Miksi työttömät ei mee istuttamaan puita?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin työllistää itseni ja istutin kenenkään omistamattomille maille pikkuruisia pilven taimia.
Ne oli revitty pois :'(Missä päin maailmaa on vielä tuollaista eikenenkään maata?
Varmasti löytyy antaktikselta, lahimmät ehkä pohjoisnavan ympäristön pikkusaarilta :p
Ei kelpaa kelleen, vaikka joku maa nimellisesti ne onkin omaksi reviirikseen merkinnyt xD
Vierailija kirjoitti:
olen oman osani istuttanut jo lapsena isäni metsäpalstoilla. kesälomat meni taimia istuttaessa, eikä edes saanut kunnon palkkaa. syksyllä uudet vaatteet ja koulutarvikkeet.
Minä sain ihan samanlaista palkkaa kuin muutkin istuttajat eli urakkapalkalla mentiin. Sain niistä istutuksista todella hyvän tilin.
Miten ja mihin niitä puita nyt sitten istutetaan käytännössä? Haudataan käpyjä metsässä? Täällä kaupungiss kuitenkin lähinnä kaadetaan puita ja istutetaan ruohoa, jota sitten ajellaan matalaksi, eli pääosin ei oel mahdollista istuttaa puita, koska luonnon monimuotoisuutta vaalitaan tällä ruohon kasvatuksella.
Maksa 20e/h pimeenä kouraan niin meen heti
t: pitkäiaikaistyötön mies pk-seudulta
Vierailija kirjoitti:
Miten ja mihin niitä puita nyt sitten istutetaan käytännössä? Haudataan käpyjä metsässä? Täällä kaupungiss kuitenkin lähinnä kaadetaan puita ja istutetaan ruohoa, jota sitten ajellaan matalaksi, eli pääosin ei oel mahdollista istuttaa puita, koska luonnon monimuotoisuutta vaalitaan tällä ruohon kasvatuksella.
Niin siis käytännössä pitäisi kaivaa jostain taimi, että sen voi istuttaa. Jos suunnitelee olevansa työtön pidemmän aiokaa, voi tietenkin opiskella puun taimien kasvatusta. Tässä voisi olla esimerkiksi työttömille paperikone työntekijöille tekemistä.
Menen vaikka heti kun joku maksaa siitä palkkaa.
Kyllä siinä projektissa pitää olla selvillä niin taimien paikalle tuonnin logistiikka, istutusalueet, niiden kartat ja rajat, työn johto ja työntekijämäärät ,taukotuvat yms. eli TYÖTÄ se on joka tapauksessa ja joka suhteessa samanlainen tulosvastuullisesti johdettava työmaa se on siinä kuin muutkin työpaikat ihmisillä
Kaiken on oltava virallisesti luvallista ,selvillä kaikille tahoilla ja joka suhteessa koordinoitua hommaa.
No minä kyllä tiedän sellaisia työttömiä, jotka on taimenistutuksessa olleet.
Olen täällä kittarissa odottamassa asiakkaita. Miksi työttömät ei tule mulle asiakkaaksi? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen oman osani istuttanut jo lapsena isäni metsäpalstoilla. kesälomat meni taimia istuttaessa, eikä edes saanut kunnon palkkaa. syksyllä uudet vaatteet ja koulutarvikkeet.
Minä sain ihan samanlaista palkkaa kuin muutkin istuttajat eli urakkapalkalla mentiin. Sain niistä istutuksista todella hyvän tilin.
Eräällä piirimetsälautakunnan taimitarhalla oli keväisin taimien koulimista. Syksyllä kerättiin käpyjä (uusien taimien siemeniksi, jos joku ei tajua). Ihan mukavaa työtä.
Suomen alkuperäinen vauraus perustuu juuri metsäteollisuuteen. Vaikka mitäpä tällä palstalla ymmärrettäisiin.
Miksi aina nämä 'mene töihin' langat tyrehtyy heti, kun joku on halukas menemään töihin?
Mistä sitä puunistutushommaa saa?
Ei kiinnosta v*ttujakaan kun kelasta saa massit muutenkin. Myöskin ilmaston muutos on minulle ihan yhden tekevä. Istutelkoon ne niitä puita joita ilmastonmuutos häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä kittarissa odottamassa asiakkaita. Miksi työttömät ei tule mulle asiakkaaksi? Miksi?
Mikähän ihme on "kittari"? Jos porukka ei tiedä mikä se on tuskin sinne eksyvätkään kuin vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Yritin työllistää itseni ja istutin kenenkään omistamattomille maille pikkuruisia pilven taimia.
Ne oli revitty pois :'(
Sinäkö se olit? En repinyt, otin vain parempaan talteen kasvamaan :) True story.
Ja kiitos sinulle, se oli oikein ystävällinen teko!
Ihan kamalaa kun tulee niitä puupeltoja vaikka metsien piti sitten kadota ihan kokonaan vaikka palstoja näkyy missä pistetty tikkua ristiin koko aikana ja puut vain jo lahoaa pystyyn ja kuoriaiset hoitaa osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan hinnasta sovitaan, miksikäs ei.
Olisko euron tsipale hyvä?
No ei. Aika lailla on ylihintaa. Pottitaimia istuttaa nopeasti, ja niistä käypäinen palkka istuttajalle on noin 0,20-0,25 euroa kappaleelta. Riippuen maastosta ja olosuhteista.
Mukavaa hommaa keväällä, ja kyllä siinä palkoillekin pääsee. Teen itsekin jos joudan, mutta palkkaan mhy:n kautta ulkopuolisia jos ei oma porukka jouda. Ja palkka tietysti paperien kanssa.
Kyselkää alueen metsänhoitoyhdistyksestä ne, joita homma kiinnostaa. On ensi alkuun rankkaa, jos ei ole ruumiillista työt tehnyt, mutta siihen tottuu nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän ihme on "kittari"? Jos porukka ei tiedä mikä se on tuskin sinne eksyvätkään kuin vahingossa.
Onko se sama kuin Kitu-marketti?
Missä päin maailmaa on vielä tuollaista eikenenkään maata?