Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lopetit karppauksen?

Vierailija
31.03.2013 |

?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset ohentuivat todella paljon ja menivät huonoon kuntoon. olen nyt aloittanut uudelleen syömään normaalia kotiruokaa, mutta en voi hyvin. Eli leivästä ja peruntasta tulee todella raskas olo, puhumattakaan pastasta. Pidin karppauksen tuomasta hyvästä olosta ja sen kun osaisi yhdistää ihon ja hiusten hyvinvointiin..käytin kaikkia mahdollisia hiven ja vitamiineja, kalaöljyjä yms ja silti niin kävi.

Vierailija
2/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli loistava olo, mutta kolesteroliarvot nousivat radikaalisti, siitäkin huolimatta, että karppasin hyvin terveellisesti enkä todellakaan vetänyt vain pekonia ja rasvaa. Rasitteena tosin sukuvika, mulla on muutenkin liian korkea kolesteroli (ihan lääkinnällisen pakon rajamailla) ihan normaalipainoisena ja tavallisella ruokavaliolla. Mutta karppauksen takia arvot nousivat niin korkeiksi että olisin tarvinnut kolesterolilääkkeet. Lääkärin kehotuksesta lopetin ja kolesteroli laski taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka mä voin lopettaa sellaisen mitä en ole koskaan aloittanutkaan ?

Vierailija
4/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 18:51"]En ole yli kahteenkymmenen vuoteen syönyt leipää eikä muutkaan perheenjäsenet syö. Eikä pastaa eikä einesruokia. En ymmärrä miksi niitä pitäisi syödä? [/quote]

Pastaa ja leipää? Siksi, että ne ovat ympäristön kannalta fiksu ratkaisu? Siksi, että niistä saa kuituja? Siksi, että niistä saa pidemmällä pyörälenkillä tarvittavia hiilihydraatteja?

Vierailija
5/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina huvittaa nämä anoreksian partaalla olevat jotka "kokeilevat" karppausta, ja eivät huomaa mitään hyvää vaikutusta, paino ei laske ym. ja sitten alkavat taas syödä kaikkea makeaa ja muuta epäterveellistä.

Vierailija
6/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi alunperinkin syödä järkevästi ja itseään lihottamatta niin ei tarvi karpata ollenkaan, voi syödä normaalisti, terveellisesti ja välillä herkutellakin? Kun kuluttaa sen mitä syö niin mitään ihmedieettejä ei tarvita.

Missään ruoka ei ole niin suuri ongelma kuin siellä missä sitä on liikaa.

Vierailija
7/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kielsi kun kolesteroli oli noussut neljästä seitsemään...

Vierailija
8/20 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koska en huomannut mitään positiivisia vaikutuksia. Sen sijaan karppiruoka alkoi jonkin ajan kuluttua tökkiä ja kohta en saanut mitään alas. Ja olo oli aika huono.

Sitten rupesin taas syömään täysjyväviljaa ja jopas olo koheni.

Vierailija
9/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä löydä yhtäkään syytä lopettaa!!

Vierailija
10/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut, mutta pidän siitä välillä taukoja. Jos syön hirveästi hiilareita, oon huomannut että painoni nousee. Joten karppaus on mulle hyvä tapa pysyä normaalipainoisena.

Vierailija
11/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasin liikaa leipää, pastaa ja makeita herkkuja, karppaus tuntui liian rajoittavalta.

Sanottakoon vielä, että BMI on ollut koko ajan alle 20, eikä karppaus vaikuttanut esim. vireystasoon tai painoon.

Vierailija
12/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, koska rakastan pastaa ja leipää:). Ei ole ylipaino-ongelmia, mutta kokeilin ihan mielenkiinnosta. Rakastan välimeren ruokavaliota. Rasvasta ja punaisesta lihasta en pidä.

Vierailija
13/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut karppauksessa mitään hyötyjä ja rakastan pastaa ja leipää joten siksi otin ne takaisin ruokavaliooni.

Vierailija
14/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koska, hiukseni rasvottuivat 12 tunnissa,
Kuukautiskiertoni meni täysin sekaisin, pillereistä huolimatta.
Kynteni liuskottuivat ja kärsin pahasta ummetuksesta.

