Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten irti ylivireystilasta? Miten höllätä?

Vierailija
07.04.2013 |

En ole ollut niitä kympin tyttöjä, perfektionisteja, paitsi nyt äitiydessä taidan sellaiseen pyrkiä.. kuitenkin olen ollut jollain lailla suorittaja ja stressaaja, että asiat menee hyvin. Mutta tämä on vain korostunut ja pahentunut viime vuosina, lastensaannin myötä ja sekin lisää asiaa, että mies ottaa niin rennolla kädellä kaiken - se pikemminkin lisää minun omaa hermostumistani ja suorittamistani. Hormonimuutokset aivan varmasti vaikuttaneet paljon, vauvavuosina valvoin aivan hirveästi kolikkilasten kanssa. En ole nyt viiteen vuoteen nukkunut sikeästi 8 tuntia heräämättä. Vähintään käyn vessassa pari kertaa yössä, ja usein lapset herättelevät vieläkin, heidän ollessa kipeitä valvon tosi paljon. Turhaankin. Nyt olen syönyt sitä hormonivalmistetta, mikä rentouttaa ja auttaa nukkumisessa - otan niitäkin pari kertaa yössä. Päivisin olen herkästi kireä ja äkkinäinen, stressaan lasten kanssa paljon.

Toisaalta käyn lenkillä, tapaan ystäviä, käyn välillä kaupungilla. Päiväunia en ole osannut äitiyden myötä enää nukkua, en vaan nukahda vaikka olisin kuinka väsynyt. Mitään mieliala- tai unilääkkeitä en halua. Mutta miten sitä oppisi relaamaan? Auttakaa oikeasti, tahdon etenkin lasten takia, ja itseni tietysti myös.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko sinulla olla hypomania? Googlaapa.

Vierailija
2/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon seksi auttaa rentoutumaan, ainakin itselläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutumisharjoitukset? Esim. kirjastosta voi lainata rentoutumiscd:itä. Jooga, siihen kuuluu rentoutumisharjoituksia?

Mindfullness-tekniikat eli myöskin eräänlaista rentoutumista, suljetaan silmät, keskitytään juuri tähän hetkeen kuuntelemalla omaa hengitystä. Jos ajatukset harhailevat, palautat ne kuuntelemaan omaa hengitystä.

Vierailija
4/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keinoja!

Vierailija
5/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista nimeltä circlum farmasia tai life kaupoista:   Aconitum nimistä valmistetta. Tasaa pulssin tilanteessa kuin  tilanteessa. Kun päivät on ollut liian vauhdikkaita ja ei pysty rauhoittumaan niin  nappaan tätä. Toimii todella hyvin. Pikku purkki maksaa 8,5 euroa jos oikein muistan.  Löytyy sieltä toistakin valmistetta joka on tippa muodossa. Erinomainen sekin, en vaan muista nimeä. Circlumissa parhaimmat valikoimat. 

Vierailija
6/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nelosta. Rentoutumisharjoitukset, mindfullness,jooga tai vastaava. Minulle auttoi myös piikkimatolla makoilu. Kaksi piikkimattoa perätysten ja alasti makoileen,peitto päälle.

Lääkkeitä et tarvitse,vain halun parantua tästä,halun rauhoittua elämään. Onnea ja rauhaa.

Hommaapa kirjallisuutta aiheesta,niitä on tosi paljon.

http://www.infontes.fi/PDF/Lopeta%20taisteleminen.pdf

tässä yksi teksti joka kannattaa alkajaisiksi lukea.

Vierailija
7/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aconitum valmistetta ambulanssikuljettajat kuulemma ottavat. 

Vierailija
8/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä terapiaan!

Tämä sun viimeinen lausekin on mielenkiintoinen: lapsiesi takia (ja myös itsesi).

Et sinä lääkkeitä tarvitse vaan läsnäoloa. Se ei tarkoita että teet tai olet paikalla vaan kone kiinni ja menet lähelle. Et suorita.

On paha sanoa teetkö riittävästi. Ja tunnet siitä sitten morkkista mutta sekin voi olla että et osaa vaan rytmittää tekemistäsi.

Käytkö töissä vai opiskeletko? Oletko kotona?

Erilaiset tilanteetkin jo vaikuttaa. Odotuksesi on voineet olla alkujaan jo naurettavan epärealistiset. Onko sinulla mielikuva millainen äidin kuuluisi olla johon koitat itseäsi pusertaa. Teetkö edes niin mutta ajattelet että sinun pitäisi.

Arjen epäonnistuminen voi olla rankka juttu. Millaisia muutoksia siihen pitäisi tehdä?

Toimiiko parisuhde?

Samoin jos hermostut niin sinun pitää saada joku toimivampi tapa jolla komennat etkä itse hermostu.

Oletko pyytänyt apua? Onko turvaverkkoa? Entä oletko pyytänyt apua vaikka neuvolasta?

Vierailija
9/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko juot kahvia tai cokista?

Vierailija
10/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä nukkumaan illalla aikasemmin, valvot vaikka voisit olla jo nukkumassa!

Vierailija
11/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käyn nukkumaan klo 22, en saa aiemmin unta. Herään yöllä pari kertaa, pahinta kun herään viiden aikaan ja olen aivan virkeä. En osaisi millään nukahtaa enää. Lapset herättävät siinä seitsemältä. Valvonpa myöhään tai käynpä aikaisin nukkumaan, herään aina useamman kerran yössä ja olen viideltä ihan liian valppaana heräämään. Se ei tunnu luonnolliselta, tahtoisin olla rennon uninen enkä ylivirittynyt.

Kahvia juon aamulla ja iltapäivällä, illalla syön rahkaa yms. proteiinipitoista. Päivittäin ulkoilen, piikkimatto on ihana! Mutta silti olen hermo ja ahdistunut, herkästi äkkipikainen. Parisuhde on aika huono, mies tosiaan ottaa kaiken niiiin rennolla kädellä, unohtelee jatkuvasti lasten asioita yms. joten siksi tiedän, että minä olen vastuullinen. Se ahdistaa, mutta muutosta siihen ei ole näkyvissä, mies itse toteaa että hän on mikä on ja tekee just näin, hän ei muutu miksikään.

ap

Vierailija
12/12 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö 7 tuntia ole ihan tarpeeksi unta? Juo rauhassa aamukahvit, lue vaikka Daily Mailia netissä, nauti yksinolosta ja rauhallisuudesta. Itsekin herään viiden aikoihin, ja pari rauhallista aamutuntia on parasta aikaa päivässä.