Oletteko olleet junan kyydissä henkilövahingon aikaan?
Ihan vain mielenkiinnosta, mitä tapahtui, odotitteko kauan vai päästettiinkö samantien pois junasta, pystyikö kuljettaja kuuluttamaan "normaalisti"?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
On sattunut kaksi kertaa niin, että olen itse ollut kyydissä junassa, jonka alle joku jäi. Ja en edes muista kuinka usein matka on myöhästynyt sen takia, että edellä on joku hypännyt toisen junan alle. Junalla siis kuljen päivittäin töihin, joten siitä tämä yleisyys. Johan se on kohta taas sesonkiaika, keväisin ja syksyisin nuo lisääntyvät...
Kun junan alle jäi ihminen, sen yleensä kyydissä tuntee, että kuski yrittää jarruttaa. Toisella kertaa kuulin sen varoitusvihellyksen, sitten tiukka jarrutus ja rytinää. Kuulostaa vähän samalta kuin jos talvella on jäätä kiskoilla ja se rutisee junan kulkiessa. Sitten juna pysähtyy, monesti on tuntunut nenään sellainen outo, pistävä, metallinen haju. Tuleeko sitten kitkasta ja jarrutuksesta vai mistä, en tiedä. Aika kauan on saanut odotella, ennen kuin kuulutetaan mitään. Kyllähän ihmiset sen arvaavat mitä on tapahtunut.
Pisimmillään istuskeltiin junassa pari tuntia, kunnes ajettiin seuraavalle asemalle, jossa päästiin toisen junan kyytiin.
Aina joskus töihin mennessä huomaa, että ollaan liikenteessä ihan poikkeuskalustolla eivätkä paikka numerot täsmää. Silloin saattaa konnari sanoa jos joku kysyy syytä poikkeuskalustolla, että oli eilen niin ruuhkaista...
Joopasta joo.
Tuo poikkeuskalusto ei kylläkään viittaa tuollaiseen mitä vihjaat. Päivittäin junaa käyttävä myös.
Itse olen ollut bussissa kyydissä kun vanhus jäi bussin yliajamaksi n. 25 v. Sitten. Istuimme bussissa 2h ja odotimme uutta bussikuskia. Joku etupenkissä kävi katsomassa yliajon uhrin, joka oli menehtynyt heti. Kuljettaja shokissa.
Oli tuossa paikallisen aseman seudulla henkilövahinko aiemmin talvella. Kyllä se juna siinä seisoi pitemmän tovin kun asiaa seurasin sivusta. Olikohan jonkun 2,5-3 h myöhässä kun pääsi jatkamaan matkaa. Toki täällä tuo pelastuspuolikin tulee naapurikunnasta 30 km päästä.
Olen ollut junassa joka törmäsi auton kanssa. Auto oli lentänyt pitkän matkaa ojaan. Oli talvi ja jos muistatte millainen oli Datsun 100A eli apinadatsun, pieni auto, uponneesta syvään ojaan lumihankeen. Auton kyydissä oli pieni vauva joka selvisi kuin ihmeen kaupalla, kuski ei selvinnyt. Odoteltiin siinä aika kauan, ambulanssimiehet haki vauvan pois ja pelastuslaitos irrotteli ruumista. Muistan vieläkin kuinka rusinana tuo auto oli.
En, mutta kaveri oli. Tyyppi jäi junan alle niin, että pää irtosi. Kaveri sattui just katsomaan ikkunasta, kun se irtopää pyöri pitkin ratapenkkaa 😱
Olin muutama vuosi sitten. Pieni koirani istui sylissäni ja kun juna yhtäkkiä jarrutti kovaa meinasi lentää sylistä. Sitten kuului tu-tu-tu-tu-tum junan läpi ja kaikki matkustajat olivat silmät pyöreinä että mitä tapahtuu. Tosi nopeasti tuli kuulutus: eli on tapahtunut allejääminen. Odotellaan. Kuulutuksen miesääni oli itkuinen, ääni värisi ihan kunnolla.
No sitten vähän ajan päästä tuli pelastushenkilöstö, useampi mies käveli yhtaikaa junan kumpaakin muolta muovikassit käsissä etsimässä palasia junan vierelle hiekkatielle tuli poliisit ja nuori teinipoika, jota poliisit haastattelivat, epäilen että tuon allejääneen kaveri. Sittenpä matka jatkui jo, muistaakseni ei ihan hirveän kauan lopulta mennyt.
Nyt eksyin tälle palstalle kun junani viivästyi aiemmalla pätkällä tapahtuneen henkilövahingon takia. Niin surullista.
Muutamia vuosikymmeniä sitten olin matkustajajunassa, joka törmäsi väärälle raiteelle kääntyneeseen tavarajunaan. Tavarajunan kuljettaja kuoli. Muutama matkustaja sai pieniä vammoja.
se kuuluu vihreään nopeaan siirtymään metrossakin monille sattuu henk kohtainen vahinko kuset ja paskat housuihin. tämä on vihreää siirtymää sitähän äänestit.