Transhoitoja katuva nainen puhuu jälleen
Kommentit (20)
Yritän syödä ap ja linkkisi henkilö vie ruokahaluani. Yritä olla vähän huomaavaisempi kiitos.
Näitä ihmisiä pitäisi kuunnella enemmän, jos nyt ovat järkeviä. Olen itse transsukupuolinen. Mielestäni erenkin nuorten kanssa pitäisi olla hyvin varovainen. Samettikin puhui siitä, miten monilla on oikeasti ollut teininä vaikeaa sukupuolensa kanssa, mutta sitten heistä ei enää aikuisena ole tuntunut samalta.
Veikkaan, että oikesti transsukupuolisia on vain murto-osa siitä porukasta, joka tuon "lipun" alla kulkee. Itsekin olen nähnyt ties mitä transpiireissä hetken pyörittyäni. En enää ole mennyt mukaan mihinkään sellaiseen.
Totta kai nuoria pitää tukea jne., mutta olisi vaarallista antaa hoitoja alaikäisille tai joskus vielä vuosia sen jälkeenkin. Jos ihminen on oikeasti trans, niin eipä siihen terapiat yms. oikein auta, mutta aika hton moni ei oikeasti tarvitsisi näitä hoitoja.
Asian romantisointi, mitä nykyään esiintyy aika paljon, on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Yritän syödä ap ja linkkisi henkilö vie ruokahaluani. Yritä olla vähän huomaavaisempi kiitos.
Miksi?? Luulisi että otsikko varoittaa tarpeeksi, mistä video kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Näitä ihmisiä pitäisi kuunnella enemmän, jos nyt ovat järkeviä. Olen itse transsukupuolinen. Mielestäni erenkin nuorten kanssa pitäisi olla hyvin varovainen. Samettikin puhui siitä, miten monilla on oikeasti ollut teininä vaikeaa sukupuolensa kanssa, mutta sitten heistä ei enää aikuisena ole tuntunut samalta.
Veikkaan, että oikesti transsukupuolisia on vain murto-osa siitä porukasta, joka tuon "lipun" alla kulkee. Itsekin olen nähnyt ties mitä transpiireissä hetken pyörittyäni. En enää ole mennyt mukaan mihinkään sellaiseen.
Totta kai nuoria pitää tukea jne., mutta olisi vaarallista antaa hoitoja alaikäisille tai joskus vielä vuosia sen jälkeenkin. Jos ihminen on oikeasti trans, niin eipä siihen terapiat yms. oikein auta, mutta aika hton moni ei oikeasti tarvitsisi näitä hoitoja.
Nuori on kerta kaikkiaan liian nuori päättämään tällaisista asioista. Sukupuolihämmennys on super yleistä ja usein ohimenevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut shemaleihin mitkä näyttää paremmalta kuin naiset enkä mihinkään budjettitransuihin.
Haloo jos meinaat tehdä tän pippelityttö jutun niin koita tehdä se edes oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tottunut shemaleihin mitkä näyttää paremmalta kuin naiset enkä mihinkään budjettitransuihin.
Huomaa ettet edes katsonut tyypin videoita. Kyseessä on biologinen nainen joka kävi hoitoja mieheksi.
Osuvasti mainittu, tran ssukupu olinen, tuo romantisointi! Kuinka moni asia meille koetetaankaan 'syöttää' romantisoimalla, puhtaaksipesemällä? Tarkoitus voi olla hyvä, mutta aina pitäisi muistaa kertoa kaikista puolista. Nyt on rummutettu sitä miten jokaisen joka ei kropassaan viihdy pitää päästä kiireellä hoitoon. Ei hyvä. Malttia. Aivan kauheat seuraukset jos sittenkin katuu. Se on kuitenkin valtava muutos, ja onnistuneiden lisäksi pitää kertoa myös epäonnistumisista. Se ei ole mustamaalaamista vaan reilua.
Aiemmin pestiin puhtaaksi turva pa ikanhakijoi ta, kas, ihmisiä ovat hekin puutteineen, jotkut jopa saattavat laskelmoida. Samaten ho mot, he olivat pitkän aikaa pelkästään hyviä kilttejä ihanteellisia ihmisiä ilman minkäänlaista pahuutta. Ei ihan pitänyt paikkaansa sekään koska luonteenpiirteet eivät vaan jakaudu niin. Pahoja ja hyviä, rehellisiä ja laskelmoivia löytyy meistä kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori on kerta kaikkiaan liian nuori päättämään tällaisista asioista. Sukupuolihämmennys on super yleistä ja usein ohimenevää.
Näin on. Totta kai se on kauheaa, jos oikeasti on trans, mutta kun valtaosa ei sitä ole. Nuoria pitäisi tukea näissä kipuiluissa totta kai. Nämä hoidot ovat aika rankkoja ja monet hormonihoidonkin vaikutukset ovat peruuttamattomia.
Tässä ei ole mitään hienoa, vaikka se jonkun mielestä jossain Tumblrissa siltä näyttäisikin. Hoitoihin lähdön pitäisi olla se viimeinen ratkaisu kun kerta kaikkiaan mikään muu ei auta.
-tuo transihminen tuosta ylempää.
Sitä on epävarma omasta sukupuolestaan, jos ei saa tarpeeksi lapsena tukea siihen. Jos sun naiseutta tai mieheyttä ei tarpeeksi tueta. Että voit olla juuri sellainen kuin olet, ei tarvitse olla tietynlainen ollakseen oikeanlainen nainen tai mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nainen on lesbo. Ei sillä ole mitään halua näyttää miesten silmissä miltään. Jos et jaksa kuunnella, mitä se puhuu, niin anna olla.
