En pysty nielemään lääkkeitä/ kapseleita. Mikä on sinun fobiasi?
Kai tämäkin on jonkinlainen fobia.
En siis pysty nielemään tukehtumisen pelossa kovia pillereitä. Onneksi olen terve siinä suhteessa, etten joudu syömään mitään lääkettä säännöllisesti :). Joudun pureskelemaan esim. buranan jos sitä joudun johonkin kipuun ottamaan.
Kommentit (7)
öö tuleeko imaistua pillistä kuumaa kuinka usein jos tiedät mitä tarkoitan
onko siihenkin fobiaa
Mulla on kans pillerinnielemiskammo, kaikista kamalimpia on ne kapselit jotka alkaa kellumaan vedessä kun yrität niellä niitä :| Pari kertaa sain alas sellasen julmetun kokoisen kalaöljykapselin, mutta sit iski taas kammo enkä uskalla enää edes kokeilla.
Pelkään myös ampiaisia ihan hysteerisesti, viime kesä oli herkkua kun noita pjaskiaisia pörräsi joka paikassa.
Fobia on tietääkseni jo diagnosoitu pelkotila eikä sellainen asia että arkailee tai kokee hyvin vastenmieliseksi asioita.
Mutta en enempää pilkkua viilaa. Itsekin pelkään ampiaisia. Minusta tuntuu että ne ovat aina tahallaan härnäämässä ihmisiä, tulevat naamalle pörräämään ja jos huitaset niin se pistää. En uskalla isommin huitoa, koska ne tulevat aina takaisin ja varmasti pistävät jossain vaiheessa. Itse lähden pois ja ehkä hirveintä on jos ampiainen on päättänyt laskeutua johonkin pään päälle tai selkään. Muut eläimet pelkää ihmisiä ja kimalaiset pörrää vain kukissa, mutta ampiaiset aaarrggghh.
Itsellä sama pillereiden kanssa, tosin joskus onnistuu joskus ei siltä yökkäilyltä :(
Aina tulee se kakomisrefleksi kun mitään pilleriä yritän saada alas.
Ihmiset, verikokeet, rokotukset ja kissat. N30