Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet junan kyydissä henkilövahingon aikaan?

Vierailija
20.03.2019 |

Ihan vain mielenkiinnosta, mitä tapahtui, odotitteko kauan vai päästettiinkö samantien pois junasta, pystyikö kuljettaja kuuluttamaan "normaalisti"?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuuluu vihreään nopeaan siirtymään metrossakin  monille sattuu henk kohtainen vahinko kuset ja paskat housuihin. tämä on vihreää siirtymää sitähän äänestit.

Vierailija
22/40 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sattunut kaksi kertaa niin, että olen itse ollut kyydissä junassa, jonka alle joku jäi. Ja en edes muista kuinka usein matka on myöhästynyt sen takia, että edellä on joku hypännyt toisen junan alle. Junalla siis kuljen päivittäin töihin, joten siitä tämä yleisyys. Johan se on kohta taas sesonkiaika, keväisin ja syksyisin nuo lisääntyvät...

Kun junan alle jäi ihminen, sen yleensä kyydissä tuntee, että kuski yrittää jarruttaa. Toisella kertaa kuulin sen varoitusvihellyksen, sitten tiukka jarrutus ja rytinää. Kuulostaa vähän samalta kuin jos talvella on jäätä kiskoilla ja se rutisee junan kulkiessa. Sitten juna pysähtyy, monesti on tuntunut nenään sellainen outo, pistävä, metallinen haju. Tuleeko sitten kitkasta ja jarrutuksesta vai mistä, en tiedä. Aika kauan on saanut odotella, ennen kuin kuulutetaan mitään. Kyllähän ihmiset sen arvaavat mitä on tapahtunut.

Pisimmillään istuskeltiin junassa pari tuntia, kunnes ajettiin seuraavalle asemalle, jossa päästiin toisen junan kyytiin.

Aina joskus töihin mennessä huomaa, että ollaan liikenteessä ihan poikkeuskalustolla eivätkä paikka numerot täsmää. Silloin saattaa konnari sanoa jos joku kysyy syytä poikkeuskalustolla, että oli eilen niin ruuhkaista...

Joopasta joo.

Tuo poikkeuskalusto ei kylläkään viittaa tuollaiseen mitä vihjaat. Päivittäin junaa käyttävä myös.

Itse olen ollut bussissa kyydissä kun vanhus jäi bussin yliajamaksi n. 25 v. Sitten. Istuimme bussissa 2h ja odotimme uutta bussikuskia. Joku etupenkissä kävi katsomassa yliajon uhrin, joka oli menehtynyt heti. Kuljettaja shokissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppeli

Vierailija
24/40 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuossa paikallisen aseman seudulla henkilövahinko aiemmin talvella. Kyllä se juna siinä seisoi pitemmän tovin kun asiaa seurasin sivusta. Olikohan jonkun 2,5-3 h myöhässä kun pääsi jatkamaan matkaa. Toki täällä tuo pelastuspuolikin tulee naapurikunnasta 30 km päästä.

Vierailija
25/40 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut junassa joka törmäsi auton kanssa. Auto oli lentänyt pitkän matkaa ojaan. Oli talvi ja jos muistatte millainen oli Datsun 100A eli apinadatsun, pieni auto, uponneesta syvään ojaan lumihankeen. Auton kyydissä oli pieni vauva joka selvisi kuin ihmeen kaupalla, kuski ei selvinnyt. Odoteltiin siinä aika kauan, ambulanssimiehet haki vauvan pois ja pelastuslaitos irrotteli ruumista. Muistan vieläkin kuinka rusinana tuo auto oli.

Vierailija
26/40 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kaveri oli. Tyyppi jäi junan alle niin, että pää irtosi. Kaveri sattui just katsomaan ikkunasta, kun se irtopää pyöri pitkin ratapenkkaa 😱

Vierailija
27/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten. Pieni koirani istui sylissäni ja kun juna yhtäkkiä jarrutti kovaa meinasi lentää sylistä. Sitten kuului tu-tu-tu-tu-tum junan läpi ja kaikki matkustajat olivat silmät pyöreinä että mitä tapahtuu. Tosi nopeasti tuli kuulutus: eli on tapahtunut allejääminen. Odotellaan. Kuulutuksen miesääni oli itkuinen, ääni värisi ihan kunnolla.

No sitten vähän ajan päästä tuli pelastushenkilöstö, useampi mies käveli yhtaikaa junan kumpaakin muolta muovikassit käsissä etsimässä palasia junan vierelle hiekkatielle tuli poliisit ja nuori teinipoika, jota poliisit haastattelivat, epäilen että tuon allejääneen kaveri. Sittenpä matka jatkui jo, muistaakseni ei ihan hirveän kauan lopulta mennyt.

Nyt eksyin tälle palstalle kun junani viivästyi aiemmalla pätkällä tapahtuneen henkilövahingon takia. Niin surullista.

