Ei ***** mulla lähtee järki tuon imurin kanssa! :(
Puoli vuotta sitten erehdyttiin hankkimaan tuollainen VOLTA Aptica merkkinen pölypussiton imuri ja täytyy sanoa että on kyllä ollut pettymys.
Siis jotkut pari ekaa kertaa kun tuolla imuroi, niin tosi hyvin pelaa, ääni nyt vaan on ihan järkyttävä ja imutehoa oli melkein liikaakiin (ei voi säätää mitenkään)
Mutta nyt pidemmän käytön jälkeen mulla lähtee järki tuon kanssa. Säiliö tuntuu olevan ihan säälittävän pieni!! Saa helpostikin tyhjentää kaks kertaa per imurointikerta. JA tuon säiliön tyhjentäminen on ihan kauheen sotkuista! Parhaaksi keinoksi olen todennut tunkea säiliön pussiin ja avata sen siellä, silti lentelee pölyt ja roska ympäriinsä...
En myöskään tajua missä mättää, mutta toi imuri tuntuu olevan myös tukossa ihan koko ajan! Paikallistin joskus syyn ja huomasin että se aukko mistä kaikki roska menee sinne säiliöön on ihan naurettavan pieni, ei ihmekkään jos menee tukkoon esimerkiksi koirankarvoista tms.
Ja suodatinta saa olla pesemässä joka välissä, että imuri ees toimii. Nyt kyllä varmaan pitää hommata uus suodatin, kun tuntuu että imutehoa ei ole jäljellä yhtään...
Jouduin äsken jättämään siivouksen kesken, kun imurin imuteho katosi olemattomiin, en onnistunut löytämään tukosta, joten pesin suodattimen, saa nähdä toimiiko...
Argh! Anopilla on Dysonin pussiton imuri, ehkä meidänkin olisi pitänyt raaskia hankkia sellainen.. :(
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:03"]voiskohan se pölyn kotuttaa ennen säiliön tyhjennysta ?
[/quote]
Pölyn kotuttaa...? Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? En ikinä ole kuullutkaan "kotuttaa"-sanaa.
Nyt tästä lähtien muistat, ostat mitä hyvänsä, nimittäin netin ostoarviot.
Ihmiset kertovat kokemuksiaan netti pullollaan ostoksistaan, google auki ja lukemaan, ole hyvä.
Electroluxin perusimuri maksaa marketissa 129. S-bag pöypusseja saa myös halpismallisina. Pölypusseihin ei kyllä kulu niin paljon rahaa vuosikymmenessä että viitsisin investoida pölypussittomaan.
Minä katysoin kaverilla vähän aikaa sitä pussittoman käyttöä ja päätin pysyä pussimallissa ikuisesti.
Jaa mä olen saanut sellaisen kuvan että noi Aptican on paljon parempia kuin Dysonin.. Tosin en kyllä lemmikkiperheeseen suosittelisi koskaan pölypussitonta imuria, tukossa koko ajan.
Mulla myös pussiton, mutta Hoover. Taitaa olla noissa pussittomussa surkea imuteho. 230w. Ei se dysonin imutehokaan kova ole. Tilasin nyt pölypussillisen imurin ja imuteho on 420w. En osta enää koskaan pölypussitonta imuria. Vai imeekö se dyson kunnolla matoista ja sohvista pölyn?
Et vaan osaa puhdistaa ja huoltaa imuriasi oikein. Kai ymmärrät ettei sillä nyt ihan kaikkea voi imuroida, esimerkiksi ne koirankarvat kannattaisi varmaan siivota muuten kuin imurilla.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:14"]
Et vaan osaa puhdistaa ja huoltaa imuriasi oikein. Kai ymmärrät ettei sillä nyt ihan kaikkea voi imuroida, esimerkiksi ne koirankarvat kannattaisi varmaan siivota muuten kuin imurilla.
[/quote]
Mitä sillä sitten saa imuroida? :D
Meillä on dyson ja pitkäkarvainen koira, eikä imuri ikinä tukossa. Säiliön tyhjennys on siistiä, otan säiliön mukaani ulos, avaan sen ulkona, kippaan pölyt roskiin, säiliöön kansi päälle ja sisälle jatkamaan siivousta. Imutehoa löytyy liikaakin. Ensin alkuun en osannut imuroida tuolla ja koin imurin liikuttelun hankalaksi koska se imee itsensä ihan älyttömän kovaa kiinni lattiaan ja mattoihin. Taatusti lähtee karvat matoista. No onneksi opin oikean imurointitekniikan ja nyt imurointi sujuu kuin tanssi. Ei koskaan enää pölypusseja ja vaihdettavia suodattimia ym. säälittävää rahastusta!
meilläkin dysoni ja se on pelittänyt ilman ongelmia jo yli kuusi vuotta. Meillä koira ja jyrsijöitä eikä imuri mene tukkoon edes pitkistä heinistä. Säiliön saa kyllä normaalilla älykkyysosamäärällä varustettu ihminen tyhjennettyä helposti niin ettei pölyt ja roskat lentele ympäriinsä, no meitä on moneen junaan..
Sama imuri ...HIRVEÄ pettymys. Säätöjen puute, hirveä meteli, jatkuva säiliön tyhjentäminen ja nyt: satuin vahingossa vetämään johtoa kuten edellisessä imurissani eli niin kauan kunnes tulee stoppi. Just joo. Siellä onkin punainen merkkiväri johdossa kun pitää lopettaa kelaaminen. Kas, enpä sattunut tuijottamaan johtoa ja kuinka kävikään?
Nyt ei kelaudu sisään. Avasin pohjasta kaikki 6 ruuvia saadakseni johdon alkuun kelan ympärille vaan eipä silti aukea, vähän raottuu vaan. Pakko lähteä korjaajalle.
Puolen vuoden käyttökokemuksen kautta sanon, että imuri lähtee vaihtoon just NYT ja tuon alle vuoden ikäisen surkean laitteen myyn pilkkahinnalla eteenpäin. Ei tuollaisesta kehtaa paljoa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Millähän ne koirankarvat voisi ottaa ellei imurilla? Pinseteillä yksitellen roskapussiin? Koiratalouksissa hyvä imuri on ehdoton.
Aptica imuriin olen ollut tyytyväinen. Imuvarressa on imutehoa säätävä liukusäädin, kuten kaikissa imureissa. Vaatii vähän huoltoa ja putsaamista, mutta ne ei vie kauan. Ollut jo vuosia ja tutulla dyson, on niin kova Ääninen, että pitää kuulosuojaimet päässä imuroida. Itse putsaan imurin kerran parissa viikossa ja se riittää.
Mulla 15v vanha Mielen imuri joka maksoi 150€ silloin. Pussillinen malli tottakai, ei ikinäkoskaan pussitonta! Nyt jo hirvittää että joutuu joku päivä ostaa uuden.
Mulla sama ongelma, imee itsensä lattiaan kiinni ja matot liukuu mukana... Kertoisitko mikä tekniikka toimii?