Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko olleet junan kyydissä henkilövahingon aikaan?

Vierailija
20.03.2019 |

Ihan vain mielenkiinnosta, mitä tapahtui, odotitteko kauan vai päästettiinkö samantien pois junasta, pystyikö kuljettaja kuuluttamaan "normaalisti"?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Juna ajoi jonkun ylitse. Eka jarrutus ja pilli huusi, kuului muistaakseni jotain kolinaa ja sitten seisottiin aika kauan. Jossain vaiheessa järkyttyneen kuuloinen konduktööri kuulutti että juuri sattuneen yliajon johdosta matkamme viivästyy tms. En muista kuinka kauan seisottiin siinä raiteella. Matka jatkui muistaakseni sillä samalla junalla. Tästä on jo varmaan 20v aikaa.

Vierailija
2/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala. Toivottavasti ei ikinä osu omalle kohdalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä ajanut lähijuna täräytti jonkun ylitse. Oma juna seisahtui muistaakseni jossain Malmin ja Tikkurilan välillä ja konnari kuulutti vakavana henkilövahingosta ja että joudutaan odottamaan. Vaunussa oli hipihiljaista eikä kukaan puhunut. Onnettomuuspaikan ohitse ajettiin hitaasti. Eipä sännännyt kukaan tuijottelemaan ikkunoihin sille puolelle, missä oli tapahtunut.

Vierailija
4/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettaja ei kuuluta, se on konduktöörin tehtävä.

Vierailija
5/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen kun vahinko sattui minulle eli lirahti vähän housuun.

Vierailija
6/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toisen junan kyydissä. Juna pysähtyi joksikin aikaa ja lähti sitten liikkeelle hitaasti, pysähteli vähän väliä. Istuin ikkunapaikalla katselemassa maisemia ja ajatuksissani ihmettelin, olivatko jonkun ostokset pudonneet radalle levälleen. Ymmärsin, kun näin ison palasen ihmistä kiskojen vieressä. Tästä on yli 30 vuotta, mutta hyvin muistuu vielä.

Vierailija
7/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seisoin asemalla kun vieressä yksi hyppäsi junan alle. Käsi siinä jaloissani on ikuisesti piirtyneenä verkkokalvoille.

Vierailija
8/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattunut kaksi kertaa niin, että olen itse ollut kyydissä junassa, jonka alle joku jäi. Ja en edes muista kuinka usein matka on myöhästynyt sen takia, että edellä on joku hypännyt toisen junan alle. Junalla siis kuljen päivittäin töihin, joten siitä tämä yleisyys. Johan se on kohta taas sesonkiaika, keväisin ja syksyisin nuo lisääntyvät...

Kun junan alle jäi ihminen, sen yleensä kyydissä tuntee, että kuski yrittää jarruttaa. Toisella kertaa kuulin sen varoitusvihellyksen, sitten tiukka jarrutus ja rytinää. Kuulostaa vähän samalta kuin jos talvella on jäätä kiskoilla ja se rutisee junan kulkiessa. Sitten juna pysähtyy, monesti on tuntunut nenään sellainen outo, pistävä, metallinen haju. Tuleeko sitten kitkasta ja jarrutuksesta vai mistä, en tiedä. Aika kauan on saanut odotella, ennen kuin kuulutetaan mitään. Kyllähän ihmiset sen arvaavat mitä on tapahtunut.

Pisimmillään istuskeltiin junassa pari tuntia, kunnes ajettiin seuraavalle asemalle, jossa päästiin toisen junan kyytiin.

Aina joskus töihin mennessä huomaa, että ollaan liikenteessä ihan poikkeuskalustolla eivätkä paikka numerot täsmää. Silloin saattaa konnari sanoa jos joku kysyy syytä poikkeuskalustolla, että oli eilen niin ruuhkaista...

Joopasta joo.

Vierailija
9/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole, mutta faijani joka oli konnari oli 8 kertaa. Ei ollu kivoja työjuttuja mitä kertoi.

Vierailija
10/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junankuljettaja joutuu kohtaamaan keskimäärin uransa aikana 4 henkilövahinkoa. Tosi ikävä juttu heille, eivät pysty välttämättä tekemään asialle mitään..

Vierailija
11/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole, mutta faijani joka oli konnari oli 8 kertaa. Ei ollu kivoja työjuttuja mitä kertoi.

Onko se konnari joka joutuu menemään ekana ruumista ihmettelemään? Tuskin kuljettaja jättää ohjaamoa?

Vierailija
12/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkialueella menee n.30-45 min. Välillä voi mennä tunti-parikin siellä junassa, jos on pelastuslaitoksella pitkä matka paikalle.

Vierailija
13/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konnari sinne raiteille menee. Pitää mennä tietysti katsomaan, jos uhri on elossa ja on jotain tehtävissä.

Vierailija
14/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se konnari joka joutuu menemään ekana ruumista ihmettelemään? Tuskin kuljettaja jättää ohjaamoa?

Ilmoitaan häkeen ja junien kulunvalvontaan ja sitten junan henkilökunta menee katsomaan miltä näyttää.

Vierailija
15/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmenen vuotta sitten olin junassa jonka alle eräs nuori tyttö jättäytyi. Aika pitkään oltiin paikoillaan, kaikki olivat melko järkyttyneitä. Jossain välissä siihen junan ulkopuolelle tuli tyyppejä valojen kanssa etsimään osia, se oli kammottavaa ja yritin olla katsomatta. Jälkikäteen oli hirveää kun selvisi että se tyttö oli vanhempien tutun lapsi ja siitä sitten aika paljon puhuttiin, itselle puski aina paniikki päälle ja piti monesti sanoa että en halua kuulla siitä enää ennenkuin tajusivat että tosiaan saattoi olla aika traumatisoiva kokemus.

Vierailija
16/28 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut junassa, joka jäi odottamaan onnettomuusjunan taakse jonkun jäätyä alle. Vaunussani olevat teinit olivat innoissaan ja hihkuivat, jos jotain näkyisi. Ihmisen palasia siis.

Vierailija
17/28 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olen kuullut joskus(:

Vierailija
18/28 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän haisee kakka kun suolet pirstoutuu hakkelukseksi.

Vierailija
19/28 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sai sairaskohtauksen junassa ja kanssamatkustajat vain jupisivat, että onko pakko nyt, kun pitäisi ehtiä töihin :D

Vierailija
20/28 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kuljettajan osa on mukamas karu? Vielä karumpi tehtävä on palolaitoksella kerätä ne jäänteet pois sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi