Millainen on parturikampaajan tai kosmetolgin koulutus? Kesto?
Kauanko kestää koulutus esim. yo-pohjalla? Millainen koulutus? Paljonko harjoittelua jne, Minulla pienet lapset, eli onko harjoittelua mahdollista suorittaa vain päivisin? Olen yh ja päiväkotiauki 17. asti ja eka ja tokaluokalla lapset, joten illalla ei ole mahdollista olla pois kotoa.
Kommentit (7)
Yo-pohjalta 2 vuotta amiksessa (siis jompikumpi) tai yksityisessä oppilaitoksessa maksullisena koulutuksena lyhyempi. Harjoittelua on vähintään 20ov, eli puoli vuotta ja se suoritetaan ihan oikeilla työpaikoilla ja ihan oikeaa työtä tehden, eli iltavuorojakin varmasti tulee. Miten ajattelit lasten hoidon järjestää sitten jos töihin noille aloille menet?
Ei voi kovin pitkä ja korkeatasoinen olla, sen perusteella mitä nyt noiden kanssa tekemisissä olen ollut....
Ilta-ja viikonloppuvuorot on pakollisia työharjoittelussa jos alan kouluun menet. Koulupäivät
on noin 8.30-16 vähintään 4 päivää viikossa. Samat lomat kuin kaikissa muissa kouluissa paitsi työharjoitteluaikana. Lomia ei voi pitää silloin kun on työssä eikä poissaoloista oikein tykätä.
Harkitse vielä. Ainakin pääkaupunkiseudulla on suuri työttömyys noilla aloilla, palkat on tosi pienet ja suurin osa haluaa vuokratuolille yrittäjän joten alkupääomaa pitää olla ja silloinkin asiakkaat pitää hankkia ite.
Ok... eipä tämä opiskelu sitten taida oikein onnistua lasten kanssa kuin vasta paaaljon myöehemmin :(
Eikö täällä muka ole yhtään parturi-kampaajia paikalla??