Vierailija
15/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 18:02"]

[/quote]

Voin kertoa sulle, että mikään noista ei johdu siitä että et ole saanut riittävästi hiilihydraatteja (eli leipää perunaa riisiä ym). Kuituja saa kasviksista ja marjoista, et kai ole ollut syömättä niitä? Kuukautiskiertosi tuskin tarvitsee leipää?

Ummetukseen on helppo apu ja se on kuitu. Jos olet ennen karppaamista saanut kaiken kuitusi leivästä (mikä ei muuten ole edes suositusten mukaista) on aika keksiä joka tapauksessa muitakin kuidunlähteitä.

Kynsien liuskoittuminen kertoisi vitamiinien puutteesta eli palataan taas asiaan kasvikset. Hiusten rasvoittuminen viittaisi kiihtyneeseen aineenvaihduntaan, miten hiukset rasvoittuu ja ummetus vaivaa samalla aikaa? Olisiko sinulla ollut jokin hormonihäiriö kuukautisten ja rasvoittumisen suhteen vain sattumalta samoihin aikoihin.

Kysy vain jos vielä jokin askarruttaa.

Vierailija
16/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut lukuisia karppaajia. Alussa menee kiloja (no jo, haisevatkin kyllä kilometrin päähän), mutta vuoden kuluttua tasaantuu ja sitten alkaa kaikki tulla takaisin. Sen lisäksi sisäkalut eivät kestä pitkää karppausta joten sairaalakäyntejä alkaa tipahdella, sappi ja maksa-arvot nousevat ja varjele kun alkaa taas lisätä hiilareita ruokavalioonsa: kaikki tarttuu lantiolle. Elimistö yrittää näin epätoivoisesti suojella itseään.

Minä en kyllä välittäisi maksaa veromarkoillani karppaajien hoitoja.

[/quote]

Vierailija
17/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 18:10"]

Olen seurannut lukuisia karppaajia. Alussa menee kiloja (no jo, haisevatkin kyllä kilometrin päähän), mutta vuoden kuluttua tasaantuu ja sitten alkaa kaikki tulla takaisin. Sen lisäksi sisäkalut eivät kestä pitkää karppausta joten sairaalakäyntejä alkaa tipahdella, sappi ja maksa-arvot nousevat ja varjele kun alkaa taas lisätä hiilareita ruokavalioonsa: kaikki tarttuu lantiolle. Elimistö yrittää näin epätoivoisesti suojella itseään.

Minä en kyllä välittäisi maksaa veromarkoillani karppaajien hoitoja.

[/quote]

[/quote]

Lukuisia karppaajia? No anteeksi vain mutta useimmilla se paino todella pysyy pois, kun eivät palaa "normaaliin" ruokaan. Minulla on vuosia karppauskokemusta taustalla ja olen todella terve, samoin tuntuu olevan laaja tukiverkostoni karppaus.infossa. Vuosia ollaan oltu juttusilla ruokavalioon ja terveyteen liittyen. Pääsethän sinäkin niitä keskusteluja lukemaan, ole hyvä vain :)

Vierailija
18/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lopettaisi karppausta, paitsi jos aseella uhataan. Mulla pelkkiä hyviä kokemuksia, laihduttanut en ole kun ei ole tarvetta, mutta pms-oireet hävisivät, samoin turvotus, ummetus, ilmavaivat, päänsärky ja ihon kuivuus. Oon karpannut nyt 8 v, eikä mitään ongelmia oo ollu. Niin joo ja sappivaivat ovat pysyneet pois koko ajan ja olin jo leikkaukseen menossa. Toivottavasti säästyn kokonaan leikkaukselta.

Vierailija
19/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yli kahteenkymmenen vuoteen syönyt leipää eikä muutkaan perheenjäsenet syö. Eikä pastaa eikä einesruokia. En ymmärrä miksi niitä pitäisi syödä?

Vierailija
20/20 |
31.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 18:51"]En ole yli kahteenkymmenen vuoteen syönyt leipää eikä muutkaan perheenjäsenet syö. Eikä pastaa eikä einesruokia. En ymmärrä miksi niitä pitäisi syödä? [/quote]

Siksi kun monen mielestä ne ovat hyviä eikä kaikille tule niistä yhtään mitään ongelmia. Etkö tosiaan pysty keksimään tällaista syytä itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme