Mitä mieltä tällaisesta naisesta?
Kaveripiirissäni on eräs nainen, kenen meininkiä olen seurannut sivusta etenkin somessa jo jonkin aikaa. Emme ole läheisiä, mutta tunnemme toisemme joten kuten sillä olemme liikkuneet samoissa porukoissa paljon. En ole koskaan liioin innostunut tuosta naisesta, sillä hän vaikuttaa sellaiselta pinnalliselta pyrkyriltä, joka haluaa vain hyötyä ihmisistä. Olen kaveria hänen exänsä kanssa, erosivat viime vuoden puolella. Eron aikoihin tuo mies kertoi minulle paljon siitä, kuinka hänestä tuntuu että heidän suhteensa ei merkinnyt tuolle naiselle mitään vaan nainen lähinnä käytti miestä päästäkseen "parempiin piireihin", mitä tuo ikinä tarkoittaakaan.
Mutta nyt parin mutkan kautta nykytilanteeseen. Tuo nainen oli uuden miehen kimpussa heti, kun oli eronnut exästään. Puhui minulle erosta siihen sävyyn, kuinka kaikki olisi ollut ex-miehen vikaa. Hehkutti minulle sitä kuinka oli "päässyt sänkyyn" erään yhteisen kaverimiehemme kanssa pian eron jälkeen. Sen jälkeen hän on hyppinyt miehestä toiseen - eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mikä tuossa kuviossa ehkä eniten ihmetystä herättää on se, että nainen jakaa aivan kaiken, siis joka ikisen säätönsä avoimesti somessa. Hän flirttailee somessa hyvin avoimesti jokaisen miehen kanssa, hehkuttaa heitä ja parin päivän päästä onkin jo siirtynyt seuraavaan. Pakko sanoa, että tunnen vähän sääliä häntä kohtaan. Minulle tulee tuollaisesta ihmisestä lähinnä vain todella halpa kuva. Mitä mieltä te - etenkin miehet - olette tuollaisesta naisesta?
Kommentit (27)
Blondin matematiikka. Jos jakaa, ei pidä kertoa.
Somekäytös on huonoa, muuten en ole mitään mieltä.
Kun luen tuota tekstiä kriittisesti, en sieltä juuri löydä selkeitä merkkejä siitä, että hän olisi tehnyt mitään moraalisesti väärää. Vai pitäisikö rivien välistä älytä jotain sellaista?
Aloituksessa korostuu enimmäkseen naisen avoimuus ja vaihtelunhalu miesten suhteen. Siinä en näe mitään väärää. "Pyrkyrimäisyydestä" taas ei ole annettu mitään konkreettisia esimerkkejä, joten vaikea sanoa mitä mieltä siitä olisi. Onko kyse siitä, että hän yrittää olla suosittu ja pidetty, vai siitä että hän esimerkiksi huijaa ihmisiä? Oleellista on se, miten tuo "pyrkyrimäisyys" käytännössä näkyy. Oikeastaan tuolla ikävällä sanalla voi kuvata melkein ketä tahansa, josta ei pidä.
Vähän kuin Taylor Swift Jenkeissä. Tekee lauluja entisistä miesystävistään ja kohta kukaan ei uskalla olla sen kanssa.
Ap:lla on selvästi kolahtanut tämä nainen ärsytyspisteeseen. Miksi keskityt häneen niin kovasti? Oletko kateellinen jostain?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on selvästi kolahtanut tämä nainen ärsytyspisteeseen. Miksi keskityt häneen niin kovasti? Oletko kateellinen jostain?
Ei minua ärsytä, vaan lähinnä huvittaa. En keskity häneen, vaan satun olemaan perillä hänen asioistaan koska hän niitä itse tyrkyttää esimerkiksi kertomalla miesseikkailuistaan viesteillä, tai sitten jakaa niitä someen jolloin ne ovat väkisin silmillä. Minulla ei ole mitään syytä olla kateellinen tuollaiselle, sillä olen itse hyvässä parisuhteessa ihanan miehen kanssa eikä minun täten tarvitse juosta epätoivoisena miehestä toiseen kalastelemassa jotain pisteitä tai kohottamassa itsetuntoani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ärsytä, vaan lähinnä huvittaa. En keskity häneen, vaan satun olemaan perillä hänen asioistaan koska hän niitä itse tyrkyttää esimerkiksi kertomalla miesseikkailuistaan viesteillä, tai sitten jakaa niitä someen jolloin ne ovat väkisin silmillä. Minulla ei ole mitään syytä olla kateellinen tuollaiselle, sillä olen itse hyvässä parisuhteessa ihanan miehen kanssa eikä minun täten tarvitse juosta epätoivoisena miehestä toiseen kalastelemassa jotain pisteitä tai kohottamassa itsetuntoani. Ap
Lisään vielä, että en keksi yhtäkään järkevää syytä miksi joku olisi kateellinen tuosta. Minulla oli ennen nykyistä suhdettani hitosti valinnanvaraa mitä miehiin tulee, vielä nykyäänkin varattuna saan ehkä vähän turhankin paljon huomiota ja iskuyrityksiä. Ap
Tämä kuulostaa ihan liian tutulta. Viime vuoden puolella erosi eräs tuttu pariskunta, naisen mukaan kaikki vika miehessä. Selvisi kuitenkin, että nainen oli keksinyt tarinoita omasta päästä. Eron jälkeen jaellut ns. ympäri kyliä ja muistaa varmasti kertoa niistä.