Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette kestää munaa ja maitoa..

Vierailija
18.05.2013 |

Minun pitäisi keksiä salaatin lisäksi jotain juhlavaa suolaista. Makeita on helppo keksiä. Mutta muille tulee suolaisia piirakoita. Soijakaan ei käy. Kyseessä on yksi aikuinen ja pari lasta, joilla on tällainen ruokavalio. Pastejoita olen ajatellut; munaton taikina ja maidoton margariini, mutta kun kalaa ei voi olla sitten yhden toisen vieraan takia, niin jäljelle jää riisi-lihatäyte ja se tuntuu arkiselta. Minä olen vaan sellainen, että haluan ottaa kaikki huomioon ja olisi kiva, että ei tarvitsisi kenenkään tyytyä yhteen ruokavalioon. Gluteenittomat on jo otettu huomioon, mutta niihin tulee maitoa. Kyseessä siis ei ole laktoositon, vaan maidoton. Kaiken teen vähälaktoosisena tai laktoosittomana muuten. 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ruokalajiin, eikä valioon...

Vierailija
2/2 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kinkkumuffineita. Tai mitä tahansa muuta täytteeksi, vaikka savuporoa? Katso täältä:

http://www.erimenu.fi/ruokaohje/Kinkkumuffinit/1/

Laitat nätteihin muffins-vuokiin. :-) 

Tuo ohje on myös gluteeniton, eli sopisivat myös heille. Jos haluat tavallisesta viljasta, vaihdat vain jauhot normivehnäjauhoihin.

Toinen vaihtoehto: osta/tee maidotonta rieskaa ja tee niistä täytettyjä rullia. Täytteeksi kasvis- ,kala- ja lihaversiot, kullekin omansa. 

Tsemppiä valmisteluihin ja ihanaa, että joku jaksaa nähdä vaivaa erikoisruokavalion  vuoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän