Miksi poliisit on aina niin mahtailevissa asennoissa?
Esim. pitävät usein käsiään vyön tai asekotelon päällä, vaikka mitään uhkatilannetta ei olekaan. Yleensäkin semmoinen poliisihaara ja käsivarret aina niin, että näyttäisivät muka lihaksikkailta ja vahvoilta. Jotenkin koomiselta ja rehvakkaalta se näyttää.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
näyttävät dominanssin ja kenellä on kaupungin isoimmat kivekset
Siinä on pakko kävellä jalat harallaan.
Miksi suomalaiset aina nöyristelee näitä p.skalakkeja? :D
Vartijat ne on naurettavia pullistelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vartijat on kovii äijjjii!
Vierailija kirjoitti:
Intissä ne tulevat pollarit nähtiin. Sotilaspoliisit aja koirat olivat aina olevinaan jotain. Napottivat tuimailmeisinä portilla ja hävisivät sissikomppaniallemme jokaikisen harjoituksen.
Itsestään selvää, etteivät spollet pärjää sisseille. Sissi on sika siviilissäkin.
Huono palkka pitää kompensoida jotenkin.
Minä olen poliisilta saanut apua. En voi mitenkään alkaa moittimaan. Poliisin asennot ovat sivuseikka, kunhan osaavat työnsä.
Missä aurinkotervehdysasennossa heidän sitten pitäisi seisoskella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua tätä vartijavihaa. Miettikää miten turvatonta kaikenmaailman metrotunneleissa ja asemilla olisi ilman vartijoita. Usein olen kotimatkalla miettinyt, että onneksi nuo ovat täällä.
Kiitos vartijoille <3
Ajatelkaas jos kaikki suomen poliisit olisivat yhtä huomionhakuisia ja omaa hyötyään tavoittelevia kuin tämä eräs "liikennepoliisi"
Ap:n aloitus on hyvä, tottahan tuo on! Monella poliisilla on sama poliisimoodi myös vapaalla ja ääni kovenee herkästi muutaman pykälän milloin mistäkin syystä.
Hartijan levyinen haara-asento on mukava, siinä voi seisoskella pitkään ilman että väsyy. Kädet on kiva laittaa johonkin, mutta taskuunkaan viitsi ja ase- ja kaasukoteloihin on helppo sormilla nojata. Ihan semmoinen mukavuus asia tämä.
Ei ole poliisin työ Suomessa niin vaarallista että pitäisi koko ajan olla jossain valmiusasennossa. Rennolla otteella!
Mikäs siinä jos poliisit tekee niin, mutta miksi myös kokit poseeraavat kädet puuskassa! Pitääkö koettaa esittää, että ollaan alfauroksia, vaikka kyökkihommia tehdäänkin?
Poliiseille ja kaikille turvallisuusalan ihmisille lienee opetettu "valmiusasennoksi" tuo kädet edessä varustevyön päällä, koska siitä on nopea ottaa tarvittaessa varusteita. Vaikka se näyttäisi jäykältä, niin itse asiassa asento tuntuu sopivan rennolta ja mukavalta silloinkin, kun erityistä uhkaa ei ole. Jossain niitä käsiä on kuitenkin pidettävä, kuten joku edellä sanoikin.
Kiinnostavaa yksityiskohta: eräässä koulutuksessa tuon valmiusasennon toissijaiseksi perusteluksi sanottiin, että vaikutelma on sopuisampi ja rauhoittavampi, kun kädet peittää osan varusteista eikä siis esitellä koko arsenaalia asiakkaille. Eli tarkoitus on täysin päinvastainen kuin millaiseksi viesti koetaan.
Soitin naapuriin poliisit huutamisesta ja hakkaamis äänistä ja kävi naapurin ovella. Sen jälkee tuli mun ovelle ja kyseli että mitä ääntä muka kuullu ja kerroin että kovaa hakkaamis ja huuto ääntä, että häiritsi, että mitä siel tapahtuu. Myös haissu niitten ovella kalman haju pitkään. Hais silloinki kun kävivät. Poliisi väitti, ettei haista mitään ja katto mua typerästi alko vituttaa kun valehteli päi naamaa, tai sit huono hajuaisti.. tuli iha tyhmä olo siin. Jatkossa jos nään et joku yritetää tappaa ja huutaa apua nii en soita poliisia kun saa vaa vittuilua
Minä olen tavannut vain mukavia poliiseja. Poliisi on ystävämme ja rakkaudesta se hevonenkin potkii.
Intissä ne tulevat pollarit nähtiin. Sotilaspoliisit aja koirat olivat aina olevinaan jotain. Napottivat tuimailmeisinä portilla ja hävisivät sissikomppaniallemme jokaikisen harjoituksen.