Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero, lapset ja mies valittaa oman ajan puutteesta

Vierailija
23.03.2019 |

Lyhyesti kerrottuna olemme eronneet, kaksi kouluikäistä lasta. Ex tekee työtä jossa on paljon pitkiä iltavuoroja ja viikonloppuvuoroja. Eli hänellä on vapaata yleensä arkisin, arkiaamuisin ja n. joka kolmas viikonloppu.

Minä haluaisin jakaa lasten huollon kutakuinkin tasan, niin että lapset olisi minulla esim. 4 päivää ja miehellä loput 3 päivää viikosta. Asumme lähekkäin. Käytännössä lapset on olleet miehellä 1-2 päivää viikossa.

Ongelma on se että mies kokee että hän ei saa "vapaata aikaa" ollenkaan, jos ja kun lapset on hänellä aina kun hänellä on viikonloppuvapaa tai sitten arkivapaita (koska muita mahdollisuuksia ei oikein hänen työajan puitteissa ole). Ehdotti että hän ottaisi lapset vain joka toinen viikonloppuvapaa, jolloin siis lapset olisi minulla aina viisi viikonloppua putkeen ja hänellä vain joka kuudes viikonloppu!

Lapset kaipaa isäänsä ja haluaisi olla siellä enemmän. Ja minä koen että nyt eron jälkeen se EI enää ole minun ongelmani, jos hänellä on haastavat työajat, harrastuksia jne. Mies siis kiukuttelee tästä asiasta minulle harva se viikko. Olenko ihan väärässä kun olen sitä mieltä, että se on miehen tehtävä tehdä muutoksia esim. työkuvioihinsa, jos häntä jotenkin rasittaa pitää huolta omista lapsistaan vuorotyön puitteissa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä huono juttu, jos erokin valittaa oman ajan puutteesta.

Vierailija
2/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pystyisi olemaan lapsistani erossa kolmea päivää viikossa. Aivan kamalaa. Joka kuudes viikonloppu kuulostaa ihan sopivalta määrältä olla erossa lapsista. Onneksi en ole eronnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä pystyisi olemaan lapsistani erossa kolmea päivää viikossa. Aivan kamalaa. Joka kuudes viikonloppu kuulostaa ihan sopivalta määrältä olla erossa lapsista. Onneksi en ole eronnut.

No mutta jos eroaisitte, ajattelisitko ollenkaan sitä että ne lapset kuitenkin ehkä haluaisivat nähdä toista vanhempaansa useammin kuin joka kuudes viikonloppu? Sitäkö sun sydän sitten jaksaisi kuunnella, kun lapset itkevät toisen vanhemman perään harva se ilta?

Ap

Vierailija
4/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää ihmetellä vanhempaa, jolle ovat lapset ovat lähinnä vain rasite. Mä tarjoaisin miehelle tuollaisessa tilanteessa "vapaudu vankilasta- korttia" eli jos on vaan niin pirun vaikeaa, niin ei tartte nähdä lapsia ollenkaan. Sanon lapsille suoraan, että isi ei enää rakasta, unohtakaa se. Pääsee kaikki eteenpäin ikävästä piinasta.

Vierailija
5/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just juu.Siinähän on esimerkki näistä laiskoista miehistä.Sitten ihmetellään ,miksi naiset ei halua tehdä lapsia. Suomi on pullollaan noita miehiä ,jotka ovat kyllä valmiita panemaanlapsi alulle,mutta kaien muun vastuun jättävät äidille.

Se on fifti- fifti lasten hoito,etkä anna tippaakaa periksi. Aikuisen ukon tehtä on järjestää työnsä niin,että pitää osaltaan myös jälkikasvusta huolta.

On aivan eri asia ,jos olet ap itse kotona ja puoliso maksaa suurimman osan lasten elämästä.Onko näin?

Vierailija
6/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut pakko nusmailla pippeli paljaalla, niin kantakoon vastuunsa.

Turha turha pimpittää.

Vierailija
7/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun erositte.

Miehellä on nyt tilaisuus alkaa kantaa vastuuta kuten normaali aikuinen.

Vierailija
8/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos eroaisitte, ajattelisitko ollenkaan sitä että ne lapset kuitenkin ehkä haluaisivat nähdä toista vanhempaansa useammin kuin joka kuudes viikonloppu? Sitäkö sun sydän sitten jaksaisi kuunnella, kun lapset itkevät toisen vanhemman perään harva se ilta?

Ap

en ole tuo ylempi, mutta vastaan silti:

Ajattelisin varmaan, mutta toisaalta en ymmärrä kannattaako vastentahtoista vanhempaa nähdä väkisin.  

On olemassa ihmisiä, jotka eivät kykene rakastamaan epäitsekkäällä tavalla edes omia lapsiaan. Voit pakottaa hänet ottamaan lapset enemmän, mutta epäilen kyllä että se tunnelma on sitten mitä on.... lapset eivät ole tyhmiä, ja aistivat kyllä yhtä ja toista. Jos olisin itse mielenterveys about kunnossa, niin en pakottaisi tuollaista isää ottamaan lapsia enempää, pitäisin itse hyvänä.

Vierailija
9/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi vaan. Ilmoita että perhe ei katoa minnekään ja vaatii priorisointia. Lapset enin ja sitten huvit.

Vierailija
10/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin kiljuen.

Vierailija
11/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää sinun päänvaivasi, mutta koita saada mies ymmärtämään lapsien paras tässä asiassa. Hän ei voi olla itsekäs ja miettiä lapsia ylimääräisinä riippakivinä elämässään.

Ilkeästi sanottu, mutta miehen olisi kannattanut miettiä ennen eroa, ettei sinun enää tarvitse sen jälkeen miellyttää häntä ja tehdä kompromisseja hänen mukavuutensa takia.

Vierailija
12/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisit ihan oikeasti huomioon myös sen miehen elämän, mitä siihen kuuluu? Miksi erositte, kommunikointiongelmien vuoksi, yhteensopimattomuuden, ajan käytön erilaisuuden vuoksi? Ja oletko itse vuorotyössä, onko sinulla enemmän vapaa-aikaa? Käytätkö jotain etuoikeutta joka on myönnetty sinulle ja miehen on joustettava kaikesta sen vuoksi, että sinulla on etuoikeus. Miksi sinä et ole valmis olemaan lastesi kanssa enemmän? Miksi ette yhdessä kertoisi lapsille, että isällä on työkuviot sellaiset, että vapaa-aikaa on vähän ja että tarvitsee joskus palautumista varten olla omissa oloissaan. Se ei tarkoita että lapsia hän ei rakastaisi ja halua elämäänsä. Lastenkin on joskus kasvettava ja ymmärrettävä, että elämä on monimutkaista.

Vierailija
13/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ottaisit ihan oikeasti huomioon myös sen miehen elämän, mitä siihen kuuluu? Miksi erositte, kommunikointiongelmien vuoksi, yhteensopimattomuuden, ajan käytön erilaisuuden vuoksi? Ja oletko itse vuorotyössä, onko sinulla enemmän vapaa-aikaa? Käytätkö jotain etuoikeutta joka on myönnetty sinulle ja miehen on joustettava kaikesta sen vuoksi, että sinulla on etuoikeus. Miksi sinä et ole valmis olemaan lastesi kanssa enemmän? Miksi ette yhdessä kertoisi lapsille, että isällä on työkuviot sellaiset, että vapaa-aikaa on vähän ja että tarvitsee joskus palautumista varten olla omissa oloissaan. Se ei tarkoita että lapsia hän ei rakastaisi ja halua elämäänsä. Lastenkin on joskus kasvettava ja ymmärrettävä, että elämä on monimutkaista.

Sinä ehdotat, että ap selittää lapsille, miten miehelle työ on tärkeämpää mitä hänen omat lapsensa? Eron syyllä ei ole mitään merkitystä, vaan sillä, että lapset haluavat nähdä isäänsä. Kai sinä ymmärrät, että jossain vaiheessa lapset sanovat heitä kaipaavalle isälleen, että sori vaan, meillä on tärkeämpääkin tekemistä mitä käydä sinua katsomassa hoitokodissa?

Vierailija
14/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen ihan työssäkäyvä ihminen minäkin, mutta teen arkipäivätyötä ja mies on ilmeisesti nyt huomannut että minulle tulee sitten vapaita viikonloppuja kun hänelle ei tule. 

Ja mies kyllä rakastaa lapsia ja välittää heistä, ei vaan ole koskaan oppinut ottamaan vastuuta heistä. Tai juuri edes itsestään. Jos minä en jotain hoida, miehen vanhemmat ryntää apuun. 

Ja v*tuttaa se miten mies saakin itselleni aina sen olon että teen jotain väärin, jos ja kun vaadin häneltäkin panostusta. Esim. nyt olen hoitanut lapset ja elukat (nämäkin jäi erossa minulle) yksin 5 päivää putkeen ja jo etukäteen mies kiukutteli siitä, että pitäisi ottaa lapset huomenna aamupäivästä, kun hän haluaisi nukkua pitkään ja ties mitä. Hän ei vaan tajua ettei ole minun ongelmani ja näitä rajoja on hänen kanssaan ihan pakko vetää. 

Ap

Vierailija
15/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä kaikenlaisia veitikoita. Toivottavasti saat miehen ymmärtämään oman vastuunsa. Lapsi parat.

Vierailija
16/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän usein naiset painostaa miestä lapsen tekoon ja useimmiten se erokin lähtee naisen puolelta.

Sitten alkaakin kiristys lapsilla, niin kuin täälläkin jo ehdotellaan, että jos ei mies suostu naisen vaatimukseen, niin sitten ei saa nähdä lapsia enää ollenkaan.

Vierailija
17/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää ihmetellä vanhempaa, jolle ovat lapset ovat lähinnä vain rasite. Mä tarjoaisin miehelle tuollaisessa tilanteessa "vapaudu vankilasta- korttia" eli jos on vaan niin pirun vaikeaa, niin ei tartte nähdä lapsia ollenkaan. Sanon lapsille suoraan, että isi ei enää rakasta, unohtakaa se. Pääsee kaikki eteenpäin ikävästä piinasta.

Mitäs jos lapset mokomat rakastaisivat enemmän isää kuin sinua?

Vierailija
18/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin huomioon miehen tarpeita tarpeiden perään 10 vuotta ennen eroa. Nyt kun on erottu, ei mielestäni ole enää minun asiani. Hänen pitää ne asiat selvittää ihan itsekseen tai sitten hakee tukensa muualta. Siksi sitä sanotaan avioeroksi. Ja minä pidän lapsia enemmän, eikä se ole ongelma, mutta kun mies lipsuu omastakin osuudestaan.

Jos minä en taistele lapsille isä-aikaa niin kuka sen taistelee? Jos se tekee minusta k*sipään, niin sitten olkoon niin. 

Ap

Vierailija
19/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla voisi kysyä siltä mieheltä, anteeksi ISÄltä, että eikö oikeasti ole tuon enempää ikävä omia lapsiaan?

Vierailija
20/32 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi piti erota?

Aika harva tuollaista kuviota jaksaisi. Pitää ex-miehellekin jäädä vapaita viikonloppuja ja arki-iltoja. Se on joko viikko-viikko tai joka toinen viikonloppu - virallisesti. Eikös lapset voi käydä isänsä luona viikolla piipahtamassa kun tämä on kotona ja vuorot on suotuisat jos joka toinen viikonloppu olisi systeeminä?

Vai onko tässä nyt mukaan leivottu vääntöä lasten kuluista (eli elareista) vaikka kukaan ei sitä ääneen sanokaan? Monelle aloitteelliselle naiselle tulee erossa yllätyksenä ettei lapsellinen voi aloittaa puhtaalta pöydältä uuden miehen ja uuden onnen etsimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä