Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Musta on tullut Ticket -, Meandi-, Huutis-mamma!

Vierailija
04.04.2013 |

En voi uskoa tätä todeksi! Nyt se on siis tapahtunut minullekin. Huomaan, että viihdyn Huutiksessa tarpeettoman pitkiä aikoja ja huutelen sikakalliitta KÄYTETTYJÄ lastenvaatteita. Kuvittelen, että lapsiani syrjitään, jos heillä ei ole päällä näitä ticketin, meandi:n, metsolan ym. vaatteita. Ennen seurasin tällaisia äitejä huvittuneesti säälien enkä edes tiennyt mikä lastenvaatteissa on milloinkin se must have-juttu.

Mitä tapahtui? Miksi olen yksi heistä? JA ennenkaikkea miten tästä älyttömyydestä voi enää vapautua?! Kasvais toi kuopus, niin pääsis edes töihin. Saisi muutakin mietittävää kuin lastenvaatteet.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 12:51"]

töissähän nettishoppailuun aikaa vasta onkin! :)

[/quote]

Mäkin hurahdin nettishoppailuun kun menin takas töihin!

Vierailija
22/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelihaalarimamman lapsi saa rymytä lätäkössä haalareineen. Sen takia se pukine on ostettu, että lapsi pysyis kuivana. Miten edes tuollaista 1,5-vuotiasta estetään rymyämästä kurassa, kun se on koko ajan nurin? Mä en ajattele jälleenmyyntiarvoa haalarin kohdalla. Se on ostetty käyttöä, ei myyntiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen!!!!! Paitsi, että mä en voi sietää näitä muka retroja vaatteita, mutta annas olla kun ilmestyy jostain Mini A Ture / Noa Noa niin mua viedään kuin litran mittaa. Huutiksesta olen ostanut muutaman jutun ja ne oli ihan hyviä, mutta tänä keväänä tein sen virheen, että ostin sieltä vk-haalarin (POP tietyst :D) ja siinä itse kaupankäynnissä oli niin paljon ongelmia myyjän kanssa + haalari ei todellakana ollut luvatun mukainen ja maksoin siitä itseni kipeäksi. Halvaksi tuli, sillä nyt kävin juuri ostamaan uuden vk-haalarin (ekaa kertaa Reimaa) ja se maksoi v*****i!!!!!!! Halpaa kuin saippua. 

Silti mä vaan kulutan kaikki illat netissä tutkien eri verkkokauppoja, että saisi lapsiraukan ulkvaatteet mätsään kivasti keskenään kenkiä / hanskoja yms myöten. Niin ja otettava huomioon, että ne mätsää myös silloin kun on kurakamat päällä. Ja niin kauan kuin ei oo ns. kaupunkivaatteet päällä niin lapsi saa vaikka sukeltaa kurassa. 

Mutta. Stressaavaa on. Haluaisin olla myös normaali!!!

Vierailija
24/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan niitä siksi että ulkoilemme tuntikausia päivässä ja on hyvä että lapsella on mukavat, kaikkia säätiloja sietävät vaatteet, niin nyt kuin jatkossa päiväkodissakin jossa myös ulkoillaan paljon luonnossa. Onko mitään turhauttavampaa kuin lähteä kotiin kesken retkeilyn siksi että palelee tai vaatteet ovat kastuneet  tai istuvat niin huonosti ettei kiipeily ja touhuilu luonnistu mukavasti. 

Huutonetistä löytää hyvinkin edullisesti näitä "merkkivaatteita" - jopa halvemmalla kuin marketista tavisrättejä. Vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä etsiä  ja kun löytää hyvät myyjät niin voi ostaa jatkossakin heiltä.

Vierailija
25/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääsyläislapset säälittävät ja pidän hyvin ja säänmukaisesti puettuja lapsia parempiosaisina ja heidän vanhempiaan fiksumpina, vaikka tiedänkin että on mm. akateemisia vanhempia jotka satsaavat omaan vaatetukseen, mutta pihistelevät lastensa vaatteissa.  MM. Ticket, Molo, Po.P ja Wheat viestivät automaattisesti hyviä asiota: lapset saavat ulkoilla lämpiminä ja kuivina.

Vierailija
26/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarkoitus ei varmaan ollut väittää ketään rääsyläislapsiksi yms, vaan lähinnä se huvitus mikä tulee kun huomaa, että meuhkaa niistä lastenvaatteista ihan samalla tavalla kuin ne muut, joita ennen katsoit hieman pitkään :D

Vierailija
27/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Onks toi tarttuvaa???

