Miten päästä eroon lasten kamoista?
Joka paikka on täynnä poikien melko hyväkuntoisia vaatteita, kenkiä yms., enkä saa niitä minnekään. Viimeksi roudasin Kumpulan kirppikselle kaksi isoa Ikean kassillista, mutta myyntituloa tuli vain 18 euroa.
Eikö kukaan pääkaupunkiseudulla tarvitsisi laadukasta merkki- ja käyttökamaa alle 9-vuotiaille pojilleen? Tervetuloa meille!
Kommentit (9)
Mä vien aina kierrätyskeskukseen. Menee hyvään tarkoitukseen, työttömien työllistämiseen. Kirpparilta saa niin kurjasti, etten viitsi nähdä vaivaa.
Vie Fidalle. Tuotto menee hyvään tarkoitukseen. Tai järjestä koululle vaihtotori/kirppis jonka tuotto menee luokan hyväksi.
Minulle kelpaa poikien jutut :) Mielellään kierrätän leluja/vaatteita. Eritoen kelpaa kaikki poIkien lelut sun muut härpäkkeet. Ja mitä vanhempia leluja, sitä kestävämpiä ne yleensä ovat. Olen nimittäin todennut, että uudet lelut eivät kestä. Kahlaan kirppareita läpi ja yritän etsiä vanhoja leluja, ne on ihan parhaita.
-T-
Hope-yhdistys:
Hopen tavoitteena on antaa vähävaraisille sekä erilaisia kriisejä kohdanneille perheille konkreettista helpotusta arkeen ja jakaa huostaanotetuille lapsille ilon pilkahduksia ja uskoa elämään. Toiminnan pääpaino on saatujen lahjoitusten kierrättämisessä niitä kipeästi tarvitseville. Hopen kautta kulkee perheisiin muun muassa vaatteita, leluja, urheiluvälineitä ja kodintarvikkeita. Lisäksi Hope tukee lasten harrastusmahdollisuuksia, jotta jokaisella lapsella olisi mahdollisuus toteuttaa itseään taustoista tai perheen tilanteesta huolimatta. Hope luo lapsille myös ilonpilkahduksia arkeen lapsilähtöisen virkistystoiminnan, esimerkiksi elokuva- ja konserttikäyntien sekä retkien muodossa.
Hopen kautta hakijat voivat tulla esille luottamuksellisesti, ilman häpeää tai nöyristelyä. Hopessa ymmärretään, että meistä jokainen voi jossain vaiheessa elämäänsä tarvita toisten tukea.
Hopen apua ovat saaneet huostaanotetut lapset lukuisissa laitoksissa sekä vähävaraiset ja kriisien koettelemat lapsiperheet. Apu kulkee myös ennaltaehkäisevää perhetyötä tekevien sosiaalityöntekijöiden asiakasperheille.
Onko sinulla kaapeissa hyväkuntoisia ja omalle perheellesi tarpeettomia lastenvaatteita, tavaroita ja leluja? Tai haluatko ilahduttaa yksinhuoltajaäitiä tai vaikeisiin kriiseihin joutuneita vanhempia ja olla mukana Hopen varastolla pakkaamassa avustuspaketteja perheille?
Hopen työpöydällä on monta surullista elämäntarinaa odottamassa apua. Hopen toiminnassa voit olla mukana arkena tai viikonloppuna, yksin tai kaveriporukan kanssa. Hope opastaa sinut alkuun.
Suomessa köyhyysrajan alapuolella elää valtava määrä lapsiperheitä, jotka taistelevat päivittäin toimeentulonsa kanssa. Hopen kautta jaetut vaate- ja tavaralahjoitukset tuovat helpotusta perheen päivittäiseen arkeen, jonka valinnat ovat niukkojen taloudellisten resurssien sanelemia. Lahjoitukset toimitetaan vähävaraisille lapsiperheille, äkillisiä kriisejä kohdanneille lapsiperheille sekä huostaanotetuille lapsille.
Huomioitavaa lahjoituksista:
Hope ottaa vastaan vain hyväkuntoisia ja puhtaita lasten- & nuortenvaatteita, kenkiä, leluja sekä urheiluvälineitä. Varsinkin teini-ikäisille tarkoitettujen lahjoitusten tulee olla ajanmukaisia, jotta lapsi voi tuntea samanarvoisuutta ikäistensä parissa. Hope välittää osalla paikkakunnista eteenpäin myös huonekaluja ja kodinkoneita. Ne pyritään toimittamaan suoraan lahjoituskohteen, jotta turhilta kuljetuksilta vältytään.
Käytäthän erityistä tarkkaavuutta lahjoitusten kunnon kanssa. Asiakaslapsiamme ei tule leimata vaatteiden ja tavaroiden osalta.
Vaate- ja tavaralahjoitusasioissa varmista mielellään etukäteen, pystyykö Hope vastaanottamaan lahjoituksesi. Lahjoitusten vastaanottomahdollisuus vaihtelee varastotilanteen mukaan.
http://www.hopeyhdistys.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=93
Mä laitan tuonne rajan taakse Karjalaan. Joku tutun tuttu kuskaa sinne viikottain kamaa, muutakin kuin lapsille. Mulla ei ole aikaa mennä kirpparille eikä lähipiirissä ole oikean kokoisia tarvitsijoitakaan. Urheilukamat myyn Torissa
Minkä kokoisia vaatteita sinulla on? Voisin olla kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:51"]
Minkä kokoisia vaatteita sinulla on? Voisin olla kiinnostunut.
[/quote]
Tällähetkellä ei ole enää mitään mutta 140-150cm tyttöjen vaatteita on mennyt viimeksi kiertoon. Seuraavaksi pieneksi jää 158cm vaattet mutta siihen menee toivottavasti vuosi
Mä hajautan. Ainakin osa lahjoittamistani vaatteista menee perille oikeaan tarkoitukseen.
Varmasti aika hyvä menekki olisi jos pistät joko jonnekin tori.fi annetaan vaatteita -ilmoituksen tai omalla kotipaikalla ilmoitus neuvolaan, lähikauppaan jne. Meillä jotkut tuovat töihinkin ja sanovat, että tuosta saa ottaa.