Mitä nimiä teidän lasten toinen vanhempi, anopit ja teidän ystävät ehdotti teidän lapsellenne?t
Kommentit (21)
Mies ehdotti yhden exäni nimeä, tosi tietämättä tästä yhteydestä. Ei muilla mitään ehdotuksia ollut, olisiko pitänyt?
Isäni ehdotti Emiliaa, lapsen täti Eveliinaa
Olen syntynyt tammikuussa. Äiti ehdotti nimeksi "Talvikki". Onneksi järki voitti...
Lapselleni? Meillä on miehen kanssa yhteinen kapsi, jonka nimi valittiin yhdessä. Mies etsi nimiä, joista valittiin yhdessä hyvä. Minulla ei ollut valmiina yhtäkään nimeä ja yllätysektion jälkeen olin hieman väsyksissä pitkään... onneksi mies löysi hyviä nimiä 🙄
Meillä lapsen toinen vanhempi ehdotti nimiksi Johannesta, Olavia ja Annaa. Meillä on Anna Kristiina, Väinö Johannes ja Paavo Olavi.
terkkuja tutuille
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt tammikuussa. Äiti ehdotti nimeksi "Talvikki". Onneksi järki voitti...
Ja lapsesta tuli Orvokki.
Mummu toivoi tytöstä Matleenaa.
Onneksi tuli poika.
Vierailija kirjoitti:
Lapselleni? Meillä on miehen kanssa yhteinen kapsi, jonka nimi valittiin yhdessä. Mies etsi nimiä, joista valittiin yhdessä hyvä. Minulla ei ollut valmiina yhtäkään nimeä ja yllätysektion jälkeen olin hieman väsyksissä pitkään... onneksi mies löysi hyviä nimiä 🙄
...tei-dän lap-sel-len-ne?
Anoppi ehdotti nimiä Salli, Anniina ja Helena, mun äidiltä tuli Aliisa ja Milja. Lapsen isä ehdotti ihan ensimmäiseksi nimeä Iina. Tytöstä tuli lopulta pitkän pyörittelyn jälkeen Seela. Lyötiin nimi lukkoon vasta ristiäispäivän aamuna. Siihen asti emmittiin ja pyöriteltiin eri nimiä ja yhdistelmiä.
Jos mun mummo olis saanut päättää mun nimi olis Maisa tai Annikki. Onneksi ei saanut ja kumpikaan näistä ei päätynyt nimeeni. Olen paljon mieluummin Anu.
Tytölle anoppi ehdotti Violaa ja Fionaa. Ihan nättejä nimiä, mutta mieheni ei innostunut kummastakaan.
Mun anopillani oli aikoinaan nukke, jonka nimi oli Milla. Hän olisi halunnut meidän lapsesta Millan, mutta onneksi tulikin poika.
Ei Millassa sinänsä mitään vikaa ole, mutta en olisi halunnut päästää anoppia tai ketään muutakaan ulkopuolista osallistumaan nimenvalintaan.
Mies ehdotti Adaa ja Mariaa. Toinen näistä tuli nimirimpsuun.
Ei muut meille kovin nimiä ehdotelleet, paitsi kälyni ehdotti äitinsä nimeä, mitä mieheni piti aika mauttomana. Siis ei itse nimeä, vaan sitä että joku kehtaa ehdottaa sukulaisen nimeä lapselle suoraan.
Itse en henkilökohtaisesti kehtaisi ehdottaa toisille nimiä, mutta tavallaan ymmärrän muiden innon osallistua.
Vaari ehdotti mielipidettä kysyttäessä tytölle nimeksi Jania. Kun sanottiin ettei tytölle voi antaa nimeksi Jania niin kysyi että joko se poika syksyllä kouluun menee ja alkoi höpistä sen jälkeen jotain naapurinsa veljeksistä. Sitä se on kun lanttu lahoaa.
Hirveesti yrittivät ohjailla kyllä nuo samat ihmiset täälläkin. Onneksi pidin pääni ja lapsesta tuli Jemmica. :)
Meidän lasten nimet ovat perinteisiä nimiä meidän suvussa, muistuksia rakkaista ihmisistä ja kaikki niistä tykkää: Carl Immanuel, Edith Pia Margaret ja Elisabet Louise.
Isomummo yritti ehdottaa lapselle nimeksi Uolevia moneenkin otteeseen mutta lopetti kun minä sanoin että Uolevi pyllyä nuolevi.
Niinpä niin...mitäpä se lapsen toiselle vanhemmalle kuuluisi...eli vähän ihmettelen toista vanhenpaa tässä yhtälössä :D