Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9lk Tukholman risteilylle luokkaretkelle, päästäisitkö?

Vierailija
20.03.2019 |

Kahden vaiheilla...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh me käytiin jo ala-asteella Tukholman risteilyllä luokkaretkellä.

Vierailija
4/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ikinä. Itse olen ollut ja meno oli sellaista, että ihan selvää on etten omia lapsia sellaiseen päästä, vaikka ovatkin varmaan äitiään viisaampia.

Vierailija
5/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ihme että koulun sallitaan edes järjestää tuollaista.

Vierailija
6/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Risteilylle aikaisintaan lukiossa.

Vierailija
7/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se laivako siinä pelottaa?

Vierailija
8/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköö vaikka Lantsarotelle tai Venetsueelaan.

Vierailija
9/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-95 käytiin luokkaristeilyllä. Suurimmalla osalla oli omat viinat mukana, harmiksemme osa jäi niistä laukkututkimuksen yhteydessä nalkkiin mutta osa selvisi. Kaljaa kyllä joku osti laivalla hyttiin. Miehiä ja viinaa riitti.

Ei siellä selvinpäin oltu hetkeäkään. Ehkä meni on nyt eri, kuten risteilyt ei ole niin ainut kertaisia ja erikoisia kuin silloin. kuulemma nuoriso ei juurikaan ryyppää nykyään

Vierailija
10/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tuli oltua ja kyllä siellä oli kaikenikäiset miehet kimpussa.

Vierailija
11/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani voisin päästää. Olin itsekin hyvin järkevä jo tuossa iässä.

t.kristallikissa

Vierailija
12/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän ei alaikäiset tunnetusti pääse ilman huoltajia. Menisin mukaan.

Vierailija
13/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi jos kakara hölmöilisi, niin nauraisin sille, miten tyhmä oli. Se ois hauskaa. Nauraa typerykselle. Mutta en usko, että onnistuisin nauramaan millekään :)

t.kristallikissa

Vierailija
14/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei. Lukiolaistenkim risteilyt ovat johtaneet valvojien ja koululaisten väliseen seksiin. Juotettu ensin känniin ja sitä rataa.

Vierailija
15/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsen itsen vastuulla on olla järki päässä, jos tuollaisille menee. Mikä mä olisin häntä kieltämään, jos ei ole itse sitä keksinyt? Sitten halveksitaan, jos ei osannut olla. Varsinkin jos sikailu oli tahallista.

t.kristallikissa

Vierailija
16/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani luokka siis kys reissua puuhaamassa ja valvojina olisi 1-2 opettajaa+1-2 huoltajaa ja olen mahdollisesti toinen heistä. Teini on kyllä lievästi sanottuna VAHVASTI ideaa vastaan ja vaatisihan se itseltäni useamman lomapäivän (palkallista ja palkatonta+matkakulut) ottoa töistä.

Itseäni arveluttaa, mutta milläs kieltää, jos koko muu luokka lähdössä..

Sinänsä erikoinen tilanne etten lukiolaistakaan päästäisi ennenkuin on sen 18v.

Huokaus😞

Ap

Vierailija
17/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että lapsen itsen vastuulla on olla järki päässä, jos tuollaisille menee. Mikä mä olisin häntä kieltämään, jos ei ole itse sitä keksinyt? Sitten halveksitaan, jos ei osannut olla. Varsinkin jos sikailu oli tahallista.

t.kristallikissa

Sillälailla lapsista kasvaa omaa pers.ettään eli omaa hyvinvointiaan ajattelevia, kun ei voikaan syytt.ää äitiä.

t.kristallikissa

Vierailija
18/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä todella noin lapsellisia ja tyhmiä lapsia, etteivät osaa risteillä? Oletteko kasvaneet koko perhe tynnyrissä?

t.kristallikissa

Vierailija
19/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla luokkaretkiristeilyllä pari oppilasta oli ilmeisesti umpihumalassa, joku tuntematon oli ostanut heille alkoholia. Kukaan valvojista ei tiennyt mitään, päiväretkellä nämä oppilaat makasivat krapulassa bussissa, mutta se laitettiin väsymyksen piikkiin. Näin myös kun yksi valvojista osti siideriä ja antoi koululaisten maistella sitä.

Päästäisin oman lapseni vain sillä ehdolla, että olen itse valvojana ja oikeasti tiedän mitä lapsi puuhaa milloinkin. Noilla risteilyillä voi sattua mitä vaan myös niille kilteille koululaisille, ei siellä pari valvojaa riitä.

Vierailija
20/26 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nuori joutuu muuttamaan omilleen noin 15 -16 vuotiana eli yleisen oppivelvollisuuden tavallisesti päättyessä, jos haluaa jatkaa omaa juttuaan, kun ei joka kylältä ja kunnasta löydy sitä mielusitsna ja toivotuinta jatko-opiskelupaikkaa... - Jolla saattaa olla tulevaisuudessa nykyistä merkittävämpi vaikutus (kiitos tai moite opiskelijavalintojen uudistusten)  jos esim. lukion jälkeen haluaa päästä johonkin erityiseen paikkan jatkamaan opintojaan. On eriasia opiskella nn. alan erikoislukuossa ja saada siitä tsemppausta oma mahd. intohimon tueksi kuin mennä jatkamaan opintojaan satuuansempaan paikkaan  ja toivoa, että opintojen aikana valkenee, mitä haluaa tulevaisuudessa opiskella (ja/ tai tehdä työkseen)   Joten on toisaalta hieman nurinkurista ajatella, että lapsi ei saisi osallistua max. noin vuotta nuorempana lähteä risteilylle, jossa mukana olisi myös vanhempai katsomassa hieman nuoren perään. Tietenkään nuorta ei voida tuolloinkaan seurata yhtenään.  Jos nuori haluaa -yksinkertaistaen - koetella rajojaan- niin ei hänen sitä varten tarvinne lähteä risteilylle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme