Brutto- ja nettopalkkasi?
Toisen ketjun innoittamana (sen, jossa puhuttiin 5000 euron palkasta), niin kertokaa, paljonko tienaatte bruttona ja paljonko siitä jää käteen? Kokoaikatyö vai osa-aikainen & paljonko tunteja?
Saa kertoa myös, mitä työtä tekee?
Ja joo, ymmärrän kyllä, että veroprosentti vaihtelee, mut kiinnostaa silti. :-)
Sana on vapaa.
Kommentit (40)
6200e bruttona, siitä jää käteen about 4100e.
Teen 40 tuntia viikossa tuotekehityshommia pohjois-Saksassa. Asiantuntijatehtävissä (ei esimies- tai projektin vetovastuuta)
Vierailija kirjoitti:
Hummustypy kirjoitti:
Miksi sinua kiinnostaa netto? Katso verolaskurista itse ja mieti ihmisten eri vähennykset. Aika erikoinen kysymys.
No ihan mielenkiinnosta vaan ja käy nopeammin ja helpommin, kun lueskelee tästä vastauksia. :-D
Siksi ehkä aihe kiinnostaa, koska terveystilanteeni takia teen välillä enemmän tunteja ja välillä vähemmän. Palkka ei hirveästi päätä huimaa, kun oon perus PAM:in alalla. Veroprosentti on mulla aika vähäinen, niin on vaan lohduttavaa nähdä, että eipä paljoa enempää käteen jäisi, vaikka paahtaisi enemmän, kun tosiaan veroprosentti kasvaa ja syö sit taas (mikä tietysti ikävää enemmän tienaavien puolesta).
Asuinaluen vaikuttaa todella paljon näihin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
£5600 brutto £3800 netto, olen markkinointipäälikko keskisuuressa kansainvälisessä yrityksessä Lontoossa.
Kokoaikainen duuni, noin 40 tuntia viikossa.
Oho, mun mies tienaa noin saman verran, mut euroissa ja Suomessa ja käteen jää joku 2900e.
Just...Veroprosenttilaskurin mukaan, ilman mitään vähennyksiä, ennakonpidätys ja sivukulut yhteensä n. 36% noilla tuloilla. Eli n. 3600 euroa, nettoa. Taitaa mennä mieheltäsi "omiin menoihin" jotain....
Brutto ja netto melkein samat, koska asun maassa jossa veroprosentti on hyvin alhainen. Ja summat ei kuulu sulle. ;)
Helmikuussa ennakonpidätyksenalaiset tulot 13700€, netto 7600€. Viime vuoden bonuksia ja matkakorvauksia aika reilu potti.
Vierailija kirjoitti:
Helmikuussa ennakonpidätyksenalaiset tulot 13700€, netto 7600€. Viime vuoden bonuksia ja matkakorvauksia aika reilu potti.
Joo mutta eihän matkakorvaukset mitään palkkatuloa ole. Onko ne laskettu tuohon mukaan siis? Pointti ei ollut leveillä tuloilla vaan katsoa paljonko jää käteen mistäkin palkasta.
Tulorekisterin myötä meillä ainakin päivärahat ja kilometrikorvaukset maksetaan nykyään palkanmaksun yhteydessä
48k vuodessa, kuukausittain vaihtelee.
Hauskaa tässä on se, että tätä työtä pidetään alipalkattuna :D
(Ja kyllä, en paljasta alaa.)
Vierailija kirjoitti:
Tulorekisterin myötä meillä ainakin päivärahat ja kilometrikorvaukset maksetaan nykyään palkanmaksun yhteydessä
Kyllä, mutta eriteltynä koska ne eivät ole veronalaista tuloa vaan kulukorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
£5600 brutto £3800 netto, olen markkinointipäälikko keskisuuressa kansainvälisessä yrityksessä Lontoossa.
Kokoaikainen duuni, noin 40 tuntia viikossa.
Oho, mun mies tienaa noin saman verran, mut euroissa ja Suomessa ja käteen jää joku 2900e.
Joo täällä on alhaisemmat verot.
3850e brutto, ~2500e netto, ei mitään vähennyksiä. Tuotantoinsinööri teollisuudessa.
Bruttona 6800€, tästä tassuun jää noin 4350€
2700/2000, lounasetu ja liikuntasetelit 1 krt/vko. Kahvit ja palaverisämpylät työn puolesta. Säännöllinen, liukuva työaika 37,5 tuntia viikko ja työaika pitää käyttää tosi tiiviisti ja tehokkaasti että ehtii tehdä kaiken. Arvonlisäveropäivän alla tahtoo päivät venyä mutta sitten on taas mahdollista pitää välillä esim. perjantaina lyhyempi ja kevyempi päivä. Alkuvuodesta tehdään ylitöitä, loma-ajat ja mahdolliset ylityö- ja palkattomat vapaapäivät saadaan päättää itse kunhan huolehditaan että työt tulee tehtyä. Lomarahoista saa ottaa puolet vapaana jos ehtii tehdä työnsä. Tilitoimistokirjanpitäjä 45 v. nainen alalla 5 vuotta. Sitä ennen myyntityötä sekä kaupan osastohoitajatyötä. Koulutus tradenomi 14+10 vuotiaat lapset.
Vierailija kirjoitti:
2700/2000, lounasetu ja liikuntasetelit 1 krt/vko. Kahvit ja palaverisämpylät työn puolesta. Säännöllinen, liukuva työaika 37,5 tuntia viikko ja työaika pitää käyttää tosi tiiviisti ja tehokkaasti että ehtii tehdä kaiken. Arvonlisäveropäivän alla tahtoo päivät venyä mutta sitten on taas mahdollista pitää välillä esim. perjantaina lyhyempi ja kevyempi päivä. Alkuvuodesta tehdään ylitöitä, loma-ajat ja mahdolliset ylityö- ja palkattomat vapaapäivät saadaan päättää itse kunhan huolehditaan että työt tulee tehtyä. Lomarahoista saa ottaa puolet vapaana jos ehtii tehdä työnsä. Tilitoimistokirjanpitäjä 45 v. nainen alalla 5 vuotta. Sitä ennen myyntityötä sekä kaupan osastohoitajatyötä. Koulutus tradenomi 14+10 vuotiaat lapset.
No ja osinkotuloja tietty kanssa. Salkun kasaaminen kuuluu jo koulutuksen ja alavalinnan perusteellakin asiaan.
Brutto 5500+n. 2800, Nettona tilille 4950/kk, kansainvölisen liiketoiminnan lakimies ja neuvonantaja, olen myös sinkku vaikka haluaisin kovasti jo perheen. Jotenkin tässä työssä on vaikea löytää rauhallista "pullantuoksuista" puolisoa.
Mulla brutto ja netto melkein samat, viime vuonna maksoin veroja euroihin muunnettuna n. 60. Tänä vuonna varmaan enemmän. En arvatenkaan asu Suomessa.
No ihan mielenkiinnosta vaan ja käy nopeammin ja helpommin, kun lueskelee tästä vastauksia. :-D
Siksi ehkä aihe kiinnostaa, koska terveystilanteeni takia teen välillä enemmän tunteja ja välillä vähemmän. Palkka ei hirveästi päätä huimaa, kun oon perus PAM:in alalla. Veroprosentti on mulla aika vähäinen, niin on vaan lohduttavaa nähdä, että eipä paljoa enempää käteen jäisi, vaikka paahtaisi enemmän, kun tosiaan veroprosentti kasvaa ja syö sit taas (mikä tietysti ikävää enemmän tienaavien puolesta).