(Vaikka täytyy myöntää, että näillä kommenteilla on outoa huumoriarvoa. Tosin ei ehkä kaikkien mielestä. Olen itse trans)
Tärkeä aihe, pitäisi enemmän puhua
Oon kyllä samaa mieltä monesta asiasta hänen kanssaan, mutta jokin tässä silti haiskahtaa.
Nuorena muutenkin etsitään sitä "itseään" ja se voi vaarantua myöskin. Parempi antaa nuorten tutkia sitä omaansa ja täysi-ikäisenä tehdä suurempia päätöksiä.
Ja kohta julkinen terveydenhoito fiksailee näitä milloin mihinkin suuntaan, kun ei oikein nappaa.
Miten jotkut jaksaa märehtiä olomuotoaan jatkuvasti? Ollako pippelityttö, vai pimppipoju, vai eikö?
Vierailija kirjoitti:
Oon kyllä samaa mieltä monesta asiasta hänen kanssaan, mutta jokin tässä silti haiskahtaa.
Osaatko avata?
Vaikka suurin osa ei kadu, niin niitä kuitenkin on ja pitäisi tutkia enemmän sitä, miten jonkun transsukupuolisuus voidaan varmistaa. Ehkä sitä ei sataprosenttisesti edes voida. Kun ihminen lähtee hoitoihin, hän vain joutuu ottamaan sen riskin, että katuukin myöhemmin.
Videolla puhunut henkilö oli ennen hoitoihin hakeutumistaan transsukupuolisuudestaan täysin vakuuttunut, joten edes oma varmuus ei todista mitään. Hänellä saattoi olla jotain muita ongelmia, jotka selittivät ne tuntemukset, että hän koki olevansa mies. Tosiaan, ennen kuin transhoitoja aloitetaan kenelläkään, pitäisi pyrkiä etsimään ensin muita selityksiä niille tuntemuksille. Transsukupuoliset saattavat ehkä pitää sitä loukkaavana, että heitä "epäillään" ja yritetään kyseenalaistaa transsukupuolisuus. Kuitenkin henkisen puolen laaja tutkiminen ennen mahdollisia hoitoja on omaksi parhaaksi. Kun noihin hoitoihin lähtee, ulkonäkö muuttuu eikä siitä ole enää täydellistä paluuta entiseen, joten siihen ei pitäisi lähteä kevyin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suurin osa ei kadu, niin niitä kuitenkin on ja pitäisi tutkia enemmän sitä, miten jonkun transsukupuolisuus voidaan varmistaa. Ehkä sitä ei sataprosenttisesti edes voida. Kun ihminen lähtee hoitoihin, hän vain joutuu ottamaan sen riskin, että katuukin myöhemmin.
Videolla puhunut henkilö oli ennen hoitoihin hakeutumistaan transsukupuolisuudestaan täysin vakuuttunut, joten edes oma varmuus ei todista mitään. Hänellä saattoi olla jotain muita ongelmia, jotka selittivät ne tuntemukset, että hän koki olevansa mies. Tosiaan, ennen kuin transhoitoja aloitetaan kenelläkään, pitäisi pyrkiä etsimään ensin muita selityksiä niille tuntemuksille. Transsukupuoliset saattavat ehkä pitää sitä loukkaavana, että heitä "epäillään" ja yritetään kyseenalaistaa transsukupuolisuus. Kuitenkin henkisen puolen laaja tutkiminen ennen mahdollisia hoitoja on omaksi parhaaksi. Kun noihin hoitoihin lähtee, ulkonäkö muuttuu eikä siitä ole enää täydellistä paluuta entiseen, joten siihen ei pitäisi lähteä kevyin perustein.
Videon henkilöstä spotattiin ongelmia jo transpolilla (näin on kertonut), mutta jostain syystä tämä sivuutettiin täysin ja annettiin tyypin mennä hoitoihin. Vastuullinen ammattilainen olisi passittanut terapiaan, silloin ei ehkä oltaisi tässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo aiemmin vastaillut transsukupuolinen. (Olen pitänyt ketjua silmällä) Kyllä, koin ennen hoitoja kaiken kyseenalaistamisen hyvin loukkaavana. Nyt kun joitain vuosia on mennyt, olen kyennyt miettimään asioita vähän etäämmältä. Suomessa seula on aika tiukka. Itsekin kärsin tutkimusprosessin aikana erittäin paljon ja se aika tuntui yhdeltä kidutukselta. Mutta tutkimusryhmät tekevät parhaansa.
Ihmisen, joka lähtee näihin hoitoihin, pitäisi kyetä ymmärtämään ne seuraukset, jos joskus se kokemus itsestä muuttuu. Henkilökohtaisesti mulla oli kyse elämästä ja kuolemasta jo siinä vaiheessa, kuten aika monilla. Uskon, että itselleni esimerkiksi ei enää ollut muita vaihtoehtoja. Nykyisin mielestäni vaaditaan näitä hoitoja ihmisille liian kevyin perustein ja ruusunpunaiset lasit silmillä.
Sametin, tämän videon naisen blogi olisi tärkeää luettavaa monelle. Se on rankkaa tekstiä monin paikoin ja kaikkea ei tietty pidä purematta niellä, mutta pidän sitä terveellisempänä kuin monien "feminististen" yms. sivustojen ja sosiaalisen median hyväksymää näkökulmaa transsukupuolisuudesta.
Vaikuttaa myös siltä, että transsukupuolisuudesta on tullut joku poliittinen itseilmaisun muoto. Se on huolestuttavaa. Ja itse olen siis oikeasti nähnyt tätä aina paljon.
Tärkeää pohdintaa!