Suomessa maailman kallein ruoka jo nyt ja SDP:n Antti Rinne haluaa verottaa ruokaa lisää. Viedään köyhiltä lihatkin suusta, ihan sairasta.
Tämä haittavero tulisi koskemaan vain köyhien syömistä, rikkailla on aina varaa.
-Tässä ajetaan nyt sellaista ennen kuulumatonta köyhien nöyryyttämistä, ettei ole koskaan ennen kuullutkaan näin hullusta ideasta.
SDP on selvästi köyhiä vastaan, nyt viedään terveellinen syöminen asettamalla veroja, jotka todellisuudessa koskisivat vain köyhiä!
Miettikää tarkkaan, ketä äänestätte!
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/275012-sdp-ei-lihavero-vaan-kestavan-k…
Kommentit (31)
Minkälainen ihmizperce aloittaa näitä solvausketjuja milloin mistäkin poliitikosta? Vastenmielistä.
Uskoisin maailman kalleimman ruuan olevan se, jota jonotetaan esim. Venezuelassa, jossa on miljoonan prosentin inflaatio.
Ja vielä kalliimpaa ruoka on tietenkin katastrofialueilla, joista se puuttuu kokonaan.
En oikein käsitä tätä märinää suomalaisen ruuan kalleudesta, kun kuitenkin puolet miehistä ja 1/3 naisista on ylipainoisia tässä maassa, mikä osoittaa aika hyvin, että on ollut vara syödä enemmän kuin tarpeeksi.
Kannatan haittaveroa kaukomailta lennätetyille tai laivatuille tuotteille ja eläinkunnan tuotteille korotettua alvia. Samoin tupakalle, viinalle, parfyymeille jne.
Vaikka mitä kuvittelette, niin ei varakaskaan mätä neljää kiloa sisäfilettä kurkustaan alas viikossa. Moni ei syö lihaa ollenkaan. Sen näette vyötärölinjasta; lihavuus on "köyhille" tyypillinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmalla puolella olevien tapa hoitaa asiat on nostaa verot tappiin ja antaa murusian takaisin. Oikealla puolella olevat eivät verota, mutta eivät anna murujakaan.
Oikea antaa kaikille mahdollisuuden tehdä rahaa (miksi sitä pitäisi antaa?!), toisin kuin vasen
Itse olen huomannut 4v aikana, kun on kiristelty kansalta vyötä niin paljon, että alkaa vyö menemään ihon läpi luuhun, niin oma lähikauppa on kokenut melkoisen myllerryksen. Tavalliset perheelliset varastaa ruokaa niin paljon, että tiettyjä tuotteita ei enää tilata kauppaan. Ihmettelin muutamaa tuotetta ja kysyin, kun ei ole ollut hyllyssä, niin myyjä sanoi ettei tule enää kun niin paljon viedään. Eikä se kauppa ole enää kauaa edes toiminnassa. Se laittaa lapun luukulle ennen kesää. Olutta ei kukaan ole vienyt. Pelkkää ruokaa ja hygieniatuotteita ja vaippoja jne. Ihmiset ostaa sen maidon ja leivän ja jotain pientä, mutta lihat, juustot ja isommat pakasteet lähtee.. Myyjä oli laittanut pakasteeseen 120kpl Billys panpizzaa, niin illalla ei ollut yhtään jäljellä ja oli tarkastanut, että laittoiko se tosiaan sinä päivänä ne sinne, niin oli se laittanu. Ei ollu vaan myyny yhtään.
Onhan toi kovaa touhua, mutta toi tulee kasvamaan entisestään, kun ihmisillä ei vaan ole rahaa. Ihminen kun ei lopeta syömistä ja ihminen on vähän sellainen edelleen, että sitten se otetaan. Varastelu ei ole enää ns laitapuolen kulkijan juttuja vaan sitä tekee normi perheet.
Suomessa todellakin on kallista. Katsoin tuossa vertailua yks kerta, niin suomi on kalleimpien joukossa.
Lihaveroon ja sähköautointoiluun kompastuu kun duunarien äänet jää saamatta!
T: metallimies
Vierailija kirjoitti:
Miksi SDP tässä nyt nostetaan silmätikuksi? Ihan samaahan Kokoomus ja Kepu haluaa mutta huomattavasti laajemmin, muissakin asioissa kuin ruoassa, eli siis muuttaa verotusta niin että se on suhteessa hyvätuloisille edullinen ja pienituloisille ikävä.
Ei nyt hyvää päivää jos tämän piti olla joku perustelu sille, että miksi köyhemmän ei kannata äänestää demareita (vaan oletettavasti AP:n mielestä mieluummin jotain oikeistopuoluetta). Toki Vihreät ja Vassarit on vielä paljon parempi vaihtoehto pienituloiselle.
P.S. kasvisruoka on parhaimmillaan todella hyvää, super-proteiinipitoista ja älyttömän halpaa, ei kenenkään ei köyhän eikä rikkaan tarvitse syödä edes viikottain lihaa.
Miksi pitää valehdella, esim että "kasvisruoka on super-proteiinista", kun näin ei ole.
Kasvisruoka ei myöskään ole halpaa, jos yritetään saavuttaa samat ravintoarvot kuin lihaa, kalaa yms syövällä sekasyöjillä.
Mikä sinä olet päättämään, mitä minä syön.
Minä kannatan koko kasvisruoka-höpötyksen lopettamista.
Kyllä kotimainen lähiruoka lihoineen ja kaloineen on kaikkein terveellisintä ja edukkainta tällä hetkellä, eikä ruokaa tarvitse tuoda toiselta puolen maapalloa, kuten kasvissyöjillä.
-Hiilijalanjälkikin on pienempi, kuin kasviksia syövillä ja luomu on kaikkein pahin saastuttaja, nelinkertaisesti mitä tavallinen ruoka.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/143696-asiantuntija-luomu-myy…
Mä taas olen pettynyt kun suureen ääneen uhottiin hyönteisten tulemista markkinoille.
Olisin heti ostanut ja kokeillut kokkailla niitä eri tavoilla.
Mutta ei niitä mihinkään tullut. Yhdessäkään ainakaan tavan ruokakaupassa en koskaan nähnyt ja nyt se "buumi" jota hehkutettiin lienee kuopattu.
Höh .. Ei voi muuta sanoa. Ketju kyllä on viihdyttävä, kun köyhät märisee.
Sinccis
Kuka haluaa köyhän suussa ollutta lihaa, yök.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen pettynyt kun suureen ääneen uhottiin hyönteisten tulemista markkinoille.
Olisin heti ostanut ja kokeillut kokkailla niitä eri tavoilla.
Mutta ei niitä mihinkään tullut. Yhdessäkään ainakaan tavan ruokakaupassa en koskaan nähnyt ja nyt se "buumi" jota hehkutettiin lienee kuopattu.
Höh .. Ei voi muuta sanoa. Ketju kyllä on viihdyttävä, kun köyhät märisee.
Sinccis
Kyllä oli esim Fazer Sirkka-leipää, ensimmäisellä viikolla ostettiin hyllyt tyhjiksi, sitten meni kiinnostus vihervasemmistolaisilla, ja lopettivat Sirkka-leivän ostamisen, vaikka olivat siitä huudelleet ja vaatineet.
-Ei sitten kelvannutkaan sirkat vihervasemmistolaisille, joille oli tehty.
Lisäisivät vaikka alkoholiin ja tupakkaan jne ei ruokaan. :(