Äitiysneuvolan vaihtaminen kesken raskauden
Onko kukaan vaihtanut neuvolaa kesken raskauden? Miten neuvola suhtautui vaihtoon, löytyikö yhteinen sävel helposti? Olen töissä toisella paikkakunnalla ja tähän asti käyttänyt terveyspalveluita työssäkäyntikunnassani. Nyt alkaa äitiysloma eikä minulla ole enää mitään asiaa toiselle paikkakunnalle, kun ei tarvitse töihin mennä. Olisi siis varmaan järkevää vaihtaa oman kunnan neuvolan ja terveyspalveluiden piiriin, mutta ajoitus mietityttää. Eikö noiden terveyspalveluiden siirtymisessä mene kuitenkin ainakin viikko eli uutta aikaa ei voi heti varata?
Kommentit (4)
Minulla vaihtui muuton vuoksi. Muistaakseni soittelin uuteen neuvolaan ja varmistin että käynnit jatkuu kuten kuuluu. Uusi neuvolatäti oli aivan ihana!
Vaihdoin kun en tykännyt laiskasta terkasta.
Ei Suomi mikään Neuvostoliitto vielä ole. Soitat vaan uuteen neuvolaan ja alat käymään siellä.
Mä vaihdoin ensimmäisen raskauden loppupuolella neuvolaa. Eipä siinä ollut oikeastaan mitään sen ihmeempää. Otin vain seuraavan käyntiajan uuteen neuvolaan ja siitä se lähti rullaamaan. Vaihdoin samalla myös suunniteltua synnytyssairaalaa. Alkuraskauden ultrat olivat eri sairaalassa kuin synnytys. Vaihdoin muuton vuoksi.