Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea mökkikuume, puhukaa mulle järkeä!

Vierailija
22.03.2019 |

Mökkeillyt olen koko ikäni, eli siinä mielessä on kyllä tiedossa millainen työleiri oma mökki voi olla. Nyt vaan mökkikuume on alkanut voimistua ihan sietämättömiin mittoihin ja kyttäilen myytäviä mökkejä jatkuvasti. Olen suunnitellut jo niin pitkälle, että vaihtamalla pienempään asuntoon omaan mökkiin olisi varaa vaikka jo ensi kesänä. Yrittäkää pliis saada minut järkiini, ennen kuin laitan kotini myyntiin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on maailman paras paikka <3

Vierailija
22/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu järkeä!

Hommattiin viime kesänä ihana mökki järven rannalta Etelä-Karjalasta. Hiekkaranta, kaunis harjurinne, kirkasvetinen järvi. Paikka on tosi helppohoitoinen, hyväkuntoiset rakennukset. Tosin mukavuuksia ei ole, mutta niitä ei kaivatakaan. 

En ole mistään päätöksestä ollut yhtä iloinen kuin tästä!

Hinta oli todella, todella edullinen.

Jos sijainnilla ei ole niin väliä, kannattaa katsella Etelä-Karjalan-Etelä-Savon akselilta, erityisesti Savonlinnan seudulla hinnat ovat laskeneet kovasti, vaikka maisemat ovat todella hienot!

Haluaisin tietää mikä hinta oli todella edullinen ja mistä löysitte tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen mökkikuume laskee kummasti, kun lasken hänelle mitä maksaa yksi vkonloppu mökillä vaikka seuraavan 10 vuotta. Eli jos hinta on vaikka 250.000e (jolla ei kumpposta mökkiä saa 100km säteellä pk-seudusta), ja meillä on realistiset mahdollisuudet töiden ja lasten harrastusten takia viettää siellä ehkä 10 vkonloppua vuodessa (kesälomatkin menee käytännössä lasten harrastuskalentereiden mukaan),  viikonlopun hinnaksi tulee 2500e. Sillä vuokraa jo vkonlopuksi aikamoisen möksän, ihan ilman sitä työleiriosuutta.

Vierailija
24/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen tosiaan lapsesta asti tottunut siihen työleiripuoleen. Teininä se oli aika vastenmielistä, mutta nyt aikuisena osallistun taas mielelläni. Enkä ole yhtään niin perfektionisti kuin vanhemmat, eli tyytyisin hyvin vähän vähemmän puunattuun pihaan. Kuluista mainitseminen oli hyvä pointti, itse kun en ole koskaan maksanut niitä, olen aikuisena kuitannut mökillä loisimisen kunnossapitoon osallistumalla. Jos ostaisin mökin, se olisi nimenomaan ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettu ja haluaisin sen niin läheltä kotia, että voisin osan vuodesta käydä sieltä töissä. Ehkä haaveilen vielä tämän kesän ja katselen syksyllä, millainen tarjonta silloin on.

Ap

Vierailija
25/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mökkielämästä on jo kokemusta niin siitä vaan. Sitä "työleiri"-aspektia voi kuitenkin säätää jonkin verran oman halun ja asennoitumisen mukaan ja on ihan hyvä että tiedät senkin puolen olemassaolon jo etukäteen. Jos sietää sitä että välillä asiat saavat olla rempallaankin niin jää enemmän tilaa nautiskelulle. Ja etenkin jos esim. arkielämässä muuten ei ole mahdollisuuksia tehdä käsillään jotain, mökin askareet ovat helposti lähinnä terapeuttisia.

Tää on niin totta!