Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäinen ja kylmä tyttöystävä.

Tuskaileva poikaystävä
19.03.2019 |

Moi, arvoisat palstalaiset. Tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tänne, mutta useasti olen täältä lueskellut muiden ihmisten tarinoita ja yrittänyt löytää sitä kautta ratkaisuja omiinkin ongelmiini.

Aloitan oman tarinani sanomalla, että puhtaasti järjellä ajateltuna tiedän, että minun pitäisi erota nykyisestä suhteestani. Tunnetasolla se ei vain ole niin helppoa. Jaan jutun osiin, koska muuten tulee näemmä valitusta liian pitkästä viestistä.

Tarina alkaa viime vuoden toukokuusta, jolloin löysin Tinderistä tytön (olen itse mies), josta siis tuli kesän kuluessa tyttöystäväni. Tai ainakin puheen tasolla silloin sovittiin, että seurustellaan. Hänessä oli heti alussa paljon kiinnostavaa: kaunis (tai oikeastaan söpö, sillai naapurintyttömäisesti), älykäs voimakkain mielipitein, tunteikas sillä pitää laajaa ystäväpiiriään erittäin tärkeänä, sekä hyvä keskustelija. Paljon, siis hyvin paljon ollaan koko tämän ajan keskusteltu töistä sillä olemme molemmat samalla alalla. Ja mielenkiintoista siitä puhua onkin. Hän on paperilla näine listaamani ominaisuuksineen juuri sellainen, kun haluaisinkin naiseni olevan.

Mutta on ongelmia. Yhdessäolomme on hänelle hankalaa ja sellaista, joka vaatii hänen omien sanojensa mukaan aina tietynlaista heittäytymistä. Tämä on ensimmäinen seurustelusuhde, jossa hän on koko 28 ikävuotensa aikana ollut, ja on antanut ymmärtää että on muutenkin ollut melko hiljaista miesrintamalla tätä ennen; olen jopa epäillyt, onko hän neitsyt. En ole vieläkään satavarma; yhdessä me olemme harrastaneet vain sormileikkejä - mutta menen osin asioiden edelle. Kaikenlainen fyysinen aloitteenteko on hänelle vaikeaa, ellei mahdotonta eikä hän sitä teekään. Jos haluan suudella, suutelen. Jos haluan kosketusta, asetan kätensä keholleni. Jos haluan petipuuhia (eli sormetusta; lue edemmäs), teen siinäkin aloitteen. Vaihtoehtona on joka kerta, että siltä illalta jää saamatta koska hän ei aloitteisiin kykene. Yhdyntää ei olla harrastettu. Pari kertaa on koitettu, mutta hän ei halunnut koskettaa penistäni enkä kyllä ala itse itseäni kiihottamaan myöskään. Ja siihen se molemmilla kertaa lopahti. Hänet kyllä tyydytin sormin ja suulla.

Hän ei myöskään juurikaan anna kehuja, eikä itsekään oikein osaa ottaa niitä vastaan. Esimerkiksi kauniiksi kehuminen tuo todennäköisimmin vastauksen "Höpönlöpö!" ja nauruhymiön.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että pohdit täällä mikä olisi hätänä, niin etsisit itsellesi toisenlaista seuraa. She is not into you. 

Vierailija
22/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä minulle tulee mieleen, että tytöllä on varmasti hyvin turvaton kiintymyssuhdemalli taustastaan johtuen, mikä vaikeuttaa erityisesti intiimin rakkaussuhteen solmimista. Minä en ole ihan noin hankala tapaus, ja kerron myös haasteistani avoimemmin (ja myös tunnistan ne), ja minulle oli aikanaan tärkeää, että mies oli tosi kärsivällinen, antoi aikaa ja tilaa, mutta osoitti silti uudestaan ja uudestaan haluavansa olla kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei ole tarpeeksi kiinnostunut sinusta jotta haluaisi sitoutua.

Tämä muistutti minua siitä, että olin itse ainoassa seurustelusuhteessani hyvin samanlainen kuin ap:n tyttöystävä, paitsi että minä pakotin itseni olemaan siinä suhteessa kunnolla ja tekemään asioita jotka eivät tuntuneet oikeilta ja mukavilta. No, erohan siinä tuli parin vuoden jälkeen, kun en enää kestänyt tilannetta. Totesin tuon kokemuksen jälkeen että miehet ei ole minua varten, jatkossa seurustelen vain naisten kanssa...

Vierailija
24/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alkuaikoina hän kertoi, että kun oli kertonut eräälle kaverilleen musta, tämän ensireaktio oli ollut "voi miesparkaa". Ymmärrän tämän nyt. Tytölläni on niin paljon tunnelukkoja, että en tiedä, kauanko niiden avaamiseen vielä menee vai avautuvatko ne koskaan. Jos mietin aivan alkuaikoja, niin on tässä sikäli eteenpäin menty kun aivan kaikenlainen kosketus tai suutelu sai hänet varpaisilleen. Siksi tuo viimeisin vastaus on rohkaiseva. Mutta toisaalta... ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että tässä hetkessä nähdään niin säälittävän harvoin. Nytkin kyllä vaihdeltiin ilta viestejä - mutta ei se ole sama asia.

Mihinkään mieshaareemiin en usko. Se, että kiinnostus on muutoin lopahtamassa - mahdollista. Vaikka toisaalta samaan aikaan ollaan leikitelty ajatuksella että muutetaan joskus yhteen, tai lähdetään yhdessä kylpylälomalle. Kai se olisi ne ideat heti torpannut jos ei yhtään kiinnostaisi. En tiedä, hankalaa. Täytyy miettiä vielä. Sen olen jo päättänyt, että jos ei ensi viikon viikonloppuun mennessä olla nähty syystä tai toisesta, niin sitten tämä viimeistään loppuu.

Vierailija
25/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä minulle tulee mieleen, että tytöllä on varmasti hyvin turvaton kiintymyssuhdemalli taustastaan johtuen, mikä vaikeuttaa erityisesti intiimin rakkaussuhteen solmimista. Minä en ole ihan noin hankala tapaus, ja kerron myös haasteistani avoimemmin (ja myös tunnistan ne), ja minulle oli aikanaan tärkeää, että mies oli tosi kärsivällinen, antoi aikaa ja tilaa, mutta osoitti silti uudestaan ja uudestaan haluavansa olla kanssani.

Et sanonut osoititko itse olevasi kiinnostunut miehestä, mutta tässä tarinassahan on se vaikeus, että nainen on ilmeisesti jatkuvasti antanut ymmärtää miehen tulevan kakkosena, kolmosena tai nelosena jne. elämässään. 

Miksi kukaan osoittaisi uudestaan ja uudestaan haluavansa olla jonkun kanssa, joka ei edes yritä selittää lannistavia signaalejaan? Kovan ähertämisen kautta ja toiselle terapeuttina olemisen myötä voi ehkä itsekin saada jotain, mutta yhtä todennäköistä on se, että siinä äheltäessä ja puurtaessa rupeaa samalla inhoamaan sitä koko 'palkintoa' ja ihmistä (ehkä itseäänkin), kun spontaanius ja luontainen vastavuoroisuus puuttuu ja muisto siitä altavastaajan asemasta jää hiertämään. 

AP:n pitäisi lukea 'abundance mentalitystä'. 

Vierailija
26/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta toi ei ole seurustelusuhde. Likka ei oo kiinnostunut susta. Ei muuta kuin uutta naikkosta kehiin!

Vierailija
27/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitä sä ap tuollaista raamattua kirjoittelet tälle palstalle? Ei kukaan jaksa lukea eikä ketään kiinnosta noin pirkät höpinät. Tiivistä tekstisi viidennekseen pöljä.

Vierailija
28/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@36 vissiin aika montaa kiinnosti kun hyviä vastauksia on tullut. Että mitä jos sinä pöljä menisit opettelemaan käytöstapoja ja olisit hiljaa. T. Ap.

Heräsin keskellä yötä kovaan ahdistukseen. Kirjoitin mielessäni valmiiksi viestin, että mitä/miten sanoisin, jos ei vielä ensi viikollakaan nähtäisi. Oikeastaan jo toivonkin, ettei sieltä tulisi sitä ennen tapaamispyyntöä, niin sitten suhteen päättäminen olisi ainakin vähän helpompaa. Tietysti paljon järkevämpää olisi lopettaa homma nyt heti eikä vasta sitten, mutta kuten sanoin jo ekassa viestissä: ei ole niin helppoa. Paljosta hyvästäkin luopuisin. 

Vierailija
29/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla kokemusta normaalista seurustelusuhteesta? Sitähän tämä ei ole. Olet tavannut naisen, joka "paperilla täyttää haluamasi ominaisuudet" ja teillä on paljon puhuttavaa töistä. Se ei tee suhteesta parisuhdetta.

Vierailija
30/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

@38 on kyllä, pisin suhteeni kesti 5 ja puoli vuotta, joista neljä asuttiin yhdessä. Kaikki muu oli, paitsi omalta osaltani aito rakkaus. Muututtiin pelkiksi kämppiksiksi, ja lopulta siis erottiinkin. Olen siis löytänyt nyt itseni aivan päinvastaisesta tilanteesta: itse olen se osapuoli, joka ei saa suhteessa tarpeeksi. Olen oppinut ymmärtämään eksääni todella hyvin, ja sitä miksi hän valitti masennusta ja itkeskeli suhteen loppuaikoina niin usein. On tosi raastavaa, kun ei saa sellaista vastakaikua kun toivoisi.

