Mitä kaverimies oikein meinaa
Ollaan tunnettu jo monta vuotta. Kummallekaan ei ole tullut mitään romanttisia tunteita toista kohtaan tai ei ainakaan ole ollut puhetta siitä. Suhteemme on aina ollut semmoinen että voidaan halailla pitkään, nukkua lusikassa saman peiton alla, jakaa henkilökohtaiset asiat toisillemme, kirjoitella tuhmia viestejä...
Jokin aika sitten kysyin puoliksi huumorilla että pannaanko, johon mies vastasi että kyllä muuten mutta hän yrittää saada erään toisen naisen kanssa vakavaa suhdetta aikaan ettei ole ehkä hyvä sekoittaa pakkaa. Ymmärsin tämän kyllä, mutta kun hän seuraavan kerran tuli yöksi luokseni niin päädyttiin harrastamaan seksiä useammankin kerran. Mies oli se joka teki ensimmäisen "aloitteen" (halusi nukkua niin että halaamme toisiamme) ja minä sitten jatkoin siitä. Jännintä siinä oli että se oli paljon muutakin kuin itse aktia. Oli silittelyä, koskettelua, läheisyyttä. Eikä kaduttanut kumpaakaan. Muistutin vielä siitä toisesta naisesta ja vastaus oli luokkaa "ai niin, hups" eikä asiasta sen enempää puhuttu.
Seuraavina päivinä kun viestiteltiin niin kuulemma kelpaisi uudestaankin. Onko tämä yleistäkin miesten keskuudessa? Voiko kaveria panna kaverimielessä? Outoa oli myös se ettei se tuntunut yhtään oudolta. Ja en ole kysynyt asiasta mieheltä, vielä.
Kommentit (36)
Joopa joo... No, toisille tuo kaveruus merkitsee muuta kuin toiselle...
On maailma kummalliseksi mennyt. 90-luvulla tuota olisi nimitetty vähintäänkin orastavaksi seurusteluksi.
Ja te olette niinkuin että ”kavereitahan tässä vain...”
Kavereiden/ ystävien kanssa EI määritelmällisesti harrasteta seksiä. Jos seksiä kuitenkin on, suhde on vakipanosuhde, seurustelua, avoliitto, avioliitto tai sivusuhde (jalkavaimo). Voi niitä olla muitakin, mutta menneisyydessä se oli jotakuinkin noin.
No mitä itse haluat?
Se, että oli läheisyyttä, hellyyttä ja ei kaduttanut ei tarkoita, että mies on rakastumassa sinuun. Pano kelpaa varmasti vastakin.
Kyllä hänellä on nainen kierroksessa. En tiedä haluanko itse mitään vakavaa hänen kanssaan koska ollaan aika eri maailmoista. Ja tiedän että tämä ei vaikuta meidän kaveruuteen mitenkään, varsinkaan negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
On maailma kummalliseksi mennyt. 90-luvulla tuota olisi nimitetty vähintäänkin orastavaksi seurusteluksi.
Kavereiden/ ystävien kanssa EI määritelmällisesti harrasteta seksiä. Jos seksiä kuitenkin on, suhde on vakipanosuhde, seurustelua, avoliitto, avioliitto tai sivusuhde (jalkavaimo). Voi niitä olla muitakin, mutta menneisyydessä se oli jotakuinkin noin.
90-luvullakin oli FWB-suhteita, eikä niitä kutsuttu orastavaksi seurusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänellä on nainen kierroksessa. En tiedä haluanko itse mitään vakavaa hänen kanssaan koska ollaan aika eri maailmoista. Ja tiedän että tämä ei vaikuta meidän kaveruuteen mitenkään, varsinkaan negatiivisesti.
Kyllä teillä nyt jotain yhteistä on, kun olette kavereita.
Miksi kyselet täällä, mitä hän meinaa?
Ihmettelen tällaisia "kaverisuhteita". Eikä teillä kummallakaan ole oikeasti mitään parempaa tekemistä? Ei minulla ainakaan nuorena ollut mitään haluja panna kavereiden kanssa, eikä edes nukkua heidän kanssaan, vaan etsin petikaverini muista ympyröistä tai olin yksin. Minulla oli ja on yhä miehiä kavereina, mutta he ovat vain kavereita.
Kasariteini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin mainita vakipanosuhteen. Käsittääkseni on sama asia, mutta suomeksi.
Mikään lusikka kaveruus ei ole missään valtakunnassa normaalia toimintaa.
Mä en ymmärrä tässä fwb-kuviossa yhtä asiaa: tulevat kumppanit.
Kaverit on sellaisia henkilöitä, jotka hengailee vapaa-ajalla. Musta olisi kiva, jos poikaystäväni ei olisi hengaillut naispuolisten kavereidensa vahingossa, vaikka lopettaisikin sen osan kaveruudesta suhteeseen ryhtyessä. Kyllä se jotenkin vaivaa, mutta nykynuoret kai on niin avoimia että tuollainen kun on pakko hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Mikään lusikka kaveruus ei ole missään valtakunnassa normaalia toimintaa.
Siitä on aika lyhyt matka panokaveruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ootpas naiivi, tottakai se vaikuttaa :D
Vai meinaatko, että kun kaveri vakiintuu ja alkaa oikeaan suhteeseen niin se on kaikille osapuolille ok hengailla entisten/nykyisten sänkykavereiden kanssa? Ei kukaan nainen suostu tuollaiseen, sä jäät siinä kohtaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tällaisia "kaverisuhteita". Eikä teillä kummallakaan ole oikeasti mitään parempaa tekemistä? Ei minulla ainakaan nuorena ollut mitään haluja panna kavereiden kanssa, eikä edes nukkua heidän kanssaan, vaan etsin petikaverini muista ympyröistä tai olin yksin. Minulla oli ja on yhä miehiä kavereina, mutta he ovat vain kavereita.
Tämä.
Oikeasti sinkkuna ollesaa vakipanot/seksisuhteet/masturbaatio/tauko seksistä on kaikki paljon kätevämpiä tapoja hoitaa hommat kuin alkaa jotain kavereitakin sotkemaan siihen ruljanssiin.
Vierailija kirjoitti:
Kasariteini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin mainita vakipanosuhteen. Käsittääkseni on sama asia, mutta suomeksi.
Vakipano on seksiä varten, kaverit vapaa-ajan muutakin toimintaa varten.
Nykynuorisosta en tiedä sillä minun nuoruudestani on jo jonkun aikaa. Ja on meillä toki joitan yhteisiä asioita mutta jotenkaan en vain näe itseäni hänen kumppaninaan. Vaikka mistä sitä koskaan tietää.
Yhdessä fwb-suhteessa olin kauan sitten ja se oli juuri sitä että hengailtiin kavereina ja pantiin. Tämän kanssa ollaan vaan hengailtu kavereina, tähän pisteeseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootpas naiivi, tottakai se vaikuttaa :D
Vai meinaatko, että kun kaveri vakiintuu ja alkaa oikeaan suhteeseen niin se on kaikille osapuolille ok hengailla entisten/nykyisten sänkykavereiden kanssa? Ei kukaan nainen suostu tuollaiseen, sä jäät siinä kohtaa pois.
Tai sitten nainen ällöttyy siitä, kun saa selville missä kaikkialla miehen muna on käynyt ja lemppaa suoriltaan. Sitten kaveripoika alkaa harmissaan syytellä seksikaveria siitä, kun suhteet menee pilalle ja siinä menee se kaveruuskin pilalle.
On yleistä, todella yleistä. Sai sinut koukutettua tuolla "joku muu" ja onnistui, ei hänellä koskaan ketään muuta ole ollut.