Se EI ole söpöä
kun aikuinen nainen lässyttää, marmattaa, vinkuu ja tekee pikkulapsen murjotusilmeitä ja oikein esittelee niitä kuin lapset.
Noi Pullukat on olleet oikein malliesimerkki tästä. En voinut sietää tätä teininäkään kavereiltani, vielä vähemmän katselen sitä nyt päälle parikymppisenä.
Teetkö sinä noin? Lopeta se.
Kommentit (11)
No ei harrasteta moista meidän piireissämme. Hanki tasokkaampaa seuraa.
2: Sitähän se on, toisen manipulointia. Sinulla on fiksuja lapsia!
3: En pidä tällaista seuraa.
En toimi itse niin, mutta minusta se on söpöä. Olen kiinnostunut naisista. :)
Tuttavapariskunta tekee tätä.. siis mies ja nainen molemmat. Eh.
Miksi sen pitäisi olla söpöä? Eikös se ole ihan normaalia kommunikaatiota, että ilmeillä ja eleilläkin kerrotaan tunteista? Miksi pitäisi olla täysi pokerinaama?
Mulla on asperger-lapsi, jolla on (ollut) vaikeuksia ilmeiden ymmärtämisessä ja omassa ilmehdinnässä. Olen itse oppinut näyttämään tunteeni naamassani ja eleilläni selvästi ja ehkä jopa hieman korostetusti: kun olen iloinen ja onnellinen, naamani on todella kuin hangon keksi; kun taas olen surullinen tai harmistunut, annan suupielten valua ihan rauhassa alaspäin. Kaikkein eniten hänellä on ongelmia niiden ihmisten kanssa, jotka hymyilevät hermostuneesti koko ajan, silloinkin kun haluavat sanoa että nyt jotain toimintaa pitäisi korjata pikaisesti. Lapsi katsoo hymyä ja luulee, että kaikki on hyvin ja opettaja hermostuu aina vain pahemmin ja syntyvää konfliktia ei voisi välttää millään muulla kuin sillä, että pannaat puheet ja ilmeet samalla linjalle keskenään ja sen sen kanssa, mikä viesti oikeasti halutaan välittää. Teeskentelystä on pelkkää harmia.
Tästä opista on muuten ollut hyötyä ihan työelämässäkin. Söpöyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, vaan rehellisyyden ja selkeän viestinnän.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 09:06"]
Miksi sen pitäisi olla söpöä? Eikös se ole ihan normaalia kommunikaatiota, että ilmeillä ja eleilläkin kerrotaan tunteista? Miksi pitäisi olla täysi pokerinaama?
Mulla on asperger-lapsi, jolla on (ollut) vaikeuksia ilmeiden ymmärtämisessä ja omassa ilmehdinnässä. Olen itse oppinut näyttämään tunteeni naamassani ja eleilläni selvästi ja ehkä jopa hieman korostetusti: kun olen iloinen ja onnellinen, naamani on todella kuin hangon keksi; kun taas olen surullinen tai harmistunut, annan suupielten valua ihan rauhassa alaspäin. Kaikkein eniten hänellä on ongelmia niiden ihmisten kanssa, jotka hymyilevät hermostuneesti koko ajan, silloinkin kun haluavat sanoa että nyt jotain toimintaa pitäisi korjata pikaisesti. Lapsi katsoo hymyä ja luulee, että kaikki on hyvin ja opettaja hermostuu aina vain pahemmin ja syntyvää konfliktia ei voisi välttää millään muulla kuin sillä, että pannaat puheet ja ilmeet samalla linjalle keskenään ja sen sen kanssa, mikä viesti oikeasti halutaan välittää. Teeskentelystä on pelkkää harmia.
Tästä opista on muuten ollut hyötyä ihan työelämässäkin. Söpöyden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, vaan rehellisyyden ja selkeän viestinnän.
[/quote]
Puhutkohan sä nyt kuitenkin vähän eri asiasta.
Seiska tais mennä aikalailla asian ohi. Tarkoitin tietysti sitä kun kaksi aikuista kommunikoi toisilleen, ja toinen käyttää lapsellista esiintymistä keinona vaikuttaa toiseen ihmiseen. Esim. jonkin asian pyytäminen täytyy suorittaa lässyttäen, tai jos on asiasta eri mieltä se ilmoitetaan mankuvalla äänellä alahuuli roikkuen. On aika iso kirjo myös tämän ja totisuuden välillä.
Meilläkin heittäydytään lapsellisiksi, nauretaan joutavia ja ilmaistaan asioita liioitelluin ilmein. Mutta se tapahtuu vuorovaikuttaen, siten että kaikki pääsevät juttuun mukaan, eikä sillä pyritä vaikuttamaan tai vetoamaan toiseen ihmiseen.
ap
Eli ymmärsinkö oikein että vastaajien tiedossa on ainakin kaksi miestä jotka tekevät näin? Ynhhhhh.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 15:19"]
Eli ymmärsinkö oikein että vastaajien tiedossa on ainakin kaksi miestä jotka tekevät näin? Ynhhhhh.
[/quote]
5 on ainakin nainen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 15:19"]
[/quote]
5 on ainakin nainen.
[/quote]
En tarkoittanut viitosta ollenkaan, kun ei viestissä lue että itse lässyttää tai että on mies. Sen sijaan kahdessa muussa viestissä on raportoitu tällä tavoin käyttäytyvä mies.
En tee eivätkä lapsenikaan yritä manipuloida muita tunteillaan millään lailla.. Vastenmielistä. Exä sitä yritti aikansa mutta sai sitten kenkää kun ei osannut lopettaa.