Tuulimuuna,keskeytynyt km vai sittenkin kaikki ok??
Epätietoisuuden tuska..kaipaan muidenkin kokemuksia samankaltaisesta tilanteesta??
Kävin 2 viikkoa sitten yksityisellä ultrassa pienen vuodon takia,silloin kuukautisten mukaan olisi ollut rv 7, silloin näkyi vain raskaupussi eikä muuta,lääkäri epäili tuulimunaa,uusi ultra viikon päähän ja kuvaan oli ilmestynyt ruskuaispussi. Lääkäri epäili vieläkin tuulimunaa ja oli antamassa jo tyhjennyslääkkeitä mukaan. En kuitenkaan halunnut vielä koska sinne oli kuitenkin ilmestynyt jotain edelliseen kertaan verrattuna ja koska normaalistakierrostani ei ole mitään hajua, koska olen raskautunut heti pillereiden jälkeen.No taas ultra viikonpäähän eli kuukautisten mukaan rv 9, no nyt näkyi ruskuaispussi ja pieni alkio 4 mm joka vastasi 6+1 eli rv 7.Sykettä ei näkynyt:( Lääkäri sanoi että keskeytynyt km olisi kyseessä ja nyt olisi hyvä ottaa tyhjennyslääkeet. En vieläkään suostunut koska kehitystä oli kuitenkin tapahtunut edellisiin ultriin verrattuna,tunsin itseni jotenkin tyhmäksi lääkärin kieron katseen alla. Sanoin että aikaisemmissakin raskauksissa laskettua-aikaa on aina siirretty 1-2 viikolla eteenpäin. Lääkäri ei silti antanut toivoa, sain kuitenin taas uuden ajan ultraan ja sitten tyhjennykseen jos mitään muutosta ei näy. Eli mulla heittäisi nyt raskaus viikot n.3 viikolla. Positiivisen varhaisraskauden testin olisin tehnyt jo 1-2 viikkoa hedelmöityksestä...Oireet ovat älyttömän vahvat ja vasta oikeestaan alkaneetkin tuon ekan ultran jälkeen ja voimistuvat kokoajan. Pää hajoaa epätietoisuuteen ja siihen etten osaa nauttia raskaudestani. Jos sitä nyt edes ollaan raskaana...kertokaa ihanat kokemuksianne jos on ollut samankaltainen tilanne???
Kommentit (13)
JenniL Kiva että teille käynyt noin ihanasti,olen miettinyt että kuinkahan paljon on "turhaan" tyhjennetty väärän epäilyn vuoksi kohtuja:( mutta itsellä on kamalan vahva tunne siitä että kaikki on hyvin..ei ole kertaakaan ollut sellaista tunnetta että mikään ei olisi kunnossa raskauteen liittyen,ei edes vuodon takia koska oletin sen liittyvän ihan muuhun niinkuin liittyikin..Mutta keskiviikkona on uusi aika ja toivon vaan parasta,koska totuin jo siinä mielessä helpottavaan ajatukseen siitä että jos se on tuulimuna en menetä muuta kuin ajatukseni raskaudesta ja vauvasta, mutta nyt siellä onkin se pieni ihmisen alku ja nyt menetys tuntuu paljon suuremmalta jos näin tulee käymään...
eikö muilla ole samankaltaisia kokemuksia huonoja tai hyviä?
Laurda kerron huomenna lisää :) toivotaan parasta pelätään pahinta...
Onpa kumma miten omakeho voi valhdella niin hyvin itselleen,eli siis keskenhän tämä raskaus meni:'( nyt sitten kotona teen lääkkeelisen tyhjennyksen,eli suppareita ja vuotoja odotellessa. Onneksi on kaksi ihanaa lasta jo, niin tämä ei tunnu niin pahalta,surullinen ja pettynyt olo tietenkin on...Mies oli ihana haki läjäpäin herkkuja,kipulääkkeet,valtavia siteitä ja leffoja..ehkä ne auttaa muutaman pahimman päivän yli...positiivisin mielin eteenpän ja uutta pötköön hetken päästä;)
Voi että :( Toivottavasti seuraava jo onnistuisi pian :)
Voimia! Täällä alko sunnuntaina ihan itestään vuotaa, viikkoja oli 6+3. Maanantaina lääkäriin, joka teki sisätutkimuksen ja sano että vuoto tulee kohdusta. Maha ollu kipeenä ja tiistaina pääsin ultraan jossa vahvistettiin että kohdusta ei enää löytyny mitään :( Istukan riekale oli kohdunsuulla tulossa ja sen lääkäri otti pois :( On kyllä ollu melkosta tunteitten vuoristorataa tämä viikko, pitää vaan toivua että se joskus vielä alkais helpottaan ja saatais se toinen vauva..Onhan se totta että vähän helpottaa kun kotona jo on yksi pieni ihana ihminen, mutta ei se silti vähennä sitä tuskaa ainakaan mikä minulla on :( Tänään taas ollu hieman helpompi päivä ku eilen, ehkä kun ei oo ollu nyt niin kipiänä eikä vuotoakaan tuu enää niin paljoa..Toivotaan että molemmilla tärppää pian uudestaan paremmalla onnella! <3
olen pahoillani RIX.
Eilen aamulla siis laitoin sitten cytotecit emättimeen,vuoto alkkoi heti ja tosi rajuna,suuria mandariinin kokoisia hyytymiä jouduin ponnistella ulos, päivällä lähti taju ja mies soitti amblanssin.Eli henkihän tässä meinas lähteä verenhukan takia. Sairaalassa gyne yritti eka pihdeillä kaivaa hyytymiä,olin tajuissani ja kipu oli sietämätöntä suorastaan kidutusta. Väkisin suihkutti sitten nenään rauhottavaa ja kipulääkettä,koska olin ihan paniikissa. Mieheltä meinas mennä taju myös. Sitten kiireelliseen kaavintaan leikkuriin ja verensiirtoon. Leikkurissa oli joutuneet intuboida minut koska hapisaturaatio laski kovin alas ja meinasin lakata hengittämästä. Toimenpide itsessään ei kestänyt kuin 10 min. mut siinä ajassa meinas jo elimistö pettää. Heräämössä heräsin ja nielu oli niin turvoksissa etten meinannut saada henkeä eli jostain lääkkeestä allerginenreaktio sitten sitä taas läkittiin. Eli aika monat kertaa oli hengen lähtö lähellä. Mutta kaavinnan jälkeen vuoto ollut tosi niukkaa ja kipuja tuskin ollenkaan.Enemmänki lihas kipuja liikkuessa kamalasta jännityksestä ´sairaalassa,ja mustelmia kun pökerryin vessan nurkkaan ja kolhin itseni,toki henkisesti ihan loppu koska tilanne ollut muutenkin raskas ja pelottava.Onneksi mies sai jäädä yöksi osastolle samaan huoneeseen vierelle. Koska yöllä heräsin vastasyntyneiden ihmeiden itkuun ja itkuhan siinä itsellekkin tuli,onhan se rankkaa kuulla pienen ihmeen itku, kun on edellisenä päivänä vetänyt oman pienen ihmeensä pöntöstä alas. Onneksi pääsin jo tänään kotiin ja lapset lohduttaa iloisudellaan. Kamala pelko jäi ja ihan heti ei tee mieli raskautua uudelleen. Kannatan kaapimista mielummin, vaikka vuoto olisikin siedettävissä määrissä ja supistukset hoidettavissa kipulääkkeillä kotona on se kaapiminen silti inhimmillisempää.Nukut,ei isompia kipuja tai jälkivuotoja.
Voi kauhia :( Ei kyllä menny ihan oppikirjojen mukaan mikään :( Voimia sulle! ja toivottavasti joskus uskallatte vielä yrittää, yks kaveri joka kokenu kaks keskenmenoa nyt lähiaikoina eikä oo vielä lapsia niin sano että vaikka tuntuu pahalta niin kannattaa silti uskaltaa yrittää..Nyt niille on tulossa vauva, mutta vielä riskiviikoilla mennään..pitää toivua että kaikki menis nyt hyvin!
Voimia teille joilla ollut murheita raskauden kanssa. :( ..Itsellä menkat 1vk myöhässä...kotitestit ei vaan näytä mitn :/ Mulla yleensä säännöiset kuukautiset joten outoa on. Ollaan miehen kanssa kyllä yritetty saada lasta joten raskaus on hyvinkin mahdollinen mutta kun kotitestit näyttää negaa. Tein kyllä ekana sellainen testin jossa näkyy tulos jo 4pv ennen kuukautisten alkua, silloin tuli viiva, mutta se tuli poikittain (ohjeessa kuva et viivat tulee pystypäin)..ja noin 30min päästä sekin tulos katosi :S Viallinen testi?...Esikoisen kohdalla muistan kyllä että kesti kauan ennen kun testit näytti positiivista mutta silloinkin haaleana. Turhauttavaa tämä, alkaisi jo menkat jos on alkaakseen -_-
Hurjia tarinoita teillä! Voimia kaikille!
Maisku: mulla menkat jo 9 päivää myöhässä, tein negatiivisen testin kun oli 5 päivää myöhässä.. Tässä nyt oottelen että pääsen työreissusta kotiin ja teen uudestaan.. Samaa mietin itekin, jos en oo raskaana ni vois alkaa jo! Outoa mistä muuten johtus kun ollu niin säännölliset viime syksyn jälkeen kun lopetin renkaan...
Tsemppiä!
Itselläni oli alkuraskaudenultra rv7+ yksityisellä jossa näkyi vain raskauspussi, ei muuta. Samana aamuna oli alkanu pieni, verinen vuoto alaselkäkivulla joten tuomioksi tuli tuulimuna ja lähete tyhjennykseen 2vkon sisällä naistentautienpolille. Aika polille tuli odotettua nopeammin, viikko tuosta ultrasta (elämäni ehkä paskin viikko). Olin valmistautunut tyhjennykseen, mies pekkasella lasten takia koska edellinen tyhjennys vuosia sitten vei olon aika heikoksi. Yllätys oli valtaisa tarkistusultrassa kun kohdussa polskutteli sykkeellä varustettu ihmistaimi joka vastasi rv5-6, menkoista siis rv8+. Loppu hyvin kaikki hyvin, ekat liikkeet tuntui viimeviikolla rv 15+ :) :)