yläluomileikkaus kunnallisella
Löytyykö täältä ketään, joka olisi saanut lähetteen yläluomileikkaukseeen kunnalliselle?
Kuinka vaikea lähetettä on saada? Mulla roikkuu yläluomet ripsien päällä osittain. Ikää 49v ja nuo luomet olleet raskaat oikeastaan aina, mutta nyt viimeisen vuoden sisällä laskeutuneet ripsien päälle.
Pystyykö terveyskeskuslääkäri laittamaan lähetteen, vai pitääkö käydä jollain erikoislääkärillä?
Entäs sairausloma ja kuinkakohan pitkät on jonot kyseiseen toimenpiteeseen?
Kommentit (13)
Leikkaukseen pääsee, jos luomista on näköhaittaa eli tulevat näkökenttään esim. ajaessa tai muutoin häiritsevät näkökykyä. Tarkoittaa sitä, että luomet roikkuvat mustuaisaukkojen edessä.
Joskus luomien iho myös hautuu ja kutisee ja aiheuttaa sitä kautta ongelmaa. Jos joutuu kovasti otsaa rypistämällä luomia nostamaan, voi tulla päänsärkyä ja sitä kautta aihe leikkaukseen.
Ulkonäkösyistä luomia ei kunnallisella puolella leikata.
Leikkauksesta tulee sairauslomaa viikko. Silmät ovat enemmän tai vähemmän mustina pari viikkoa.
Terveyskeskuslääkäri voi lähettää arvioon mutta ei yleensä suoraan leikkaukseen. Silmälääkäri tai plastiikkakirurgi voivat lähettää suoraan leikkaukseen mutta leikkaava yksikkö vaatii usein myös valokuvan tilanteesta ennen leikkauspäätöstä.
Mä kävin reilu vuosi sitten kunnallisella näyttämässä luomia. Luomet roikkuu todella häiritsevästi silmien päällä. Hereillä olon aikana joudun pitämään silmiä ”hämmästyneen” näköisenä, jolloin saan silmäni esille.
Terveyskeskuksen hoitaja ei pitänyt pahana roikkuvia luomia. Sanoi, että voin myös käydä yksityisellä korjaamassa ne!!! Eipä ole mulla rahaa...
Ottivat valokuvat luomista ja lähettivät ne eteenpäin.
Mitään ei ole kuulunut! Luomeni eivät varmaan tarvitse leikkausta.
N52
no mulla roikkuvat luomet osittain pupillien päällä. ap
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin reilu vuosi sitten kunnallisella näyttämässä luomia. Luomet roikkuu todella häiritsevästi silmien päällä. Hereillä olon aikana joudun pitämään silmiä ”hämmästyneen” näköisenä, jolloin saan silmäni esille.
Terveyskeskuksen hoitaja ei pitänyt pahana roikkuvia luomia. Sanoi, että voin myös käydä yksityisellä korjaamassa ne!!! Eipä ole mulla rahaa...
Mitään ei ole kuulunut! Luomeni eivät varmaan tarvitse leikkausta.N52
Otahan yhteyttä tk:seen ja kysy asiasta. Perustelut kuuluvat sinulle. Suomessa unohdetaan potilaita koko ajan jonosta, valitettavasti.
Minä kävin yksityisellä. Kriteerit päästä kunnallisella puolella ovat melko kovat.
Leikkaus maksoi noin 1000 eli ei mun mielestäni paha. Säästin sen vuodessa lopettaessani tupakanpolton.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole kuulunut! Luomeni eivät varmaan tarvitse leikkausta.N52
Saitko kunnon ohjeet valokuva otossa (perusilme, otsa täysin rentona jne)?
Maksattaako naiset nykyään kauneusleikkauksetkin yhteiskunnalla!!!!! Ettekö te perkele maksa itse enää mitään kun elämisen rahat hommataan miehiltä taloudellisella hyväksikäytlllä tai nostelemalla tukia
Hidasta on. Sukulainen ehti kuolla leikkausjonossa odottaessaan aikaa leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Maksattaako naiset nykyään kauneusleikkauksetkin yhteiskunnalla!!!!! Ettekö te perkele maksa itse enää mitään kun elämisen rahat hommataan miehiltä taloudellisella hyväksikäytlllä tai nostelemalla tukia
Haista nyt pitkä ripuli, lukutaidoton imbesilli. Luomileikkauksia tehdään myös miehille, ja peruste julkisella on nimenomaan se että niistä on merkittävää haittaa.
Oma tilanne on se, että ns. perusilmeellä otsaa yhtään nostamatta ja jännittämättä näkökenttä on selvästi hämärämpi. Mutta kirkastuu heti kun nostan väkisin. Tätä sitten on tehtävä jatkuvasti esim. töitä tehdessä, ja tuntuu että kaikki naaman lihaksetkin alkaa olla ihan jumissa sen takia. Ikää vasta 43, mutta tekisi mieli mennä näytille lääkäriin.
Tiedättekö, onko lopputulos parempi, jos luomet leikkauttaa jo ennen kuin ne roikkuu tosi pahasti? Mulla on aina ollut raskaat luomet, ja nyt nelikymppisenä tilanne on pahentunut. Vielä en kuitenkaan taatusti saa aikaa julkiselle. Tonni yksityisellä ei olis paha mutta tuskin noin halvalla pääsee missään tänä päivänä.
Sun pitää mennä silmälääkärille joka laittaa lähetteen julkiselle, jos niin haluat. Jonoja on, mutta kannattaa ilmaista halukkuutensa peruutusajoille lyhyelläkin varoitusajalla, jos sellainen sulle sopii.