Vierailija
28/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus :) Mietin tänään aivan samaa! Käytän päivässä tunteja facebookin kirppareilla ja nettikaupoissa. Vajoan koko ajan syvemmälle. Tänään yritin etsiä popin pipoja, joissa olis oikean sävyiset vihreät raidat, jotka sopis sekä haalariin että takkiin. Haastavaa, koska ne ovat eri vuoden mallistoista ja ihan eri sävyisiä. Sairasta, myönnän! Saan tyydytystä siitä, kun postilaatikkoon kolahtaa joku ihanuus. Pitäis todella mennä töihin, niin ei ehtis tällasia miettimään. Ja huom! vauva on vasta 4 kk, en ole ehtinyt siis vuosikausia nettailemaan lastenkirppiksillä. Tosin on pari isompaakin lasta, joiden vauva-ajoilta tämä on tuttua. Tiedän, että tämä menee ohi. Huvittavaa onkin, että 12 v teinini kulkee paljon halvemmissa ulkoilukamppeissa, kun nämä pienemmät lapset. 12 v saattaisi kuitenkin käyttää samaa takkia jopa useamman vuoden...

Vierailija
29/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sävysävyyn miettiminen on raskasta!!! Ja tosiaan kun ostat outleteista yms ja sitten yrität saada natsaan helvetti kaikki :D Mut kato kun pitää olla persoonallinen. Muka :D

t: 20

Vierailija
30/34 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on varmaan paljon niitä vanhempia jotka käyttävät lapsilisätkin viinaan, tupakkaan, geelikynsiin ym. Lapsissa aina säästellään ja ajatellaan että ne kuitenkin kasvaa niistä kamppeistaan kohta ulos. Jos lapsella on asialliset ja siistit vaatteet niin mitä pahaa siinä on.

Vierailija
31/34 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan. Nyt on kyse itseironiasta :D

Vierailija
32/34 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 22:40"]

Ihana aloitus :) Mietin tänään aivan samaa! Käytän päivässä tunteja facebookin kirppareilla ja nettikaupoissa. Vajoan koko ajan syvemmälle. Tänään yritin etsiä popin pipoja, joissa olis oikean sävyiset vihreät raidat, jotka sopis sekä haalariin että takkiin. Haastavaa, koska ne ovat eri vuoden mallistoista ja ihan eri sävyisiä. Sairasta, myönnän! Saan tyydytystä siitä, kun postilaatikkoon kolahtaa joku ihanuus. Pitäis todella mennä töihin, niin ei ehtis tällasia miettimään. Ja huom! vauva on vasta 4 kk, en ole ehtinyt siis vuosikausia nettailemaan lastenkirppiksillä. Tosin on pari isompaakin lasta, joiden vauva-ajoilta tämä on tuttua. Tiedän, että tämä menee ohi. Huvittavaa onkin, että 12 v teinini kulkee paljon halvemmissa ulkoilukamppeissa, kun nämä pienemmät lapset. 12 v saattaisi kuitenkin käyttää samaa takkia jopa useamman vuoden...

[/quote]

Ok. Eli sä käytät päivässä TUNTEJA nettikirppareilla surffaten? HALOO!!

Kannattaisko ehkä herätä tähän maailmaan! Ihana lapsesi kasvaa ja kehittyy kaiken aikaa ja sinä mielummin seikkailet netissä?! Anna mielummin sitä aikaasi lapselle, tai tee jotain hyödyllistä kotihommaa surffailun sijaan!

Kyllä siitä lapsestasi kasvaa ihan yhtä hyvä, oli sillä sitten cirafin tai popin haalarit päällä.

Ja yhdestä asiasta olen kanssasi samaa mieltä; tuo on sairasta!

Vierailija
33/34 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:42"]

Itse asiassa meillä päin on enemmänkin vähän weeteetä tuollainen merkkivaatteiden esittely. Normaalit akateemiset kierrättävät mitänyt reimaa niitä onkaan ja ostavat alennusmyynneistä ja kirpputoreilta. Vähän junttina pidetään sellaista lasten pynttäämistä, tyyliin Katie Price & kumppanit.

[/quote]

Olen huomannut myös saman, mitä köyhempi perhe, sitä enemmän törsätään lastenvaatteisiin. Ja muistan hyvin, kun olin päiväkodissa tutustumassa oman lapseni kanssa ja siellä oli näitä merkkkivaate-lapsia, jotka istuivat rattaissa, etteivät kalliit vaatteet likaannu.

Vierailija
34/34 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että nämä vaatteiden mätsääjät ovat äitejä huonoimmasta päästä. Luulen, että sama tarkkuus, panostus ja innostus näkyy kaikessa muussakin elämässä. Ovat niitä tehoihmisiä, joilla on kymmenen rautaa tulessa ja kaikki hoituu tehokkaasti, myös lasten hyvinvointi on tärkeää.

Itse tykkään myös, kun lapsen vaatteet sopivat kauniisti yhteen. Minulla se kuitenkin on lähinnä sattumaa, sillä vaatteita ei ole metsästetty intohimoisesti yhteensopivuutta silmällä pitäen. Tarkoitus on sinnepäin, mutta viimeinen silaus puuttuu. Sama sopii sitten muuhunkin elämään. Joka riitaan ei jaksa puuttua rakentavasti, oliko se karkkipäivä nyt eilen vai tänään vai molempina päivinä, poika taisi lähteä Kuomat jalassa kouluun, vaikka on jo märkää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan