Voiko käydä töissä jos syö ahdistus- tai masennus lääkkeitä?
Mua ahdistaa mennä töihin, niin ajattelin että onko sellaista lääkettä joka poistaa ahdistuksen mutta pystyy tekemään suht tarkkaa työtä... Vai lamaannuttaako ne kaikki lääkkeet sillee... Mitä te teette? Vai oletteko saikulla?
Kommentit (16)
Voi käydä, jos on löytänyt itselleen sopivan lääkkeen. Minulla oli sama kuin ekalla vastaajalla, että lääkkeet auttoivat työahdistukseen, jolloin esim. asiakaspalvelutehtävät helpottuivat.
Mutta olen kokeillut myös sellaista lääkettä, joka väsytti niin paljon, ettei jaksanut tehdä eikä ajatella mitään. Sellainen kannattaa vaihtaa parempaan.
Tosin kaikki lääkkeet ovat väsyttäneet minua jonkin verran. Myönnän, että työteho ja erityisesti kunnianhimo on kyllä joissain työtehtävissä tullut alas aika reippaasti. Olen sikäli pettynyt itseeni.
Mutta, mutta. Ilman lääkitystä en luultavasti kävisi töissä lainkaan, koska olisin liian ahdistunut ja raivoaisin työkavereille kaikesta epäjärjestyksestä ja huonosti hoidetusta organisoinnista ja työpaikan epäkohdista.
Nykyaikana pitää jotenkin hyväksyä tehottomuus. Kun koko ajan työtapoja ja organisaatioita muutellaan, niin jatkuvasti on semmoinen tunne, ettei ole ajan tasalla. Se pitää vain hyväksyä ja tehdä sen, minkä pystyy. Raivostuttavaa, mutta totta. :-(
Totta kai. Noitahan syö nykyisin jo viidesosa kansasta, ja onneksi viidesosa kansasta ei makaa saikulla, sitä ei talous kestäisi. Itse oon yhdessä vaiheessa elämääni syönyt masennuslääkettä ja yhtä bentsoa (paniikkihäiriöön) ja opiskellut lääkkeenkäytön aikana akateemisen tutkinnon ja aloittanut työurani.
ei lamaannuta. tasapainoisena just pystyy käymään!
pyydä sellaista joka auttaa paniikkihäiriöön. ainakin venlafaksiini pienellä annoksella on toiminut hyvin. jäi itsestään sitten pois jossain vaiheessa mulla. auttaa samalla pms- ja hormonioireiluun.
Venlafaxin ei lamauta, pikemminkin piristää. Suosittelen, jos se muuten sopii.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 21:10"]
Venlafaxin ei lamauta, pikemminkin piristää. Suosittelen, jos se muuten sopii.
[/quote]
jep jep ja lisäksi se vie pois tapa-/tunnesyömisen, eli saattaa jopa hieman laihduttaa.
Minä olen syönyt pari vuotta sitalopramia voidakseni mennä töihin, teen tarkkaa työtä ja se sujuu hyvin.
minulla on ollut lääkitys jo 10 vuotta. Pitäisikö kuitenkin myös tutkia ja hoitaa sitä ahdistusta?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 21:16"]
minulla on ollut lääkitys jo 10 vuotta. Pitäisikö kuitenkin myös tutkia ja hoitaa sitä ahdistusta?
[/quote]
minua ahdistaa huono ilmapiiri ja huono johtaminen, työstäni pidän ja olen siinä hyvä, kun en voi muuttaa ympäristöä niin lääkkeet auttavat selviämään
t. 8
Voi käydä. Itse olen tosin joutunut olla poissa töistä lääkityksen alkaessa (oli kyllä muutenkin henkisesti silloin sekaisin) ja lääkitykseen määrää nostettaessa, koska ensimmäinen 1-2 viikkoa lääkemuutoksissa oli pöpperöistä, väsynyttä ja puuroista. Sen jälkeen töissä käynti onnistunut hyvin, kun lääkkeeseen "tottunut" ja sen vaikutus alkanut. Mielialaa tasaavat + ajoittain mielialaa parantavat lääkkeet.
Ei tavalliset SSRI-lääkkeet mitään lamauta, vaan piristää, kun annos on sopiva. Niiden avulla mä ainakin kävin töissä aikoinani. Masennus voi sen sijaan tehdä ihmisestä uupuneen ja jähmeän. Mutta lääkkeiden ohella kannattaa hakeutua myös terapiaan. Just on tutkimustuloksia tullut, että lääkkeet auttavat terapian aikana aivoja hakemaan uusia ratoja, ajatusmaailma voi siis oikeasti muuttua positiivisemmaksi.
Tietenkin voi! Jos vain jää sinne himaan makaamaan ei toipumista tapahdu.
Mieliala lääkkeiden tarkoituksena on pitää ihminen työkuntoisena, ei niinkään parantaa.
Mielialalääkkeiden kanssa ainakin ihan hyvin voi. :)
Itse ainakin käyn ihan normaalisti. Ilman lääkitystä itkin töissäkin jatkuvasti kun masensi niin paljon. Lääkkeitä olen syönyt nyt kaksi vuotta.
No voi käydä. Itse asiassa aika monet käyvät töissä nimenomaan masennus- ja ahdistuslääkkeiden avulla (ja ilman ei pääsisi sängystä ylös).