Helvetti, kun menisi vain viikko nopeasti. Pitäisi kammeta itsensä tästä töihinkin, mutta ei millään jaksaisi. Ajatukset ovat pelkkää pyörremyrskyä. Epäilen masennustakin; on ehkä alettava soittelemaan ihan oikeaa keskusteluapua.

Vierailija
31/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, alkaa olla ns. kevättä rinnassa, joten lähdepä katselemaan aurinkoisempia maisemia.

Tapaamisfrekvenssinne on sitä luokkaa, että ehdit siinä sivussa elää muutoinkin. Vaikea uskoa "tyttöystäväsi" kiintymykseen. Kirjoitat, että hänelle kaverit ovat tärkeämpiä kuin sinä. Tekstistäsi saa myös käsityksen, että tyttö on ahkerasti menossa siinä kaveriporukassa.

Intiimielämänne kuvaus on aika vaivaannuttavaa luettavaa - sinulla on aktiivisen antajan osa, etkä itse saa "mitään". Veikkaisin, että tyttösi on "tyttöihin päin", mutta testaa mahdollisuuksiaan miessuhteeseen sinun kanssasi. Vaan eipä taida olla hänen juttunsa...

Ellet nyt ala katsella normaaleja naisia "sillä silmällä", pidän tapaustasi todisteena karman lain olemassaolosta. Jostain syystä olet nyt päättänyt kärsiä, vaikka ei olisi pakko.

Nyt, ylös, ulos ja töihin! Silmät auki jo menomatkalla! Näet samalla, miten moni oikea nainen luo katseita juuri sinuun :)

Vierailija
32/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika, millaset lehmän hermot sulla on kun tuollaista olet näin kauan jaksanut?  Tyttöystäväsi ei ainakaan ole missään vaiheessa rakastunut Sinuun, kuten joku täällä sanokin, alussa ei malta pitää näppejään erossa millään, ja tavataan niin usein kuin mahdollista. Ei ei ei, ei kuulosta hyvältä, tuhlaat aikaasi. Tulet huomaamaan tämän kun oikeasti joku ns. kolahtaa, toivottavasti pian, ei ole Sinun asiasi hoitaa tytön mahdollisia traumoja. 

Vierailija
33/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapas siltä, että naista ei vain kiinnosta olla sinun kanssasi. Olet ihan kiva, mutta ei hän ole ihastunut sinuun. Pitää enemmän kaverina. Olet tulkinnut jotakin väärin/hän ei kehtaa sanoa, mitä ajattelee, jottei loukkaisi sinua.

Vierailija
34/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaileva poikaystävä kirjoitti:

Mulla on toisinaan olo, että hän näkee mua vain jos a) ei ole saanut muuta sovittua, minkä lisäksi täytyy täyttyä kriteerin b) hän saa itseään niskasta kiinni niin, että uskaltaa juuri sinä iltana hypätä tietynlaiselle epämukavuusalueelle ja tulla mun luokse.

Esimerkiksi tämän viikon osalta olen löysässä hirressä sikäli, että tämän päivän kohdalla hän totesi "ettei hänestä varmaankaan ole yhtään mihinkään", koska teki juuri kaksi yövuoroa putkeen. Huomenna hän on ykkösvapaalla, "jolloin käy uusimassa passin mutta muuten on vielä kaikki auki". Ei siis mitään sensuuntaista, että "mutta sen jälkeen toki voidaan nähdä". Itse tulin viime viikonloppuna ulkomailta opintomatkalta, ja hän tietää, että minulla on hänelle tuliaisiakin, mutta ei vissiin kiinnosta niitä saada; tai ainakaan kiire ei ole.

Tyttöä ei kiinnosta. Hän aika suoraan tekee sen selväksi.

Vierailija
35/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että hänen tunteensa sinua kohtaan eivät ole yhtä vahvat kuin sinun tunteesi häntä kohtaan. Sanoit myös että ei tee aloitteita fyysisen läheisyyden suhteen, on sinun mukaasi (melko) kokematon eikä osaa vastaanottaa kehuja. Ja suhtautuu varauksellisesti sinuun (tai miehiin yleensä)? Onko mahdollista että hänen menneisyydessään on tapahtunut jotain joka voisi selittää nämä asiat; ahdistelua, hyävksikäyttöä tai muuta paskaa? 