Vierailija
28/40 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosikymmeniä sitten olin matkustajajunassa, joka törmäsi väärälle raiteelle kääntyneeseen tavarajunaan. Tavarajunan kuljettaja kuoli. Muutama matkustaja sai pieniä vammoja. 

Vierailija
29/40 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Juna ajoi jonkun ylitse. Eka jarrutus ja pilli huusi, kuului muistaakseni jotain kolinaa ja sitten seisottiin aika kauan. Jossain vaiheessa järkyttyneen kuuloinen konduktööri kuulutti että juuri sattuneen yliajon johdosta matkamme viivästyy tms. En muista kuinka kauan seisottiin siinä raiteella. Matka jatkui muistaakseni sillä samalla junalla. Tästä on jo varmaan 20v aikaa.

Älä valehtele. Kukaan ei todellakaan kuuluta yliajosta, käytetään kiertoilmauksia. Paitsi jos kyseessä on eläin.

Vierailija
31/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa. Kyllä, kolme kertaa. Kaksi kertaa IC ja kerran lähijunassa. Kaikilla kerroilla kesti n. tunnin ennen kuin jatkettiin. IC ensimmäisellä kerralla olimme yläkerrassa, ei jäänyt traumaa. Toisella kertaa olimme ihan edessä, näimme poliisin tulon junaan. Jonkinlainen trauma on jäänyt kahdesta kerrasta, lähijunakerta oli pahin. 

Vierailija
32/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella kerralla mukana olivat lapseni. Toivoisin, että nämä im-aikeiset miettisivät asiaa vähän tarkemmin. Jättävät aika monelle traumat eli tavallaan siirtävät oman pahan olonsa muiden kannettavaksi. Ihan kun niitä traumoja ei elämässä saisi jo tarpeeksi. 

Etenkin se, että lapset joutuvat kokemaan tuollaista, on todella väärin. Kerta kun poliisi tuli paikalle, oli pakko kertoa jollakin tasolla lapsille, koska olivat n. 10 ja 13-vuotiaita. Lähijunassa olin onneksi yksin.

31

Vierailija
33/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sulattamassa ja pesemässä junan alustaa henkilövahingon jälkeen. Poliisit olivat ruumispussin kanssa vieressä kun nosteltiin paloja pussiin. Loput epämääräisestä ihmismössöstä huuhdeltiin viemäriin. Se haju on karmiva.

Vierailija
35/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan yleinen tapahtuma. Aikaa kuluu tunnista useampaan riippuen siitä missä vahinko tapahtui. Pelastuslaitos tulee paikalle ja matkaa jatketaan uudella kuljettajalla kunhan pelastuslaitos on tehnyt työnsä. Molempien saamiseen paikalle menee aikaa. Oletan, että alkuperäinen kuljettaja lähtee debriiffaukseen psykologien kanssa. Junan tai rekan alle hyppääminen on todella ikävä tapa tehdä itsemurha.

Vierailija
36/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole henkilövahinkoja sattunut kohdalle, mutta kerran tuli hirvi veturin keulaan.

Vierailija
37/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin pappa oli veturinkuljettaja ja hänen ajamansa junan alle oli jäänyt vuosien aikana useampi itsemurhan tekijä. Pahin oli ollut 90-luvun alussa sattunut turma ratapihalla (tämä kyseinen juna ei pysähtynyt asemalla vaan paahtoi vauhdilla ohi), jossa humalainen mies veti vaimonsakin mukanaan junan alle. Näillä oli ollut yritys ja se oli mennyt nurin ja olivat olleet kapakassa aivoja nollaamassa. Sieltä kotia kävellessään olivat riitaantuneet ja lopulta kävi näin. Tästä oli aikanaan isot otsikot lehdissä.

Jokainen veturinkuljettaja ja konnari joutuu kohtaamaan henkilövahingon urallaan. Itse olen ollut junan kyydissä kun se ajoi poron päälle ja sekin oli karseaa. Juuri tuo kamala tömähdys ja äkkijarrutus.

Vierailija
38/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhrin näkökulmasta aika ymmärrettävää. Olettaisin, että tuo tapa on nopea, kivuton ja varma. Ei kukaa varmasti halua henkilökunnalle mitään traumoja.

Vierailija
39/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole henkilövahingon aikana, mutta hirveen törmätessä kyllä. Se oli pitkä juna pohjoisesta etelään, joten meidän vaunuun ei kuulunut tai tuntunut mitään. 

Vierailija
40/40 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Paikallisjuna törmäsi pariskuntaan, joka talutti pyöriään radan yli.

Poistuimme toisesta päädystä, radan puoleisista ovista toiseen junaan.

Ihmisparat.

Paha mieli kuljettajan vuoksi.

Onnettomuus, eivät olleet julmia itsemurhakandi-daatteja, jotka tarkoituksella pilaavat kuljettajan elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä