Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiseen lämpimään ruokaan käyttäisin paprikoita?

Vierailija
05.04.2013 |

Mieleen tulee vain täytetyt paprikat, mutta ne ovat aina olleet mauttomia. Ehkä en ole käyttänyt hyvää ohjetta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin jo runsaudenpulaa. Kiitos kaikille!

Vierailija
2/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gulassi

en tiedä kuinka se virallisesti tehdään,mutta minä väännän sen näin

naudan suikaleita about 400-500g

punainen ja keltainen paprika isohkoina lohkoina

sipuli lohkoina

muutama valkosipulinkynsi

tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia purkillinen

chiliä tuoreena tai jauheena maun mukaan

suolaa

basilikaa

paistetaan naudanpalat nopsasti pannulla jossain rasvassa mitä kotoa löytyy.

heitetään kaikki ainekset sekaisin uunipataan ja heivataan se uuniin. 150 astetta muutama tunti niin että nauta on pehmeää. kannattaa lisätä vettä jos meinaa kuivahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarilaisista ruokaohjeista voisi mainita tuon gulassin lisäksi pörkölt:n. Paprikaa saa menemään siihenkin.

Namnam!

http://www.ruokala.net/resepti/porkolt-unkarilainen-lihapata

Vierailija
4/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muuten täytetyt paprikat valmistaa ilman riisiä ja tarjoilla lisäkeriisin kanssa?

Vai meneekö idea pieleen sillai?

Vierailija
5/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat jauhelihakastikkeen sekaan, makaronilaatikoon, ihan mihin vaan!

Vierailija
6/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee ratatouillea. kaiken maailman vihannekset sekaan vaan.

Vierailija
7/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisiin patoihin esimerkiksi. Itse tungen paprikaa lähes kaikkeen koska se on musta hyvää :)

Vierailija
8/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun pitäs keksiä joku lämmin ruoka paprikasta? Siis käyhän se ihan mihin vaan sopivina määrinä.

Vierailija
9/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko antaa vähän tarkempia vinkkejä, koska olen niin tumpelo. Ruuassa pitäisi olla jotain lihaakin, koska mies kuluttaa paljon.

Vierailija
10/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:14"]

Miks sun pitäs keksiä joku lämmin ruoka paprikasta? Siis käyhän se ihan mihin vaan sopivina määrinä.

[/quote]

Satuin saamaan ison pussin paprikoita, käytin niitä salaatteihin ja loput alkaa kohta nahistua.

Vierailija
11/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:15"]

Voitteko antaa vähän tarkempia vinkkejä, koska olen niin tumpelo. Ruuassa pitäisi olla jotain lihaakin, koska mies kuluttaa paljon.

[/quote]

Ihan mikä tahansa lihakastike mitä teet, niin sinne voit pilkkoa paprikaa mukaan sopivan kokoisina paloina. Isompien lihanpalojen kanssa isompia, suikaleitten kanssa suikaleita, jauhelihan kanssa pientä kuutiota tms.

Vierailija
12/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka peperonataa. Käy esim lihan lisäkkeksi tai paahdettujen leipien päällekin.

Mun ohje:

1 punainen paprika
1 keltainen paprika
1 vihreä paprika
1 punasipuli
1 valkosipulinkynsi
puoli desiä kapriksia

hienonnettua tuoretta rosmariinia tai timjamia (rosmariinia hienona ehkä 1-2 tl, timjamia jos käyttää niin voi laittaa reilummin)

desi oliiviöljyä
1/2 (ison) sitruunan mehu

mustapippuria, suolaa

Kaikki ainekset pilkotaan astiaan, jonne laitetaan marinadiksi oliiviöljyn, sitruunamehun, suolan ja mustapippurin sekoitus. Käännellänä hyvin eettä öljy peittää paprikat. Kelmu päälle ja tunniksi marinoitumaan. Marinoitumisaikana hyvä, jos pari kertaa käy sekauttamassa. 

Tämän jälkeen seos otetaan ja paistetaan aika kuumalla paistinpannulla. Paprikoiden on hyvä jäädä vähän rapeiksi, al denteksi. Wokkaustyyliin ihan noin 5 minuutissa paistuvat.

Yksinkertainen pikkuateria on tämän kanssa vaikka syödä jokunen viipale parmankinkkua ja viipale hyvää leipää, mielellään pariloituna tai paahdettuna. Mutta myös pihvien lisäkkenä hyvä.

Vierailija
13/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan vaikka joku italianpata-tyyppinen juttu, jauhelihaa, sipulia, paprikaa, vaikka herneitä, spagettia, tomaattimurskaa ja mausteita.

Tai vaikka broileria jossain currykastikkeessa ja sekaan parikaa ja vaikka linssejä tai cashew-pähkinöitä. Näitä voi varioida lähes loputtomiin.

Pizzan päälle, lämpimien leipien päälle.

En oo mikään mestarikokki mutta aina on perhe syönyt mitä on eteen laitettu :)

Vierailija
14/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:14"]

[/quote]

Satuin saamaan ison pussin paprikoita, käytin niitä salaatteihin ja loput alkaa kohta nahistua.

[/quote]

pakasta, kyllä ne patoihin kelpaa sieltä pakkasesta ainakin mulla. Vaikka onhan täällä kyllä sanottu että pakastettu paprika on hirveää. Mä olen ainakin pistänyt suikaleina pakkaseen, ja sitten kohmeisina katkon niitä keittoihin.

Vierailija
15/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:19"]

Tee vaikka peperonataa. Käy esim lihan lisäkkeksi tai paahdettujen leipien päällekin.

Mun ohje:

1 punainen paprika
1 keltainen paprika
1 vihreä paprika
1 punasipuli
1 valkosipulinkynsi
puoli desiä kapriksia

hienonnettua tuoretta rosmariinia tai timjamia (rosmariinia hienona ehkä 1-2 tl, timjamia jos käyttää niin voi laittaa reilummin)

desi oliiviöljyä 1/2 (ison) sitruunan mehu

mustapippuria, suolaa

Kaikki ainekset pilkotaan astiaan, jonne laitetaan marinadiksi oliiviöljyn, sitruunamehun, suolan ja mustapippurin sekoitus. Käännellänä hyvin eettä öljy peittää paprikat. Kelmu päälle ja tunniksi marinoitumaan. Marinoitumisaikana hyvä, jos pari kertaa käy sekauttamassa. 

Tämän jälkeen seos otetaan ja paistetaan aika kuumalla paistinpannulla. Paprikoiden on hyvä jäädä vähän rapeiksi, al denteksi. Wokkaustyyliin ihan noin 5 minuutissa paistuvat.

Yksinkertainen pikkuateria on tämän kanssa vaikka syödä jokunen viipale parmankinkkua ja viipale hyvää leipää, mielellään pariloituna tai paahdettuna. Mutta myös pihvien lisäkkenä hyvä.

[/quote]

Tähän lisäys että se rosmariini tai timjami siis laitetaan sinne marinadiin myöskin, unohtui tuosta. Ja tosiaan se marinadi toimii paistinrasvana pannulla, sen voi kaataa sinne joko kokonaan tai osittain.

Vierailija
16/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gulassi, ratatouille, axoa, jauhelihakastike, marinoidut paprikat/jo mainittu peperonata, wokit,

Loppu silpuksi ja pakkaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi