Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei mua kutsuta edes haastatteluun? Työnhaku aivan tuloksetonta.

Vierailija
20.03.2019 |

Olen tehnyt pitkän työuran (15v) samalle työnantajalle. Ihan ok työtehtävät, vastuuta paljon, jne. mutta palkka on niin onneton, ettei edes viitsi mainita tässä. Teollisuuden palveluksessa, eli mistään julkisen sektorin minimipalkasta ei ole kyse. Tässä on vain sellainen "pikku juttu", että minut on kaikki nämä vuodet alistettu tehtäviä vastaamattomien titteleiden alle. Esimerkkejä: olen toiminut ostajana - nimikkeeni oli hankinta-assistentti (vastuu ja työnkuva kuten ostajalla, pyörittelin miljoonapottia). Toimin projektipäällikkönä (juuri nyt) - tittelini on "assistentti"! Ja palkka on tietysti sen mukainen - assistentin palkka. Tähän asiaan ei ole tullut muutosta, vaikka olen sen ottanut esille vuosien saatossa useasti.

No, näiden vuosien aikana olen hakenut muualle, USEIN! Mutta en ole päässyt edes haastatteluun, en yhtään ainutta kertaa. Alan olla epätoivoinen, miksi tämä menee näin?

Ideoita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen päässyt kolmeen haastatteluun koulutukseni perusteella , mutta johonkin se kosahti. Itse asiassa se meni jo pieleen, kun astuin haastattelijoiden eteen.

t: N63v

Vierailija
2/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ihan hirveästi tämä tilanne, ettei pääse tästä arvostamattomasta ilmapiiristä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen päässyt kolmeen haastatteluun koulutukseni perusteella , mutta johonkin se kosahti. Itse asiassa se meni jo pieleen, kun astuin haastattelijoiden eteen.

t: N63v

Olet sentään päässyt haastatteluun! Minua ei edes haluta tavata.

Vierailija
4/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt työssä? Se ei selkeästi käy ilmi aloituksesta.

Kaksi syytä, ettei pääse haastatteluun:

- on työtön. Työnvaihtavat ovat etusijalla

- ei ole kontakteja haettuun firmaan

Onhan sinulla Linjedin profiili kunnossa. Suosittelijat Linkedinissa myös.

Vierailija
5/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kohdellaan noin, ikävä kyllä. 

Tiedän tehtaan, jonne haettiin johtaja ja assistentti. Johtaja hoiti saksankielistä aluetta, mutta hänen ei tarvinnut osata saksaa - eikä hän osannut. Sukupuolen voit arvata.

Pienipalkkaisen assistentin piti tietenkin osata saksaa, englantia ja ruotsia suomen lisäksi ja hän hoiti valtaosan tehtävistä.

Surkuhupaisaa.

Puhu uudelleen esimiehellesi ja pyydä, että tittelisi ja palkkasi muutetaan vastaamaan toimenkuvaasi.

Lainaa kirjastosta työnhakukirjoja, tutustu uusiin ihmisiin LinkedInissä, jonka kautta voit löytää työtä ja puhu kaikille tuntemillesi ihmisille siitä, että etsit uutta työtä. Toivon, että pian tärppää! 

Vierailija
6/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on työssä.

t. ohis

Vierailija
7/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän:  Toimin projektipäällikkönä (juuri nyt) - tittelini on "assistentti"!

Toinen kysymyksesi: ei ole valitettavasti suhteita/kontakteja kaikkiin hakemiini firmoihin, ja miten edes voisi olla? Linkediniä ei ole, eikä suosittelijoitakaan, koska suosittelijat pitäisi olla edellisestä työpaikasta ja tämä on ensimmäinen työpaikkani :( Toki pari kollegaa on luvanneet suositella jos tarvitsen suosittelijaa.

Vierailija
8/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä töitä on joita hallitus sanoo luoneensa? Jos töitä ei ole he sanovat luoneensa vain puitteet. Vähän niinkuin suomi voitti mm-kultaa, mutta jos toisin niin, leijonat hävisivät loppuottelun jne.. 

Vierailija
9/9 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset ammattiapua kokemuksesi esille tuomiseen ja CV:n ja hakemuksen kirjoittamiseen.  Lisäksi, kuten yllä jo mainittiin,  hyvin tehty LinkedIn-profiili ja riittäväs määrä kontakteja ovat pakolliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän