Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa ja itkettää kun en saa töitä mistään

N19
20.03.2019 |

Taas sähköposti laulaa samaa ”valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun” -viestejä. Miten tässä voi ikinä muuttaa omilleen ja olla elämättä kädestä suuhun opiskelijana kun ihmistä ei oteta töihin jolla oikeasti olisi halua ja motivaatiota kaikenlaisiin hommiin :(

Onko muita samassa tilanteessa? Miten oikein luotte uskoa tulevaan? En ole oikeutettu edes mihinkään tukiinkaan tällä hetkellä kun asun kotona...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis, tosin olen vanhempi ja minulla on ammattitutkinto. Kun ei vaan irtoa.

Vierailija
2/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity vaan suorittamaan tutkintosi mahdollisimman nopeasti. Elät opintojen ajan opintotuella. Kun on paperit taskussa, työllistyminenkin on paljon helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity vaan suorittamaan tutkintosi mahdollisimman nopeasti. Elät opintojen ajan opintotuella. Kun on paperit taskussa, työllistyminenkin on paljon helpompaa.

Pitäisi se opiskelupaikka saada ensin. Jos en saa niin sitten vasta alamäki alkaakin kun työllistyminen on näin heikkoa. Vaikea myös muuttaa opiskeluiden perässä jos ei ole saanut tienattua mistään rahaa etukäteen.

Vierailija
4/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy itseäsi työntekijänä. Tee vaikutus. Työhakemukseen vain piirteitä työntekijä sinusta. Tee lauseita äläkä luettele.

Tsemppiä!!!

Vierailija
5/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luon uskoa tulevaan uskomalla, että välillä on pakko tapahtua jotain hyvääkin. Ihan mitä tahansa. Ja osaltani niin kävi. Kaikki sujuikin ihan hyvin. Olen tullut siihen tulokseen, että sanonnassa "Elämä on sitä, miksi sen tekee." on jotakin perää.

Olen tässä lähiaikoina sisäistänyt myös sellaisen elämänohjeen, jonka sain ystävältäni. Menee näin, että "Ei kannata murehtia asioita, joille ei voi juuri nyt tehdä mitään.", eli AP kun olet käynyt työpaikkailmoitukset läpi ja laittanut hakemukset, niin sen jälkeen laita se asia pois mielestä ja tee jotain muuta. Ei ole sinun käsissä se asia enää. Säilyy mielenterveys ^^ 

Vierailija
6/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy itseäsi työntekijänä. Tee vaikutus. Työhakemukseen vain piirteitä työntekijä sinusta. Tee lauseita äläkä luettele.

Tsemppiä!!!

Tätä yritänkin tehdä olen hakemukset ja CV:t tarkistuttanut useilla henkilöillä eikä niistä löydy ns moitittavaa. Se on vaan kun samantasoisia hakijoita on 13 tusinassa niin se tahtoo itselle olla lähinnä arpapeliä ja muutenkin työnhausta on tehty yhtä ympäripyöreää leikkiä joissa rehelliset työnhakijat eivät pärjää..

Vierailija
7/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis viime kevään/syksyn ylioppilas? Pelkillä yo-papereilla on tosi vaikea saada töitä. Yritä vaan keskittyä opiskelupaikan hankkimiseen nyt täysillä, työt tulevat tärkeysjärjestyksessä myöhemmin.

Vierailija
8/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On töitä joihin pääsee kuka tahansa. Esim puhelinmyyjä. Hae sellaista, sinnittele jonkin aikaa vaikka työ onkin hirveää, niin sen jälkeen alkaa jo onnistaa. Ainakin minulla kävin näin. 

Vierailija
9/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lamassa olin vuoden työttömänä ja puol vuotta työllistämistyössä. Tätä jatkui vuodesta toiseen. Hakemuksia tein valtavat määrät kukaan ei ottanut. Kunnes 32v sain viimein vakkarityöpaikan. Pitkään joutui odottaan eikä tullut siten säästöjäkään. Tuntuu et kaikki on palkittu myöhemin sillä nyt on hyvä palkka.

Tsemppiä kyl se onni potkasee

Vierailija
10/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On töitä joihin pääsee kuka tahansa. Esim puhelinmyyjä. Hae sellaista, sinnittele jonkin aikaa vaikka työ onkin hirveää, niin sen jälkeen alkaa jo onnistaa. Ainakin minulla kävin näin. 

Tein syksyllä tätä työtä ja irtisanoin itseni koska työnantaja oli aivan hirveä ja asiakkaat. Asiakkaat olisin juuri ja juuri sietänyt jos työilmapiiri olisi ollut edes siedettävä. Itkun kanssa joka työpäivän jälkeen lähdin kotiin. Teen mitä tahansa työtä mutta puhelinmyyjäksi en mene ikinä.

Ap

Vierailija
11/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis viime kevään/syksyn ylioppilas? Pelkillä yo-papereilla on tosi vaikea saada töitä. Yritä vaan keskittyä opiskelupaikan hankkimiseen nyt täysillä, työt tulevat tärkeysjärjestyksessä myöhemmin.

Kevät 2018.

Pääosin sitä yritänkin tehdä, mutta ei esim 20-30h/vko töitä olisi pahitteeksi varsinkaan kesällä, silloin saisi olla enemmänkin.

Vierailija
12/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun pitäisi nyt keskittyä lukemaan pääsykokeisiin?

Vierailija
13/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla hygieniapassi ja anniskelupassi? Muuta PK-seudulle, niin taatusti löytyy töitä.

Vierailija
14/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus kuuluu työttömien psykologiseen profiiliin

Vierailija
15/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ongelma on vanhemmilla ihmisillä! Olin ollut vain parissa keikkaduunissa muutaman kuukauden, oli lukio ja amis suoritettuna, ja silti sain heti kaksi työpaikkaa 23-vuotiaana haettuani kolmea paikkaa. En tiedä miksi.

Vierailija
16/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että ongelma on vanhemmilla ihmisillä! Olin ollut vain parissa keikkaduunissa muutaman kuukauden, oli lukio ja amis suoritettuna, ja silti sain heti kaksi työpaikkaa 23-vuotiaana haettuani kolmea paikkaa. En tiedä miksi.

Tämä siis viime vuonna.

Vierailija
17/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä asenne, sillä kukaan ei palkkaa sellaista, joka haluaa mihin tahansa hommiin, koska työhakijan pitää olla profiloitunut joksikin, mieluiten vielä opiskelun kautta, mutta myös valmiutta joustaa omista tavoitteistaan työnantajansa hyväksi ja tämä on juuri se ratkaiseva tekijä, mikä erottaa työllistyvät työttömäksi jäävistä, siis että työnhakija on asettanut itselleen henkilökohtaiset tavoitteet, jotka on valmis kuitenkin uhraamaan työnpaikan saadakseen. 

Vierailija
18/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeutettu toimeentulotukeen jos sinulla ei ole säästöjä. Vanhemmat eivät ole vastuussa 18-vuotta täyttäneen työttömän elatuksesta vaikka tämä asuisi saman katon alla.

Vierailija
19/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla hygieniapassi ja anniskelupassi? Muuta PK-seudulle, niin taatusti löytyy töitä.

Anniskelupassia ei ole, mutta täytynee sellainen suorittaa vaikkakin monessa paikassa se ei ole este työn saamiselle (passin voi yllättävän monessa paikassa suorittaa työnantajan piikkiin). Tällä hetkellä on vain hygieniapassi ja EA-1 kortti.

Ap

Vierailija
20/47 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeutettu toimeentulotukeen jos sinulla ei ole säästöjä. Vanhemmat eivät ole vastuussa 18-vuotta täyttäneen työttömän elatuksesta vaikka tämä asuisi saman katon alla.

On heillä elatusvelvollisuus 20 ikävuoteen asti. Olen kyllä hakenut toimeentulotukea mutta pelkään etten kuitenkaan jonkun ihmeen lakipykälän takia sitä saa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme