Avioero, talo myynnissä, koska järkevää muuttaa?
Mies jätti toisen naisen takia mut ja 4 lasta. Meidän iso okt on nyt myynnissä alueella jossa myyntiajat ovat pitkät. Asun lasten kanssa talossa ja yritän saada arjen toimimaan. Oon katsellut vuokrakämppiä, ja mietin olisko järkevää muuttaa kesällä ja lapset pääsis alottamaan lukuvuoden uudessa koulussa, vai jäädäänkö tähän niin kauaks aikaa että talo on joskus myyty..Lainat on koroilla joten asumiskulut tällä hetkellä kohtuulliset.
Kommentit (6)
Jos rahaa on runsaasti,voi muuttaa jo ennen talon myyntiä muualle vuokralle. Jos rahaa ei ole liikaa, en missään nimessä muuttaisi ja maksaisi turhaa kuukausivuokraa, jos ei voi yhtään tietää, milloin saa asunnon myytyä.
Kannattaa asua talossa niin kauan kuin ositus on tehty. Noin miehen pitää osallistua asumiskuluihinne.
Tässä lähellä ei ole vuokra-asuntoja, okt-aluetta, tietty jos joku talo tulisi sopivasti vuokralle. Sitä olen miettinyt että lapsille tulee liikaa muutoksia jos joutuvat ihan uuteen ympäristöön. Tässä vasn välillä sellanen olo ettei päästä uuteen alkuun kun 1 perheenjäsen puuttuu vaikka kaikki muistuttaa hänestä. Lisäksi hänellä ja äidillään on avaimet tänne, anoppi on käynyt postilaatikolla ilman lupaa ja tulee avaimilla sisään🙈
Miten olette sopineet miehen kanssa asumiskuluista, ei kai hän ajattele vaativansa vuokraa omasta talonpuolikkaastaan? Sen voi joutua maksamaan myös jälkikäteen esimerkiksi kaupan toteutuessa. Mikäli hän haluaa vuokraa (tai mikä termi sille onkaan, korvausta) niin selvittäkää se jo etukäteen, jotta voit arvioida, onko fiksua jäädä siihen asumaan. Toivottavasti voitte jäädä! Ja toivottavasti löydätte uuden kodin jostain nykyisen koulun läheltä. Riippuen missä asutte, niin katso myös asumisoikeusasuntojen tarjonta.
Tsemppiä! <3
Avaimet pois heiltä, jotka eivät asu talossa! Toihan on ihan kestämätön tilanne! Toki lapsia voivat varmasti (?) käydä tapaamassa mutta ei ihan ilmoittamatta kai sentäs?!?
Minä asuisin niin kauan, kunnes saatte myytyä. Sitten muuttaisin vuokralle lähistölle niin ettei lasten tarvitsisi vaihtaa koulua. Onko teidän koulujen lähellä mitään vuokra-auntoja?