Onko joku muu hävinnyt paljon asuntokaupoissa?
Harmittaa niin, että itken varmaan vuoden ;(
Tehtiin todella huonot asuntokaupat (rivari) muutama vuosi sitten. Kiireellä ostettiin, kun löydettiin täysin remontoitu upea asunto, mutta sijainti syrjässä. Ollaan kuitenkin tosi hyvin viihdytty.
Mutta nyt olisi ollut tarve myydä ja pyydettiin välittäjä paikalle. Saatiin kuulla, että ollaan ostettu asunto silloin todella ylihintaan ja jos nyt myytäisiin niin tulisi vähintään 20 000 - 30 000 euroa tappiota :( :( :(
En voi ymmärtää miten tästä asunnosta välittäjän mukaan ei voisi pyytää kuin aavistuksen enemmän kuin samassa pihapiirissä olevasta samankokoisesta, mutta hirveässä alkuperäiskunnossa olevasta asunnosta!?! (tämä meidän on kuitenkin tehty kokonaan uusiksi molemmat kerrokset lattiasta kattoon, avarrettu huoneita, tehty upea piha-alue jne jne).
No joka tapauksessa en nyt sitten tiedä mitä enää voi tehdä :( itkettää niin. Ihan hirveä summa menetettäisiin, jos nyt myytäisiin.
Kommentit (27)
Pyynnin päätämme kyllä, mutta tämän välittäjän mukaan emme tulisi saamaan asunnosta enempää kuin mitä hän sanoi.
Silti ihmettelen suuresti, koska tuo samassa pihapiirissä oleva on tosiaan ihan murju!! En ikinä edes menisi katsomaan sitä. Ja tämä meidän on tosi upea. Silti välittäjän mielestä emme tulisi saamaan juuri enempää.
ap
Siis onko se naapurin murju myös myynnissä vai vasta myyty? Välittäjä voi erehtyä, sinä voit erehtyä, naapurilla voi olla älytön pyyntihinta..
Naapurin murju on jonkin aikaa ollut myynnissä. Naapurin asuntoa myydään hintaan 122 000 euroa. Täysin alkuperäinen ja vaatisi ihan täyden remontin.
Tämä meidän on ihan samankokoinen, mutta tosiaan lattiasta kattoon uudistettu todella upea asunto. Välittäjän mukaan silti hintapyyntö voisi olla sama tai korkeintaan 125 000e !?!
Lisäksi vaikka asunto on virallisesti kolmio niin meillä on tehty "aulatilasta" huone eli käytännössä tähän mahtuu vaikka nelihenkinen perhe hyvin.
ap
välittäjä haluaa nopean varman myynnin. pyydä arvio toiseltakin välitysfirmalta.
No, jos myynnillä ei ole kiire niin voihan pyyntihinnan laittaa alkuun korkeammalle tasolle, jos kauppoja ei vaikka puolen - vuoden aikana synny niin laitatte hintaa alemmaksi.
Välittäjä saattaa olla oikeassa tai sittn hän ajattelee saavansa provikkansa helpommalla kun hinta on kohtuullisempi.
siitä murjuasunnosta ajattelisin lähinnä, että ongelmahan on se, että samassa pihapiirissä ylipäänsä on murjuja - ne vetävät parempikuntoisetenkin asuntojen hintaa alaspäin.
Kuulostaa siltä, että joku etsii alueelta edullista asuntoa ja välittäjä tietää. Pyydä toinen arviointi heti. Välittäjä on vai yksi ihminen.
No eihän sun ole pakko myydä sitä sillä hinnalla mitä välittäjä ehdottaa. Ei ne välittäjätkään aina ole ihan perillä hinnoista. Välittäjä saa tietysti sitä helpommalla ja nopeammin palkkinsa, mitä halvemalla olette valiita myymään.
Pyydäppäs pari muutakin välittäjää eri toimistoista katsomaan.
Itse saatiin aikoinaan kymmeniä tuhansia enemmän mitä välittäjä ehdotti lähtöhinnaksi. Oltiin itse paremmin perillä alueen hintatasosta kuin välittäjä.
Yritä nyt itse miettiä mikä on asuntonne realistinen myyntihinta. Ylihinnoittelu on vaarallista, silloin kohde voi jäädä myymättä, eikä mene enää vanhentuneena edes alennetulla hinnalla.
Välittäjille 5% lasku kauppamäärissä on paha juttu, mutta ei se asunnon myyjää paljon hetkauta, kyllä se ostaja löytyy, mutta siihen voi menneä vähän enemmän aikaa.
Mietimme jos yrittäisi myydä tätä jossain vaiheessa itse. Säästäisi edes välittäjän palkkion, kun siihenkin menisi kuitenkin varmaan monta tonnia :/
Masentaa niin ettei ajatus kulje. Tässä ollaan muutenkin köyhiä ja nyt vielä ollaan itse tehty idioottikaupat ja menetetty kymppitonneja :( Miten ihminen voi olla näin tyhmä idiootti ;(
ap
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 17:53"]
siitä murjuasunnosta ajattelisin lähinnä, että ongelmahan on se, että samassa pihapiirissä ylipäänsä on murjuja - ne vetävät parempikuntoisetenkin asuntojen hintaa alaspäin.
[/quote]
Jos rivariyhtiössä on huonokuntoisia kämppiä, niin herää kysymys että missä kunnossa yhtiön asiat on? Huonosta yhtiöstä ei kannata ostaa asuntoa.
Siinä se onkin, kun välittäjän mukaan tässä pihapiirissä ja naapurustossa asuntoja on myyty 115-128 hintaan. Joten siihen perustaa näkemyksensä. Me olemme siis ainoat, jotka olemme maksaneet paaaljon enemmän. Mutta uskoisin, että meillä on myös parhaiten remontoitu asunto. Mitäpä se nyt sitten lohduttaa, kun kerran ei omiamme edes lähellekään saataisi takaisin :(
Ellei löydy toista yhtä idioottia ostajaa kuin mitä me aikoinaan olimme.
ap
äh, ei kannata alkaa itse myymään. Kaiken maailman koijarit kyttää itse myyviä ja yrittää kusettaa. Vähintäänkin ostajat ovat niitä jotka olettavat saavansa itse alennusta vähintään sen välittäjäpalkkon verran. Tietysti jos osaaminen riittää ja on aikaa kuunnella kaiken maailman mustalaisten -70% tarjouksia, niin mikäs siinä sitten.
Pyytäkää nyt vain vielä toinen välittäjä paikalle. Sitten mietitte uudestaan itse myyntiä ja kaikkea muutakin.
ei varmaan lohduta, mutta mitä av:ta olen lukenut, aina voitetaan vähintään 70 000 e. itse en ole ikinä myynyt asuntoa.
ei varmaan lohduta, mutta mitä av:ta olen lukenut, aina voitetaan vähintään 70 000 e. itse en ole ikinä myynyt asuntoa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:00"]
Siinä se onkin, kun välittäjän mukaan tässä pihapiirissä ja naapurustossa asuntoja on myyty 115-128 hintaan. Joten siihen perustaa näkemyksensä. Me olemme siis ainoat, jotka olemme maksaneet paaaljon enemmän. Mutta uskoisin, että meillä on myös parhaiten remontoitu asunto. Mitäpä se nyt sitten lohduttaa, kun kerran ei omiamme edes lähellekään saataisi takaisin :(
Ellei löydy toista yhtä idioottia ostajaa kuin mitä me aikoinaan olimme.
ap
[/quote]
Kyllä niitä idiootteja löytyy jatkossakin ;)
Vertaa omaa asuntoa niihin mitä on hiljattain myyty jollain hinnalla. Mitä maksaisi peruskuntoisen asunnon remontointi siihen kuntoon mitä teillä on? Ota huomioon että teidän asuntokin on kulunut jo remontin jälkeen, eli koko erotusta ei voi yrittää siirtää hintaan.
Mutta ensimmäisenä nyt pari muuta välittäjää antamaan arvionsa.
Myykää itse. Meille välittäjät arvioi asunnon hinnaksi 220 000 e, mut ne ei tienneet että taloyhtiössä oli myyty kaksi asuntoa (meidän ja naapuri) ilman välittäjiä, hintatoteumat olleet 242000 - 250 000 euroa. Me myytiin omamme sitten itse, ja meni kaupaksi 10 tunnin sisällä myyntiin laitosta, saatiin 250 000 euroa (pyydettiin 258 000).
Yhden välittäjän arvioon ei koskaan kannata luottaa. Ja sun pitää pyytää välittäjältä alueen toteutuneitten asuntokauppojen luettelo, josta näet millä hinnalla asuntoja todella myydään teidän alueella. Katsot siitä vertailuhinnat, jos tuntuu, että välittäjä kusettaa.
Ja tietysti voi olla mahdollista, että olette maksaneet ylihintaa. 20 000 - 30000 euroa takkiin ei kuitenkaan ole maailmanloppu, vaikkei se kivaa olekaan. Ettepä tee toiste pikaisia kauppoja tutkimatta alueen todellista hintatasoa.
Kuuleppas
pyydä toinen välittäjä tai myy itse. Rivarin myynti ei vaadi kovinihmeellisiä toimenpiteitä: pyydät isännöitsijäntodistuksen, kirjallisen tarjouksen lomakkeita ja teette kauppakirjat asianajajalla. Menee muutama satanen eikä tonnien välittäjän palkkiota.
Meillä kävi 13 v. sitten niin että oltiin ostettu eka asuntomme hintaan 50000 euroa, oikea murju. Remontoitiin se, ja pyydettiin sitten välittäjä paikalle. Välittäjä ajeli paikalle surkealla prutkulla ja ilmoitti että joo 50500 euroa ja myynti ikävä kyllä kestää tällä alueella. Me että häh, tämähän on juuri remontoitu lattiasta kattoon ja lähistölle on tulossa iso kauppakeskittymä-alue, ja kaikki palvelut ja liikenneyhteydet on vieressä. Pyydettiin paikalle Huoneistokeskuksen välittäjä, ja hän sanoi oitis, että 60000 euroa. No huutokaupat kahdessa viikossa tuli hintaan 63000 euroa, eli meni yli pyyntihinnan....
Älä usko välittäjää, se etsii nopeaa provikkaa tilipussiin!
kun ostitte asuntonne, niin kai tutkitte mika oli muiden myytavien kohteiden hinta? onmahdollista etta olette maksaneet reippaasti ylihintaa. nyt kannattaa kutsua ainakin 2 muuta arvioimaan asunnon hinta
Sinähän sen pyynnin päätät, ei välittäjä.