Rantakunto -mitä tarkoittaa?
Onko tavallistakin, että naiset yrittävät laihtua kesää kohti? Miksi? Miksei ympäri vuoden huolehdita voinnista eli liikutaan ja syödään järkevästi. En ole koskaan kiinnittänyt koko aiheeseen huomiota tätä ennen. Ei tulisi mieleenkään pudottaa painoa vain kesää varten ja sitten hankkia kilot takaisin ja taas sama rumba keväällä.
Olen liikunnallinen ja normaalipainoinen.
Kommentit (13)
Rantailen omalla mökillä ja muutaman kerran kesässä uin yleisillä rannoilla. Jos matkaan ulkomaille, olen siinä kuosissa kuin satun olemaan. Ei ole tarvetta esitellä itseäni ja en kiinnitä mitään huomiota, jos minua katsellaan. Olen kokoa 36, tavallinen suomalaisnainen.Jos joku kohta vartalossani onkin löpsähtänyttä, niin mitä sitten. Elämäni ja olemiseni ei ole ulkoisten avujen varassa.
Olen mieltänyt, että rantakunnossa ollaan, kun kehtaa mennä yleiselle rannalle uikkareissa/bikineissä :)
Minulla on ainakin halut saada kiva uikkarikroppa. Nyt vatsapussi roikkuu raskauden jäljistä alkkareitten päällä. Tooooosi kiva. :D
Kun olen ollut tätä 15 kiloa hoikemmassa kunnossa niin tiedän että oloni on ihanan kevyt, se on motivaationi ja kesä nyt on vaan hyvä aikajakso tehdä saavutuksia. On mulla ihan yhtälailla tarkoitus saada talven jäljiltä koppuraiset kantapäät kostumaan taas hyviksi. Minusta se on ihan samanlainen tavoite, ei mikään mahdottomuus ja kammotus.
Olen ylipainoinen ja siksi hyvässä rantakunnossa.Olen yrittänyt laihdutttaa mut aina epäonnistun siispä olen asennoitunut hyväksymään itseni lihavana :). p.s siskoni on myös lihava eli on niitä muitakin:)
Kyllä ilkeän mennä yleiselle rannalle vaikka minkä näköisenä tai kokoisena. Eihän noihin vielä ainakaan ole mitään pääsyvaatimuksia.
Taidat olla uusi tällä palstalla.
Rantakunto = Janni Hussin kroppa (=rasvaprosentti suunnilleen miinuksen puolella), ei tatuointeja, ei lävistyksiä, koska ne on OKSETTAVUA. Hiustenpidennykset ja tekokynnet saa olla. Pitää olla ruskettunut, koska valkoinen iho on OKSETTAVA! Ainoat karvat, mitä saa olla, on hiukset, kulmakarvat ja ripset. Kaikki muut karvat on OKSETTAVIA ja ne pitää poistaa, koska muuten ei saa liikkua julkisilla paikoilla, koska on OKSETTAVA! Muttei saa olla liian hoikka, liian kaunis, liian seksikäs, liian täydellinen, koska silloin on tyrkky ja OKSETTAVA huora. Eli pitää olla tatuointeja ja lävistys, ja mielellään karvoja kainaloissa ja bikinirajoissa. Rusketus saa olla jos se on ulkona hankittu, koska tekorusketus on niiiiin last season ja OKSETTAVA!
En käy yleisillä rannoilla, joten ei siksikään ole tullut mieleen mikään proggis keväisin. Olen ihan timmi ympäri vuoden yrittämättä mitenkään erityisesti, koska pidän liikunnasta sinänsä. Ja syön silloin kun ehdin.
Rantakunto tarkoittaa siitä haaveileville varmaan mitä kenellekin. Toiset haluavat näyttää fitness-urheilijalta ja toiset anorektiselta. Luultavasti rantakunto on sellaisten sitten kun- ihmisten juttu jotka voivat tehdä kaiken vasta sitten kun on laihtunut x määrän tms.
Rantakunto on sitä että heti joulun jälkeen palkataan pt ja laihdutetaan 10-15 kiloa ja hankitaan lihasmassaa ja sixpack näkyviin. Lisäksi pitää olla isot tissit ja pyöreä pylly.Ja rypytön naama.Muuten ei ole rannalle asiaa koska muuten tiiraileville tulee paha mieli.
Huom raskaus arvet EI SAA näkyä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:46"]
Rantakunto on sitä että heti joulun jälkeen palkataan pt ja laihdutetaan 10-15 kiloa ja hankitaan lihasmassaa ja sixpack näkyviin. Lisäksi pitää olla isot tissit ja pyöreä pylly.Ja rypytön naama.Muuten ei ole rannalle asiaa koska muuten tiiraileville tulee paha mieli.
[/quote]
Mutta tulee paha mieli myös, jos on liikaa lihasmassaa, liian näkyvä sixpack, liian isot tissit ja liian pyöreä pylly, sekä liian rypytön naama.
Rantakunto-termi on ihan mainoskikka ja lanseerattu lisäämään kuntoilulehtien, laihdutusvalmisteiden, kuntosalien ym. bisnesten myyntiä. Kyllähän ne lisäävät varmaankin myyntipiikkiä (samoin kuin "kesän jälkeen kuntoon" = eiks silloin oltukaan rantakunnossa?:D , joulukilot pois, jne..) Käytännössähän liikunnalliset ja terveellisyyteen panostavat ihmiset tekevät sitä läpi vuoden, luonteeltaan mukavuudenhaluiset/laiskat sohvaperunat jaksaa ehkä sen muutaman viikon, ja rannat ovat kyllä aina täynnä kaikennäköistä ja ikäistä porukkaa jokatapauksessa:)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 13:46"]
[/quote]
Multa jäi tästä pois .......tiiraileville miehille tulee paha mieli......
Itse olen rantakunnossa tällaisenaan,ihan tavallisena naisena.
Onhan se ihan loogista että kesällä ihmiset haluaa olla hoikemmassa kunnossa koska vaatteet paljastaa enemmän.
Tässä on täydellinen rantakunto.
http://www.hel.fi/hel2/ymk/vk2004/vk04_kuvat/hylje.JPG