Minä olen kuullut olevani ujo, varautunut, haluavani edetä hitaasti jne mieheltä, josta en ollut tippaakaan kiinnostunut, jonka kanssa olimme minun mielestäni vain kavereita. Ota nuo mielikuvituslasit pois silmiltäsi, ei sinulla ole tyttöystävää.

Vierailija
36/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä hyvin vaivautunut olo tätä ketjua lukiessa. Ap, miksi ihmeessä kuvittelet olevasi parisuhteessa? Sillä sitähän tuo säätö ei missään nimessä ole.

Vierailija
37/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi palapeliläppä oli outo. Mitä tarkoittaa että "sulla on vähemmän paloja"? Että sä oot niinku tyhmempi vai? Vai mitä? En käsitä.

Miehen elämässä on vähemmän "liikkuvia osia", ilmeisesti vähemmän kavereita ja muita sosiaalisia palasia. Naisella taas on enemmän kaverisuhteita, ja jos on vaikka kahdeksan läheistä kaveria, menee näiden tapaamiseen tietenkin enemmän aikaa kuin yhden tapaamiseen. Hänen kellopalapelinsä jakaantuu siis suurempaan määrään pieniä osia ja luonnollisesti silloin jää parisuhdepalasellekin vähemmän tilaa. Jos hän antaisi parisuhdepalalle isomman osan, pitäisi hänen luopua jostakin kaverisuhteestaan tai muusta itselleen tärkeästä.

Vierailija
38/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman naisena. Kumppani oli epävarma mitä haluaa kanssani ja piti välillä taukoja. Pahinta oli että välillä hän selkeästi viestitti että haluaa olla kanssani, välillä taas pysyi loitolla eikä päästänyt lähelle, kavahti kosketustanikin. Välitin hänestä todella paljon ja kestin sitä kauan kunnes ymmärsin että tämän on pakko loppua, sairastun muuten.

Hän oli sitä tyyppiä joka tulee kirjaimellisesti itkemään ovelle että rakastaa ja haluaa olla kanssani, sitten taas pakenee ulottumattomiin. Hän ei tajunnut yhtään miltä minusta tuntui. Olin kuin kuminauha joka venyy loputtomiin. Revin itseni irti väkisin, pian hän löysi uuden roikutettavan. Meni aikaa ennenkuin toivuin mutta en ole katunut. Sinulle sanon vain että lähde. Tilanne Ei tule muuttumaan tuosta miksikään. Se vaatii kovuutta mutta palkitsee. Tuo ei ole normaali suhde, sinä et saa siitä mitään.

Vierailija
39/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarina alkaa viime vuoden toukokuusta, jolloin löysin Tinderistä tytön (olen itse mies), josta siis tuli kesän kuluessa tyttöystäväni. Tai ainakin puheen tasolla silloin sovittiin, että seurustellaan. Hänessä oli heti alussa paljon kiinnostavaa: kaunis (tai oikeastaan söpö, sillai naapurintyttömäisesti), älykäs voimakkain mielipitein, tunteikas sillä pitää laajaa ystäväpiiriään erittäin tärkeänä, sekä hyvä keskustelija. Paljon, siis hyvin paljon ollaan koko tämän ajan keskusteltu töistä sillä olemme molemmat samalla alalla. Ja mielenkiintoista siitä puhua onkin. Hän on paperilla näine listaamani ominaisuuksineen juuri sellainen, kun haluaisinkin naiseni olevan."

Seuraavan kerran, kun listaat paperille haluamasi naisen ominaisuuksia, niin muista lisätä sinne, että nainen on myös rakastava ja seksuaalinen.

Koko avausviestisi huutaa, että kyse ei ole kahden toisiinsa rakastuneen ihmisen parisuhteesta. Tapasit paperilla hyvän naisen ja sovitte, että seurustelette. Nyt seurustelle - tosin ette tapaa toisianne eikä nainen suostu edes koskemaan penistäsi.

Ei tuo ole parisuhde.

Vierailija
40/48 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että hyvin traumaattinen lapsuus tytöllä, ei välttämättä ole vielä itsekään tajunnut sitä. Minusta tuossa tilanteessa ero olisi molemmille parempi, sinä voisit hankkia oikean suhteen, jossa sinun olisi hyvä olla ja tyttö tutkiskella itseään ja yrittää toipua.

Olethan sanonut tytölle, että eroatte jos ette näe useammin? Olisi ihan reilua kyllä sanoa hänelle asiasta, jotta voisi tahtoessaan muuttaa tilannetta ja ottaa asian ihan tosissaan, jos tahtoo olla kanssasi. 

Äläkä vain lähde pettämään häntä, vaan eroa ensin, sitten vasta alat katsomaan uutta suhdetta. Vaikka olisi miten kamala suhde, kukaan ei ansaitse tulla petetyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi