Onko mahdollista että tulee menkat vaikka täysimettää?
Vauva on nyt 7 viikkoa vanha. Minulla kesti jälkivuotoa n.3 viikkoa, ja nyt viikko sitten minulla tuli hyvin menkkamaista vuotoa n.4 päivää... ja vuoto alkoi juuri sinä päivänä kuin menkkani normaalisti aina alkavat.
Minä täysimetän vauvaani, eikä ole syötöissä pitkiä taukoja. Kertaakaan ei ole saanut maitoa muualta kuin rinnasta ja maitoa riittää todella hyvin, paino nousee neidillä hienosti.
Olen luullut että täysimetys on aika hyvä ehkäisykeino. Onko kukaan tullut raskaaksi vastaavassa tilanteessa? Niin että yksikään syöttöväli ei ole yli 6 h?
Vai oliko tuo vuoto vaan jotain jälkivuodon jälkivuotoa... :D Ja menkkakivut kohdun supistelua jos pukkasi ulos jotain mitä kohtuun olisi voinut jäädä.
Kommentit (9)
Voi tulla, ei se ole mitenkään harvinaista.
Kyllä on. Itsellänikin tuli, kun tyttö oli kaksi kuukautta. Imetin yli vuoden.
En tiedä mutta KÄYTÄ NYT HERRANJUMALA EHKÄISYÄ jos et halua uudelleen heti raskaaksi. Tuommoiset imetysjutut on ihan liian hazardeja keinoja luottaa. Toisilla toimii, toisilla ei.
Nykyajan ravitsemuksellisessa yltäkylläisyydessä elimistösi ei näe mitään estettä uudelle raskaudelle. Huomioithan, että olet jo ovuloinut ennen ekoja menkkoja.
Tästä syystä juuri vauvan saaneet ovat se tavallisin abortteja teettävä ryhmä.
Siellä neuvolassa on varmasti muistutettu ehkäisystä....
Todellakin. Toisten kohdalla luonto vaan on sitä mieltä että ei kun uutta putkeen.
Tottakai on. Imetys ei koskaan ole ehkäisy.
Mulla alko molempien lasten kohdalla menkat n. 7 viikkoa synnytyksestä vaikka täysimetin.
Neuvolassa ei saisi mielestäni nykyään sanoa, että imetys ehkäisee, en ymmärrä miksi meillekin sanottiin, ettei voi raskautua jos imettää useammin kuin kolmen tunnin välein ympäri vuorokauden, eihän kukaan voi edes tehdä niin kovin kauaa ja epävarmaa se silti on.
Kiitos vastauksista!:)
Raskaana en siis ole, en ole harrastanut seksiä synnytyksen jälkeen, imetys on kyllä vienyt kaikki halut. Ja jälkitarkastus on n.2 viikon päästö jolloin katsotaan ehkäisy. - Ap
Nostelen