Onks kukaan teistä leiponut kakkutikkareita?
Kommentit (6)
Joo, on. Lainasin kirjastosta kirjan, jossa niitä kutsuttiin kakkutikkareiksi. Mutta mun leipominen tyssäs siihen et miltei kaikki tarvikkeet ois pitäny tilata netistä.
ap
Niinkun mitkä tarvikkeet?
Keppi grillitikusta. Leikkaat vähän lyhyemmäksi ja sulatat suklaan pinnalle.
Kolmonen ei kans nyt ymmärrä mistä kaikista tarvikkeista Ap puhuu? Mä oon nähnyt vain sen muotin jossa pallot paistetaan, mitä siinä muuta tarvitaan? Hyvä etten ostanut jos ei oiskaan riittänyt :D
Me tehtiin kerran lapsen synttäreille.
Taikina tehtiin murskatuista dominoista ja tuorejuustosta josta pyöriteltiin palloja. Pallot sitten jäähdytettiin jääkaapissa.
Eri astioihin sulatettiin eri väristä suklaata (valkosuklaata voi karamellivärillä vielä värjätä sulatuksen jälkeen) ja sitten kylmät pallerot dipattiin suklaaseen tikun nokassa (meillä tikkuina oli puisia jäätelötikkuja). Suklaan vielä ollessa pehmeää tikkareita sai vielä dippailla eri koristeisiin kuten strösseleihin, lisäksi niiden päälle sai laittaa koristeiksi karkkeja tms. mitä vaan keksii.
Ei tarvinnut siis mitään tilata yhtään mistään, kaikki tarvikkeet saatiin ihan lähimarketista. Tikkarit laitettiin sitten kuivumaan lopuksi styroksipaloihin joissa pysyivät pystyssä ettei päälliset valu.
Kaveri teki.
Olivat kuulemma hirvittävän vaikeatekoisia. Eivät edes olleet kovin hyviä. Grillitikut olivat keppeinä.
Onko nämä niitä pop cakeja?