenvaaralliseksi päässeestä nestehukasta ja tämä heikkenimen tapahtui muutamassa tunnissa. Äidinvaisto sanoi, että kun lapsi ei ole pissannut ja juonut vain tipotellen sekä on yhtäkkiä rauhallinen, voi kyse olla siitä, ettei enää jaksa olla hereillä. Olin oikeassa. Ei tuo voi olla totta, joku teini ehkä? Oikea äiti olisi ottanut nuo suolitukos jutut vakavasti. Mentiin päivystykseen ja lääkäri kysyi, että oletteko autolla, sitten hän ei tilaa ambulanssia kun autolla pääsette nopeammin. Lääkäri ei edes kauan tutkinut lasta, näki silmistä, että jotain on vialla. Soitti sairaalaan että ollaan tulossa, en kuullut mitä sanoi kun menimme jo, mutta sairaalaan oli hälytetty päivystävä lastenlääkäri. Se oli jotain näitä aikoja illasta, kun olimme sairaalassa.
Harvoin täällä ketään ohjeistan menemään lapsen kanssa yöllä päivystykseen, mutta nyt kyllä menisin. Oli matka kuinka pitkä tahansa. Ja mitä suurempi päivystys, sitä parempi. Aamulla terkassa ne ei pysty suolitukosta poissulkemaan kunnolla.
Olen lääkäri.
Terveysneuvontaankin voi soittaa http://www.0910023.fi/
On ensisijaisesti pk-seutulaisille mutta ainakin itse olen saanut sieltä vastauksen vaikka muualta olinkin.
Mutta lähde päivystykseen, pienen vauvan henki on vaarassa! Mitä menetät vaikka olisi turha käynti verrattuna siihen jos menetät vauvasi pelkkää arkuuttasi?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 22:23"]
Terveysneuvontaankin voi soittaa http://www.0910023.fi/
On ensisijaisesti pk-seutulaisille mutta ainakin itse olen saanut sieltä vastauksen vaikka muualta olinkin.
Mutta lähde päivystykseen, pienen vauvan henki on vaarassa! Mitä menetät vaikka olisi turha käynti verrattuna siihen jos menetät vauvasi pelkkää arkuuttasi?
[/quote]
Enpä sanoisi arkuudeksi vaan piittaamattomuudeksi sekä tyhmyydeksi jos ei vie lasta lääkäriin.
Kai ne nyt lähti sinne päivystykseen?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 22:03"]
vauva nyt rauhallinen ja nukahti syliin. yhteyttä päivystykseen ei saa.
[/quote]
Etkä tule saamaan yölläkään. Ja todella toivon ettet lääkäriapua tule yöllä äkillisesti tarvitsemaan lapsellesi.
Kannattaisi lähteä pikaisesti sinne päivysstykseen nyt, kun vielä on aikaa. Toivottavasti on.
Sori vaan, mutta siitä taisi sittenkin tulla muumi.
Sori vaan, mutta siitä taisi sittenkin tulla muumi.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00545#s2
Suolen tuppeuma ja kiertymä
Pienillä lapsilla tärkeä äkillisen vatsakivun syy on suolen tuppeuma. Siinä ohutsuolen loppuosa tunkeutuu paksunsuolen sisään ja aiheuttaa kulkuesteen. Tyypillisesti lapsella on kovat, aaltomaiset kivut, oksentelua ja ulosteena voi tulla verensekaista limaa. Kipujen välillä lapsi voi olla yllättävän hyväkuntoinen. Sairaalassa diagnoosi varmentuu röntgentutkimuksessa, minkä jälkeen tukos laukaistaan.
Tärkeä harvinainen, mutta äkillinen kovan vatsakivun syy imeväisiässä on suolen virhekiertymä, joka hoitamattomana johtaa suolen verenkiertohäiriöön ja suolikuolioon. Luonnollista on, että imeväisen alkaessa itkeä lohdutomasti, mikä hellittelystä huolimatta pahenee, tulee aina hakeutua päivystyksellisesti hoitoon.