Miten reagoida ulkonäköön kohdistuvaan negatiiviseen palautteeseen?
Meillä oli miehen kanssa riitaa eilen... Mies kännissä kuin apina ja sai jonkun mustasukkaisuuskohtauksen. Käskin hänen lopulta painua vaikka helvettiin ja mies sanoi lähtevänsä mielellään, sillä olen niin vastenmielinen, että teen miehestä kuin miehestä impotentin.
Tänään hän väitti ettei todellakaan ole noin sanonut, mutta kyllä minulla korvat tässä rumassa päässä kuitenkin on :(
Rakastan kuitenkin miestäni ihan hirveästi, mutta voiko tuollaisen loukkauksen unohtaa?
Kommentit (21)
Mikäli miehesi ei loukkaa sinua tuolla tavalla muuten, unohda kommentti. Jotkut sanovat riidellessään todella ilkeitä juttuja, joiden tietävät loukkaavan toista, eivätkä niitä oikeasti tarkoita.
Onko ihmisten mielestä tosiaan ihan "normaalia" laukoa loukkauksia riidellessä?
"Jotkut sanovat riidellessään todella ilkeitä juttuja, joiden tietävät loukkaavan toista, eivätkä niitä oikeasti tarkoita."
Jotkut = henkisesti ala-asteikäiset?
Mulle sanottiin kerran, että: "ihan, kuin ämpäriä panisi". Eipä ollut muutamaan viikkoon ämpäriä tarjolla sen jälkeen
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:26"]
Mulle sanottiin kerran, että: "ihan, kuin ämpäriä panisi". Eipä ollut muutamaan viikkoon ämpäriä tarjolla sen jälkeen
[/quote]
Jaa, että sen jälkeen tarjosit taas?
MISSÄ TEIDÄN OMANARVONTUNTONNE ON???
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota, että ei muka tarkoita sitä mitä riidellessä sanoo. Sitähän juuri silloin tosiaankin tarkoittaa joka sanaa, etsii toisesta sitä heikkoa kohtaa.Todella törkeää ensin haavoittaa toista, ja sitten vältellä vastuuta omista teoistaan. Jos on ensin ollut törttö, pitää nyt sen verran löytyä selkärankaa, että pyytää anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:24"]
[/quote]
En ole ap, mutta katsopa kun useimmat meistä eivät elä täydellisessä maailmassa, sen täysin täydellisinä ihmisinä. Ihmiset tekevät välillä tyhmästi, sanovat tyhmiä asioita kiihkeyksissään, tekevät sellaista mitä pitää sitten myöhemmin osata ja tajuta pyytää oikeasti anteeksi. Mene vaikka muualle siitä sössöttämästä epänormaaleine täydellisyysvaatimuksinesi.
Taitaa taas jollain olla käpytikka henkitorvessa
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:29"]
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota, että ei muka tarkoita sitä mitä riidellessä sanoo. Sitähän juuri silloin tosiaankin tarkoittaa joka sanaa, etsii toisesta sitä heikkoa kohtaa.Todella törkeää ensin haavoittaa toista, ja sitten vältellä vastuuta omista teoistaan. Jos on ensin ollut törttö, pitää nyt sen verran löytyä selkärankaa, että pyytää anteeksi.
[/quote]
Voihan riidellessä haluta loukata toista ja sanoa silloin jotain sellaista, minkä tietää osuvan toisen herkkään kohtaan, mutta ei sanomaansa silti välttämättä tarkoita. Ja joo, törkeäähän se on, ja jälkeenpäin pitäisi myöntää mokansa ja pyytää anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:24"]
[/quote]
En ole ap, mutta katsopa kun useimmat meistä eivät elä täydellisessä maailmassa, sen täysin täydellisinä ihmisinä. Ihmiset tekevät välillä tyhmästi, sanovat tyhmiä asioita kiihkeyksissään, tekevät sellaista mitä pitää sitten myöhemmin osata ja tajuta pyytää oikeasti anteeksi. Mene vaikka muualle siitä sössöttämästä epänormaaleine täydellisyysvaatimuksinesi.
[/quote]
Ah, mutta täydellisyysvaatimuksillani olen koonnut ympärilleni ihmisiä joilla ei ole tarvetta lyödä ketään vyön alle. Mutta niinhän sitä ihmiset makaa kuin petaa.
Minusta ei ole normaalia että siitä elämän rakkaimmasta ihmisestä tulee yhtäkkiä vihollinen, joka halutaan murtaa ja murskata hinnalla millä hyvänsä. Ei meillä riitojen yhteydessä ikinä avoimesti vihata toista. Mun rakkaus kuolis siihen paikkaan, jos mies heittäis silmille kaiken sen, minkä tietäisi haavoittavan eniten. Minä olen niin inhimillisen heikko ihminen, että sellaista luottamuksen pettämistä en vaan pystyisi antamaan anteeksi.
Miten suhteenne voi toimia jos molemminpuolinen kunnioitus puuttuu? Riitaa syntyy kun toinen toimii ehkä huomioimatta tai ymmärtämättä vastapuolen tunteita ja varmasti joka avioliitossa joskus riidellään, mutta toisen satuttaminen ei ole normaalia eikä koskaan hyväksyttävää. Riidellessäkin pitää kunnioittaa toisen ihmisarvoa, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin ja parempi kohdistaa viha ja pettymys itse tekoon eikä henkilöön. Toivottavasti saatte asianne kuntoon ja hukkuneen keskenäisen kunnioituksen vielä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:42"]
Minä olen niin inhimillisen heikko ihminen, että sellaista luottamuksen pettämistä en vaan pystyisi antamaan anteeksi.
[/quote]
Eihän tuo heikkoutta ole. Terveessä suhteessa kumppania kunnioitetaan eikä koiteta loukata, oli sitten millainen riita hyvänsä.
Toiset ne tykkää siitä, et välillä hiukan lyödään ja alistetaan. Normaalissa suhteessa kunnioitetaan toista aina.
Kyllähän suhteessa saa raiskatakin, kunhan vaan muistaa myöhemmin pyytää anteeksi
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:37"]
Taitaa taas jollain olla käpytikka henkitorvessa
[/quote]
Hyvin sanottu! Kiitos sysipaskan päiväni piristämisestä! :D
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 22:47"]
Toiset ne tykkää siitä, et välillä hiukan lyödään ja alistetaan. Normaalissa suhteessa kunnioitetaan toista aina.
Kyllähän suhteessa saa raiskatakin, kunhan vaan muistaa myöhemmin pyytää anteeksi
[/quote]
Onko sulla ongelmia lukea sisältöä oikein? Enpä kuule lähtisi rinnastamaan tuota todellista vääryyttä siihen, jos ihminen sanoo toiselle jotakin tosi typerääkin parisuhderiidan tuoksinnassa. Joskus, harvoin, poikkeustilanteessa. Tietty jos ikävästi sanominen on jatkuvaa, niin se onkin ihan eria asia. Miten teidän maailmanne voivatkin olla noin mustavalkoisia? Äsh, ihan turha yrittää puhua stepfordin naisille. Onneksi olen itse aika epätäydellinen, ja ihan kyllä loppujen lopuksi tyytyväinen siitä.
Itse unohtaisin koko jutun, käskithän sinäkin hänen painua helvettiin.;) joten ei sekään kovin kauniisti ollu sanottu, tosin ymmärrän kyllä että miehen sanat loukkasi.
Oletko varma, että tarkoitti ulkonäköä? Ettei luonnetta, joka sillä hetkellä häntä varmasti ärsyttikin, kun kerran riitelitte.
Mä en itse ikinä halua satuttaa miestäni, en edes riidellessä. Tiedän liiankin hyvin hänen arat paikkansa, eikä tulisi mieleenkään alkaa niistä vittuilla ja ivata. Ja odotan samaa häneltä. Riitoja riidellään asiasta, jos alkaa käymään henkilökohtaiseksi vittuiluksi, se on mulle eron paikka. En missään nimessä elä sellaisen ihmisen kanssa, joka käyttää läheisyyttä hyväkseen tarttumalla kipeisiin henkilökohtaisiin asioihin riidan yhteydessä, ja yrittää satuttaa mahdollisimman pahasti. Sellaista ei tehdä ihmiselle jota rakastaa, ei vaikka olisi kuinka vihainen.
Totta kai voi unohtaa. Ihan älytöntä tuommoiseen kännissä ja riidoissa sanottuun tölväisyyn on takertua. Meillä ainakin molemmat heittelee riidoissa mitä kauheimpia loukkauksia mutta kun tilanne on ohi, molemmat ymmärtää ettei sitä oikeasti tarkoita mitä sanoi, tulipa vaan pyrittyä "voittamaan riita" yrittämällä satuttaa toista.