Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerihimo

Vinkkejä
19.03.2019 |

Olen ollut nyt yhdeksän päivää ilman sokeria (minulle iso juttu), mutta sokerinhimo ei ole kadonnut mihinkään. Syön kaksi kertaa päivässä terveellisen lämpimän aterian, lisäksi aamupalan, välipalan ja iltapalan. Olen lisännyt marjojen ja vihannesten määrää ruokavaliossani huomattavasti. Silti sokerinhimo ei vaan katoa ja vaivaa jatkuvasti. Muutoin en ole nälkäinen.

Kauanko pitää olla ilman sokeria, ettei sitä enää tee mieli koko ajan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun ap kirjoitti:

Semmoista tavallista suomalaista kotiruokaa, esim. kesä-, kala- ja hernekeittoa. Syön paljon kalaruokia. Kaikkiin aterioihin kuuluvat vihannekset/marjat jossain muodossa. Myös maitotuotteita käytän säännöllisesti, joskin kohtuudella.

Tänään söin hernekeittoa lounaaksi töissä ja kotona palapaistikastiketta perunoilla illalliseksi. Aamupalaksi söin kaksi paahtoleipää tomaateilla. Välipalaksi söin banaanin ja omenaviipaleita. Iltapalaksi söin loput eilen tekemästäni ohrapuurosta ja vadelmia.

Työpaikkasi lounasruoissa on sokeria. Teitkö palapaistikastikkeen itse vai ostitko eineenä? Eineessä on sokeria. Banaani on miltei pelkkää sokeria.

Vierailija
22/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun ap kirjoitti:

Semmoista tavallista suomalaista kotiruokaa, esim. kesä-, kala- ja hernekeittoa. Syön paljon kalaruokia. Kaikkiin aterioihin kuuluvat vihannekset/marjat jossain muodossa. Myös maitotuotteita käytän säännöllisesti, joskin kohtuudella.

Tänään söin hernekeittoa lounaaksi töissä ja kotona palapaistikastiketta perunoilla illalliseksi. Aamupalaksi söin kaksi paahtoleipää tomaateilla. Välipalaksi söin banaanin ja omenaviipaleita. Iltapalaksi söin loput eilen tekemästäni ohrapuurosta ja vadelmia.

Työpaikkasi lounasruoissa on sokeria. Teitkö palapaistikastikkeen itse vai ostitko eineenä? Eineessä on sokeria. Banaani on miltei pelkkää sokeria.

2,5 vuotta vanha ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokereita on niin monenlaisia, hedelmissä fruktoosia, sienien sokerin nimeä en muista.

Vierailija
24/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri väsyttää.

Vierailija
25/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 - 6 kk.

Vierailija
26/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien sokeri on kuitenkin luonnollista.

Vierailija
27/34 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamulla paremmin, Lisää proteiini vaikka rahkaa tai raejuustoa. Tms.

Vahvista mieltä sokeria vastaan, vahvistuu kuin lihas treenaten.

Vierailija
28/34 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko loppuelämä. Huhujen mukaan sokeriaddiktit ovat lyhytjänteistä porukkaa.

Vierailija
29/34 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää annoskokoa.

Vierailija
30/34 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko loppuelämä. sun aivot ovat kasvaneet sokeriin.

Vierailija
31/34 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole koko loppuelämä.

Vierailija
32/34 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi sotia? Sinäkin näköjään tajuat, että vhh:lla makeanhimo lähtee.

Höpöhöpö! Tavallista ruokaa mutta vähemmän, puoli lautasta yms.

"Artikkeli lyhyesti:

Makeanhimo johtuu usein verensokerin heilahteluista, nälästä, stressistä tai tunnesyömisestä. Se voi myös liittyä tottumuksiin, sillä makeaa saatetaan käyttää palkintona.

Makeanhimoa voi hillintä säännöllisellä ateriarytmillä, ravinteikkaalla ruualla, terveellisillä välipaloilla sekä huolehtimalla unesta ja palautumisesta.

Liiallisen sokerin käytön vähentäminen on tärkeää elimistön hyvinvoinnille."

Katot kaikki etiketit ja etit lisätyt sokerit, esim ketsupissa on, karjalanpiirakoissa....

Vierailija
33/34 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sanoo että parissa viikossa pitäisi hävitä. En oikein itse usko siihen :D

Jossain vaiheessa söin kromi+glukomannaani-pillereitä ja uskon että auttoi sokerinhimoon.

Jotkut sanoo että marjat ja hedelmät ylläpitää himoa ja toiset sanoo että ne on hyvä korvike.

Tiedä sit ketä uskoa.

Kohta soditaan taas kun VHH-fanit bongaa tän.

Miksi pitäisi sotia? Sinäkin näköjään tajuat, että vhh:lla makeanhimo lähtee.

EI mulla tee makeaa mieli, vaikken VHH:lla olekaan.

Tärkeintä on jättää ne makeat kauppaan, vaikka tulisi himo niin niitä ei ole kotona eikäö voi syödä.

Vierailija
34/34 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla tuoremehu auttoi mulla turhaan sokerinhimoon. Yksi lasillinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme