Lapseni ei juo maitoa.
Jouduin imetyksen lopettamaan pakosta, kun sairastuin vakavasti. Imetin 1,4v ja sen jälkeen lapsi ei ole maitoa huolinut, ei pisaraakaan. Onneksi syö viiliä ja jugurttia, mutta olen todella huolissani, kun maito ei kelpaa. Saako tarvittavat kalsiumit lapsi maitotuotteista? Huolettaa ja aivan kauhistuttaa tämä.
Kommentit (7)
Jugurttia, jäätelöä, juustoa yms. syön. Luut ovat hyvässä kunnossa kuitenkin, nyt olen 25 v.
kohta 2-vuotias. Imetän vielä (!) jonkin verran, tarkoitus lopettaa se touhu kesän aikana. Juusto ja jogurtti maistuvat kyllä, ja lisänä neuvolan täti suositteli antamaan kalkkitablettaja, esim. Calcichewtä 1 kpl päivässä.
Tai kokeile hylamaitoa... On vähän makeampaa kuin tavallinen maito, niin saattais kelvatakin ;)
Tyttö pian 2-v. ja usein päiviä jolloin ei maito maistu lainkaan. Syö kuitenkin viiliä, jogurtteja ja juustoa. Näistä pitäisi saada tarvittava määrä maitotuotteita turvaamaan kalsiumin tarve. Lisäksi teen aamupuuron ja iltapuuron maitoon.
Neuvolasta minulle sanottiin että näin on riittävä eikä tarvitse antaa kalsiumtabletteja.
4- ja 2-vuotiaat (eikä kyllä kumpikaan meistä vanhemmistakaan)
Eivät myöskään syö juuri puuroja, 3-4 kertaa viikossa viiliä tai muroja maitotilkan kanssa (vajaa 1/2dl...). Juustoa kyllä syövät usein.
Minisun-tabletteja annan, niissä on sekä kalsiumia että d-vitamiinia.
Mutta kun kokeilin rasvatonta niin kelpas. Jotkut erittää limaa tuosta kevytmaidosta muttei rasvattomasta.
mutta hyvähän se maito ruokavalion osana olis. Meillä neiti rupes juomaan maitoa kun se tarjoiltiin " aamukahvina" muumimukista, ja joukossa oli pisara kahvia. Myöhemmin saatiin jätettyä kahvi pois ;)