Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tahtoo 3-vuotiaan lapsen jokatoinen viikko

Vierailija
07.04.2013 |

itselleen, ettei tarvitse maksaa elatusmaksuja. Helpottaisi kuulemma hänen elämäänsä kun ei tarvitse maksaa 151€/kk, työssäkäyvä ihminen. Raha, raha, raha...Isä ei osallistunut lapsen elämään mitenkään kun yhdessä oltiin, ei leikkinyt, ei lähtenyt meidän kanssa yhdessä puistoon kun työn jälkeen väsytti, niin olen itsekin työelämässä, mutta siti töiden jälkeen kotona odottaa perhe, jonka kanssa ollaan töiden jälkeen. Ihme pönttöpää. Mitä ihmettä mä teen?

En haluaisi, että lapsi joutuu vuorottelemaan. En ole ollut nytkään este, etteikö isä saisi nähdä lastaan myös arkipäivinä.. on siis joka toinen vklp isällään. Ei vaan omilta harrastuksiltaan kerkeä. Täytyykö mun suostua tähän, jos isä haluaa lapsen joka toinen viikko, vaikka ei ole laittanut tikkuakaan ristiin aikaisemminkaan, eikä nytkään ottanut yhteyttä kun vaan omina viikonloppuinaan,vaikka olen kysynyt haluaako nähdä tytön. Rahan takia vaan pitäisi lapsen elämää hankaloittaa, että herran elämä helpottuu. Arrrggghh!! anteeksi purkaus...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pidä paikkaansa ettei tarvitsisi maksaa, mistä tuollainen kuvitelma? 

Vierailija
2/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Motiiveista viis mutta viikko-viikkoon en ikinä laittaisi omaa lastani. Kuka oikeasti haluaa ravata kodista toiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mies on työkaveredin kanssa jotain tuollaista höpissyt. Niimpä, miettisi itselleen matkalaukkuelämää...tavarat sekaisin, tulevaisuutta ajatellen, kun saa sisaruksia, niin he jää äidin luo ja itse lähtee..ja joka viikko toisinpäin. ei ei ei todellakaan. Sitten täytyy laittaa kortit pöytään ja sanoa, että hän saa olla lähivanhempi ja minä tapaan tyttöä, vaikken niin haluaisi, mutta en halua, että lapsi joutuu tälläiseen välikäteen. :/ Tiedän, että tyttäreni ei soputuisi tuohon, aina kun tulee isältään viikonlopun jälkeen niin halaa kovasti ja sanoo, että mulla oli äiti niin ikävä sua. Taistelen ja yritän ja saankin isänkin tajuamaan lapsen parhaan!

Vierailija
4/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erositko, koska isä ei leikkinyt eikä jaksanut lähteä puistoon töiden jälkeen?

Eikö ole hienoa, jos isä nyt yrittää rakentaa suhdettaan lapseen? Eiköhän se joka toinen viikko isälla tule kuitenkin kalliimmaksi kuin 151€/kk, joten tuskin on raha motiivi.

Vierailija
5/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole jo laskeneet tuota asiaa lastenvalvojalla niin muistuta miestä että jos hänellä on sinua paremmat tulot, hän voi silti joutua maksamaan vielä jotain ;)

Tuo viikko-viikko -systeemi on kyllä kammottava muoti-ilmiö..

Vierailija
6/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä eronnut, vaan mies erosi meistä.

Vierailija
7/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis minusta erosi, ei lapsesta.

Vierailija
8/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä tuo kuulostaa vaan hyvältä, että haluaa kunnon suhteen lapseen. Oletko miettinyt, jos isä ryhtyisi lähivanhemmaksi ja sinä ottaisit lapsen jokatoinen vkl ja maksaisit ne elarit? Olisiko se sinusta hyvä? 

Meillä oli lapset pieninä vuoroviikoin isänsä ja minun luona ja sitä aikaa lapset muistelee vieläkin lämmöllä, vaikka ovat jo teinejä. Sittemmin isä on katkaissut välinsä lähes kokonaan lapsiin, mikä on todella kurjaa lapsille. Itse toki sopii tämä paremmin, mutta lapset iävöivät isäÄnsä. 

jos isän lähivanhemmuus ei ole vaihtoehto, niin ehdota edes laajempia tapaamisia. Se on lapsen parhaaksi.

Vierailija
9/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tajua ollenkaan. Siis tuleeko jotenkin halvemmaksi ottaa lapsi asumaan viikko-viikko systeemillä, kuin makssa 151e/kk???

Vierailija
10/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisille ei suositella vuoroviikkoasumista.

Vierailija
11/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mutta ah, olisi IHANAA jos joku ottaisi lapseni joka toinen viikko asumaan luokseen. Vaan ei ota koska en ole yh. Nauttikaa yh:t siitä, että saatte levätä silloin tällöin ihan itseksenne.

Vierailija
12/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikko-viikko ja on kyllä hyvin toiminut. Kummatkin vanhemmat ollaan niin kiinni lapsista ettei mihinkään muuhun oltaisiin suostuttu.

Minun luona on kuitenkin koti, puhutaan mennään isän luo ja ollaan kotona, mutta kummassakin paikassa on lapsilla hyvä olla.

Jos ex.ä ei juurikaan vietä aikaa lapsen kanssa nytkään, anna hänelle lisää vastuuta. Laita lapsesi ekaksi 4 päiväksi. Sano että kokeillaan kuukausi 4 pv ja sitten 5 pv ja uskon että jossain vaiheessa haluaa palata takaisin joka toinen viikonloppu.

Muuten vinkkinä tosi monella tutulla on viikonloppu niin että isä hakee suoraan tarhasta perjantaisin ( tai torstaisin ) ja palauttaa tarhaan maanantaiaamuna.

Lisää tämä valikoimaan, niin saat vähän enemmän vapaa-aikaa.

Viime kesänä juttelimme poikamme kanssa ex.n kanssa kolmisin, meni silloin tokalle viikolle. Pyysimme etukäteen miettimään mikä hänen mielestään olisi hyvä järjestys, kun kävi ilmi että on ainoa jolla on viikko-viikko systeemi. Mielestäni meidän poika on tosi reipas ja hänellä on hyvä suhde kumpaankin vanhempaan ja sanoi kummallekin erikseen ja yhdessä että tykkää tästä ratkaisusta. Tällä tavalla kumpikin vanhempi viettää enemmän lapsen kanssa aikaa kuin ennen ja vaikka ex asuu vähän kauempana, hän ei asu yksin ja ex.n nykyinen osallistuu kiitettävästi kuljetuksiin, eli harrastuksiin pääsee kuten aina. Siitä ei tykkää että ex.n luona joutuu jakamaan huoneen siskonsa kanssa, tosin sielläkin on sermi, eli vähän yksityisyyttä on.

Olen törmännyt näihin isiin, jotka haluavat pienentää elatusmaksuja mutta eivät osallistu lastensa hoitoon yhtään enempää niin paljon, etten osaa edes laskeakaan. Ihan normaalia on se että sovitaan päivistä isällä lisää ja sitten kun tulee arki, ei niitä päiviä enää kerrykään. Kun on sitä ja tätä sovittu ja voitko joustaa. Joten sano että kokeillaan toi 4 pv ekaks ja sitten lisätään päiviä ja kun on vähän aikaa kulunut voit siirtyä viikko-viikko. TUskin ikinä siirrytte.

Vierailija
13/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ei tarvitse suostua vuoroviikkosysteemiin eikä sitä käsittääkseni suositella jos vanhemmat eivät pääse sopuun. Ehdota vaikka arki-iltaa tai kahta, jolloin mies voi ottaa lapsen luokseen.

Vierailija
14/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä perusteena se, ettei tarvitsisi maksaa 151 e/kk, vai se, että haluaa olla enemmän lapsen kanssa? Minusta kuulostaa siltä, ettei hänellä olisi aikaa kumminkaan, niiltä harrastuksilta.

3-vuotias on kauhean pieni viellä tuollaiseen.

Viikko-viikko voi ehkä toimia isommilla lapsilla, jos vanhemmat asuvat lähekkäin (ei vaikuta kouluun) ja tulevat hyvin toimeen keskenään.

Muuten on parempi, että käytännön asioista vastaa lähinnä äiti, jonka luona lapsi myös asuu, ja isää tavataan sitten erikseen, vähän erilaisissa merkeissä, tiettyinä viikonloppuina tai tiettyinä päivinä.

(Tai jos lapsi on hyvin pieni, isä tulee katsomaan vauvaa äidin kotiin.)

Vierailija
15/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. "Kummatkin niin kiinni lapsissa ettei oltaisi muuhun suostuttu." Vanhempien etu taas etusijalla. Ihan oikeasti kuka aikuinen haluaisi joka viikko vaihtaa kotia? Ihan sairasta toimintaa. Eikö niitä asioita voi järjestellä edes niin että joka vkl toisen vanhemman luona. Olisi vähän inhimillisempää.

Vierailija
16/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 151e/kk jotenkin paljon? Mun mielestä kuulostaa pikkusummalta. Ja tota pitäsi sitten vielä pienentää tai peräti olla maksamatta kokonaan. Miten noi elatusmaksut ylipäänsä menee? Siis isä maksaa 151e/kk ja siinä kaikki? Äiti sitten kaiken muun? Ruuat, vaatteet, asumisen, harrastukset, ym, ym ym. Paljonko lasketaan, että yhteen lapseen kuluu rahaa kuussa? Tai siis miten noi elarit määräytyy? 

Vierailija
17/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvaa Ap. Lapsi,tai oikeastaan isa on lapselle todella ja todella tarkea.Ymmarran sinua taysin,silla minullakin on lapsia.Ala koskaan,koskaan puhu lapsellesi pahaa hanen isasta.Vaikka miten vaikeat valit olisi,vaikka kuinka pahalta tuntuisi.Isa on aina isa,samoin aiti.

Vierailija
18/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota asteittan siirtymistä eli nyt 3-vuotiaana to-su, ja jos se sujuu hyvin, niin esim. 4-vuotiaana ke-su joka toinen viikko. Edelleen jos sujuu hyvin ja isä hoitaa oman osansa vaatekuluista, päiväkodin vanhempainilloista, vasu-keskusteluista, neuvoloista jne. niin sitten voit harkita 5-vuotiaalle viikko-viikko-systeemiä ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
19/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te aikuiset ihmiset olette vastuuttomia!! Vuoroviikko-systeemi on lapselle aivan järjetön! Lapsi tarvitsee tasapainoista ja harmoonista elämää sekä selvät ja turvalliset rutiinit.

Ei aikuinenkaan jaksaisi asua joka toinen viikko toisessa osoitteessa! Saati sitten lapset! 

Mielestäni täysin vastuuton järjestely!

Huolehdi sinä ap lapsestasi ja miehesi on tyytyminen viikonloppuisän rooliin joka toinen viikonloppu. Se on lapsellesi parasta, mitä tässä tilanteessa voi saada. Isompana sitten voisivat tavata viikollakin joku ilta, jos lapsi jaksaa ja haluaa.

Vierailija
20/26 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Niin joku kysyi, että mitä jos isä ryhtyisi etävanhemmaksi ja minä maksaisin elarit, niin kyllä, mielummin suostuisin tuohon, että lapsella on pysyvä koti! Vaikkakin ikävä minulla olisi tytärtäni ja tytöllä minuakin, mutta en missään nimessä suostu tuohon viikko viikko systeemiin. Ja kyllä, isä haluaa lapsen vain sen takia 50/50 ettei tarvitse maksaa sitä 151€, ja se on minimisumma mitä etävanhemman täytyy maksaa, ellei ole työttömyyttä yms. Tuo kuulosti hyvältä tuo to-su, mutta isä ei nyttenkään ole arkena halunnut ottaa tyttöä vaikka olen kysynyt, että haluaako käydä vaikka puistossa, mutta kun ei niin ei..omat harrastukset ja menot. Niin ja tässä oli vielä se, että isä haluaa, että VUODEN päästä mennään tähän viikko viikko hommaan..-.- Että saa itse vähän aikaa olla ja säästää rahaa. (kuulostaa hullulta, tiedän) Lapsi tottuu nyt tähän ja sitten yhtäkkiä pitäis alkaa muuttamaan sitä..herranjumala lapsi olisi 4v, eli pieni vielä. Ja sitten isä sanoi vielä, että mä pelkään vaan sitä, että tyttö haluaakin viettää enemmän aikaa hänen kanssaan jos tulee tuo viikkoviikko syteemi, kun sanoin, että ei todellakaan käy. En pelkää sitä, vaan sitä miten se vaikuttaa lapseen!