Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustelijat hoi!

Vierailija
04.04.2013 |

Olen siis suunnittelemassa matkaa ulkomaille, Los Angeles on aina kiinnostanut joten se on kai luonnollisin valinta. En oo aiemmin pahemmin ulkomaille hinkunu, joten en ole asioista ottanut sitten selvää.. Netistä lentolippuja ja hotellia katsoessani huomasin, että halvin yhdistelmä oli jotain yli 1500e luokkaa/henkilö!!? 

Miltä sivuilta voisin katsoa halvempia asumisvaihtoehtoja/edullisia mutta turvallisia lentoyhtiöitä? Tuntuu, että mun unelmamatka menee nyt puihin, kun tuo 1500e on aika paljon mun kukkarolle.. :/ En oleta, että siitä reissusta selviää ihan sillä 50e (onhan se kuitenkin L.A.), mutta että 1500e..huhhuh... :/ 

Osaisko kukaan auttaa mua tässä? Muitakin neuvoja saa kyllä antaa! :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan aiot siellä olla? Lentoja ja hotelleja voit hakea esim. e-bookersin sivuilta. Jos aiot olla pitempään, voit harkita myös asunnon vuokrausta, esim. AirBnb on hyvä sivusto tälle. Kaikki lentoyhtiöt on turvallisia.

Vierailija
2/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähempänä olevat kohteet suljettu kokonaan pois? Jos et ole paljon matkustellut, niin Euroopasta löytyy PALJON kiinnostavia kohteita. Lennot Eurooppaan ovat halvempia kuin Jenkkeihin tai muihin kaukokohteisiin. Minusta kun lähtee reissuun, on kiva että jää lentojen + hotellin lisäksi rahaa hyvin myös kohteessa kulutettavaksi. Reissussa on tylsää pihistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 5 päivääkin riittäisi, mutta mielellään semmoinen viikko ainakin. Kiitos paljon avusta 2, menenkin heti katteleen noilta sivuilta! :) 

Lisää neuvoja saa antaa, tosissaan kun ensimmäistä kertaa olen menossa. Näillä näkymin yksin, mutta katsoo jos sais jonkun kaverin mukaan :)

Vierailija
4/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:12"]

Onko lähempänä olevat kohteet suljettu kokonaan pois? Jos et ole paljon matkustellut, niin Euroopasta löytyy PALJON kiinnostavia kohteita. Lennot Eurooppaan ovat halvempia kuin Jenkkeihin tai muihin kaukokohteisiin. Minusta kun lähtee reissuun, on kiva että jää lentojen + hotellin lisäksi rahaa hyvin myös kohteessa kulutettavaksi. Reissussa on tylsää pihistellä.

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä. Lisäksi matkailua on helpompi "opetella" vähän lähempänä kuin Kaliforniassa.

Vierailija
5/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supersaver.com, halvatlennot.fi. Hotelli vaikka booking.comista, Ebookersista tms

Esim tuo halvat lennot antoi nyt 9-18.5 (viikko+ helatorstai) lentojen hinnaksi 829€, 6-13.9  742€ - molemmat 1-2 välilaskulla. Hotelli tuohon 7 yötä 300-1000€. Meneehän tuo väkisin yli 1000€ per nuppi mutta on vielä kohtuullinen.

Vierailija
6/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:13"]

Ihan 5 päivääkin riittäisi, mutta mielellään semmoinen viikko ainakin. Kiitos paljon avusta 2, menenkin heti katteleen noilta sivuilta! :) 

Lisää neuvoja saa antaa, tosissaan kun ensimmäistä kertaa olen menossa. Näillä näkymin yksin, mutta katsoo jos sais jonkun kaverin mukaan :)

[/quote]

Viikko tai alle on kyllä aika vähän aikaeronkin takia.

Vierailija
7/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä. Lisäksi matkailua on helpompi "opetella" vähän lähempänä kuin Kaliforniassa.

[/quote]

En kyllä ymmärrä miten Euroopan maissa olisi sen helpompaa opetella kuin USA:ssakaan. Päinvastoin melkein, siellä sentään puhutaan englantia toisin kuin suurimmassa osassa Euroopan maita, opasteet ja kyltit ja tuoteselosteet on englanniksi. Ja kulttuuri on tuttua jokaiselle vähänkään tv:tä katselleelle. Varmasti jossain Lissabonissa on paljon eksoottisemman tuntuista kuin LA:ssa.

Vierailija
8/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hyvä pointti toi Euroopassa matkailukin. Mietinkin, että jos sais jonkun paljon matkustellun (tai ainakin enemmän kuin minä) kaverin mukaan, niin sillon ois tosissaan kiva mennä sinne Amerikan puolelle :) Tosin sitä raha hommaa pitää kans kattoo, oishan se kiva sitten käydä sielläkin näkemässä jotain paikkoja, eikä vaan hotellissa kyhjöttää rahattomana.. 

Vierailija
9/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:15"]

[/quote]

Viikko tai alle on kyllä aika vähän aikaeronkin takia.

[/quote]

Samaa mieltä. Jos lähtee Amerikkaan asti, kannattaa olla mahdollisimman pitkään, ainakin pari viikkoa.

Vierailija
10/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Los Angelesissa on sitten vielä sellainen "ongelma", että jos paikkoja haluaa nähdä niin välimatkat ovat todella pitkiä. Eli auto kannattaisi vuokrata. Ilman autoa siellä on kyllä aika hukassa ja nähtävyydet jää vähiin.

Vierailija
11/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:17"]

[/quote]

Hyvä pointti toi Euroopassa matkailukin. Mietinkin, että jos sais jonkun paljon matkustellun (tai ainakin enemmän kuin minä) kaverin mukaan, niin sillon ois tosissaan kiva mennä sinne Amerikan puolelle :) Tosin sitä raha hommaa pitää kans kattoo, oishan se kiva sitten käydä sielläkin näkemässä jotain paikkoja, eikä vaan hotellissa kyhjöttää rahattomana.. 

[/quote]

Jenkeissä ei sitten pärjää ilman luottokortteja, luottokortiton ei ole ihminen ollenkaan, eikä pääse edes hotelleihin saati vuokraa autoa.

Vierailija
12/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reissu kestää vain viikon tai jopa vähemmän niin miksi tuhlaat aikaa istumalla lentokoneessa.

Eurooppa on täynnä ihania paikkoja joihin lentää suoralla lennolla äkkiä ja paljon halvemmalla!

Vierailija
13/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Eurooppa kiinnostaa, kannattaa tsekata halpalentoyhtiöiden sivut, esim Norwegian. Löytyy halpoja lentoja ympäri Eurooppaa. Mitä aiemmin varaat, sitä halvemmalla saat. Parilla-kolmella sadalla eurolla pääsee jo moneen paikkaan. Hotellin voi varata erikseen. Jos budjetti on tiukka, kannattaa matkustaa lähelle niin on paremmin varaa reissussa tehdä kaikkea kivaa.

Vierailija
14/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap ihan ensiksi, mitä haluat siellä LA:ssa kokea ja nähdä. Sen mukaan olisi aika tärkeää valita hotellin sijaintikin etenkin, jos et vuokraa autoa. Jos matkabudjetti on tiukka, ei ole kivaa maksella pitkiä taksikyytejä paikasta toiseen. Kuten joku jo kirjoittikin, välimatkat ovat tosi pitkiä.

Vierailija
15/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennot ja asuminen yhteensä 1500 kuulostaa aika kohtuulliselta hinnalta tuollaisesta jenkkimatkasta. Kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.

Matka LA:han on pitkä ja vaihdollinen. Eikä se nyt niin ihmeellinen paikka ole.

Rantaa, huvipuistoja ym on muuallakin.

Etenkään yksin en tuonne lähtisi, koska liikkumiseen tarvitaan autoa, ja päänähtävyydet ovat sellaisia, että mieluiten menisin kaverin kanssa.

Vierailija
16/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentojen hinnat vaihtelevat tosi paljon eri päivinä. Jos päivät ei ole ihan kiveen hakattu niin kokeile eri päivävaihtoehdoilla noista hakupalveluista. Ensim buukkaat lennot ja sitten katson sopivan majoituksen. Itse käytän majoituksen etdimisessä Trip Advisoria. Siellä on arvosteluja ja mm matkailijoiden itse ottamia kuvia. Harkitsisin kyllä tota Losia uudestaan. Itse en tykkää. Mene mieluummin vaikka Nykiin...

Vierailija
17/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

skyscanner.fi

Tuolta saat apuja lentoihin! 

Jos kielimuuri huolettaa niin matkaa vaikkapa Englantiin.. Itse olen käynyt monesti ja aina se yllättää positiivisesti. 

Vierailija
18/18 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä! Tuli ihan uutta ja tarpeellista tietoa mulle! :) Ei se L.A. ole vielä ihan satavarma seuraava matkakohde, mutta joskus siellä olisi kyllä kiva käydä. Myös nykki ja lontoo ois aika kivoja paikkoja varmasti... Pitää alkaa tässä halukasta matkaseuralaista/-seuralaisia katselemaan :) 

-Ap