Kärsiikö täällä kukaan kohdunkaulan umpeutumisesta?
Mulla on kohdunkaula nyt kaksi kertaa avattu. Viimeksi asennettiin kierukka ja lääkäri oli toiveikas, että langat pitäisivät väylää edes hieman auki. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa ja onko siihen löytynyt mitään ratkaisua tai jos ei muuta kuin "porausoperaatioita", niin kuinka usein niissä joutuu käymään.
Olen vajaan viikon päästä menossa taas tarkistuskäynnille, mutta olisi kiva kuulla kohtalotovereiden kokemuksia.
Kommentit (4)
Ainoa oire oli kuukautisten puuttuminen. Kuukautisia odottelin loop-hoidon jälkeen, että lääkäri pääsisi kierukkaa asentamaan. Kuukausia kului ilman vuotoa ja vihdoin lääkäri suostui yrittämään kierukan laittamista ilman vuotoa, mutta totesi vaan, että oudolta näyttää ja lähetti eteenpäin. Sen verran oli kohdunkaulaa leikelty, että arpikudosta kasvatti niin, että kohdunkaula umpeutui kokonaan. Kuukautisvuoto löytyi kohdusta ja olipahan varsinainen tyhjennys :) Parin viikon kuluttua kohdunkaula oli taas umpeutunut ja sama operaatio uusittiin.
Kyseessä siis sellainen vaiva, joka ei varmaankaan itsestään tule. Lääkärin mukaan vaiva ei ole yleinen, mutta ei niin harvinainenkaan :) Netistä ei ihan hirveästi aiheesta löydy tietoa, ainakaan suomeksi.
Ap
Mulla sama epäily nyt ja avaamiseen odottelen aikaa.
Tietoa ei tosiaan netistä löydy, onko kenellä kokemuksia vastaavasta ja miten Ap:llä on mennyt?
Mulla sama ongelma. Loop hoidon jälkeen aivan hirveät kivut ja alavatsa turpoaa mutta minulla siellä on pieni reikä mistä veri sitten paineella purkautuu....ja sitä tulee kerralla PALJON! Kierukka oli tarkoitus asentaa ja jopa 2 lääkäriä yritti reittiä löytää mutta ei...päällisin puolin näyttää että kohdunkaula on täysin ummessa. Avartaakaan sitä ei voi kun ei tiedä mistä kohin avartaa. Tällä hetkellä kokeilussa ehkäisykapseli jos se vähentäisi vuotoa ja kipuja edes jonkun verran. 3 vuotta kuukautiset ollu yhtä kipeät kuin olis synnyttänyt..olis jo hienoa saada apua kipuihin.
Miten tuollainen oireilee?