Kertokaa millaiset rattaat kannattaa ostaa!
Joudumme ostamaan tytölle (4 kk, eli ei siis kiirettä vielä) kovakoppaisten yhdistelmävaunujen jälkeen kokonaan uudet rattaat, sillä nykyisten ratasosa paljastui tosi surkeaksi (en tajua miten olemme ostaneet tuommoiset, joissa ei ole minkäänlaisia turvavöitä eikä ollenkaan kuomua). Eli minkälaiset kannattaisi ostaa? Saisivat mennä mahd. pieneen tilaan takakonttiin, mutta kumminkin pitäisi olla semmoiset, jotka sopivat ihan jokapäiväiseen käyttöön (asfalteilla liikutaan etupäässä). Mitä ominaisuuksia pitää olla, mitä ei missään nimessä? Kiitos neuvoista!
Anlii + tyttö 4 kk
Kommentit (11)
http://www.panther-junior.com/en/content/view/full/768
Plussaa:
+ hyvä, tukeva ratas, mutta kevyt työntää
+ lukittuva, 360 astetta pyörivä etupyörä
+ erittäin pieneen tilaan taittuva 3-pyörämalli
+ saksalaista huippulaatua
+ istuinosan saa käännettyä myös kasvot työntäjään päin
+ loistava cityratas!!
Mulla on myynnissä lähes uuden veroiset Pantherin rattaat, mutta värinä on tummansininen/oliivinvihreä...
(Jos vauva on alle puoli vuotias, niin kantokassi kannattaa hommata.)
Voin laittaa kuvia sähköpostiisi, jos jätät osoitteen.
Nuo kuulostivat kaikki järkeviltä pointeilta. Nykyiset vaunut on Borat, enkä ainakaan tajua miten tuon kuomun saisi kiinnitettyä ratasosaan, saati irrotettua vaununkopasta. Voipi tosin olla etten vain hoksaa... Mutta turvavöiden puute on minusta aika ratkaiseva puute sekin. Harmillista!
ja kiinnitettyä ratasosaan! Aina sitä oppii uutta! Mutta turvavöiden puuttuminen harmittaa. Vai voisiko siihen tosiaan virittää erilliset valjaat? Lastentarvikeliikkeestäkö niitä voisi kysellä? Jos näin olisi, voisimme ostaa pelkät matkarattaat ja käyttää näitä " päärattaina" .
Löysin Prismasta ainoastaan semmoiset " kävelevän lapsen" valjaat, joissa on " talutin" .
Anlii
talutinosan irti,ja valjaissa olevat lenkit kliksautettua kiinni ratasosaan. Ainkin Euromarket myy brion valjaita jostka käyvät rattaisiin myös.Taitaa valjaita saada lastentarvikeliikkeistäkin,mutta ovat siellä jonkinverran kalliimpia.Mielestäni irralliset valjaat ovat rattaissa kätevämmät kuin istuinosassa kiinteästi olevat,mutta mielipiteensä kullakin.
Mihin ne valjaat kiinnitetään, kun rattaissa ei ole mitään lenkkejä/paikkoja valjaille? Sori tyhmät kysymykset...
Osaako joku sanoa tuosta valjaiden kiinnittämisestä?
Meillä on mökillä vanhat Emmaljungat rattaat ja niissä olen valjaat kiinnittänyt ihan rattaiden runkoon.
voi viritellä runkoon kiinni myös sillä " talutusosalla" .
Säästyimme uusien rattaiden ostolta näiden neuvojen ansiosta! Matkarattaat tarvitaan, mutta nämä käyvät pääkäytössä.
Itse en halua jokapäiväiseen käyttöön rattaita, joissa pienet kääntyilevät (vaikkakin lukittavat) pyörät. Matkarattaita ei siis meille arkikäyttöön! Rattaissa (minun mielestäni) tulee olla 5-pistevaljaat, (lähes) makuuasentoon menevä selkänoja, kunnon pyörät huonoonkin keliin, korkeussäätöinen työntöaisa, jonkinlainen tavaratila ja itse tykkään myös lennossa vaihdettavasta työntösuunnasta. Minua ei haittaa vaikka rattaat olisivatkin isokokoiset, koska emme yleensä ota näitä autoon. Meillä käytössä Emmaljungan Duo Edget, jotka olivat loistavat vaunaikana, ja erittäin hyvät rataskäytössäkin.
Kun vauvasi siirtyy kuitenkin rattaisiin suoraan vaunuosasta eli on silloin noin 6-9-kuinen, tarvitset mielestäni rattaisiin makuuasennon. Itse kaipasit valjaita, ja kuomua, ja nämä kyllä taitavat löytyä lähes kaikista rattaista. Vaikea neuvoa mitään tiettyä mallia, muilta saat toivottavasti enemmän apua tähän.
Oletkos muuten varma ettei vaunuosan kuomusta saa ratasosaankin kuomua? Näin tehdään yleensä aina, minkäs merkkiset kärryt sinulla on?