Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäinen ja kylmä tyttöystävä.

Tuskaileva poikaystävä
19.03.2019 |

Moi, arvoisat palstalaiset. Tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tänne, mutta useasti olen täältä lueskellut muiden ihmisten tarinoita ja yrittänyt löytää sitä kautta ratkaisuja omiinkin ongelmiini.

Aloitan oman tarinani sanomalla, että puhtaasti järjellä ajateltuna tiedän, että minun pitäisi erota nykyisestä suhteestani. Tunnetasolla se ei vain ole niin helppoa. Jaan jutun osiin, koska muuten tulee näemmä valitusta liian pitkästä viestistä.

Tarina alkaa viime vuoden toukokuusta, jolloin löysin Tinderistä tytön (olen itse mies), josta siis tuli kesän kuluessa tyttöystäväni. Tai ainakin puheen tasolla silloin sovittiin, että seurustellaan. Hänessä oli heti alussa paljon kiinnostavaa: kaunis (tai oikeastaan söpö, sillai naapurintyttömäisesti), älykäs voimakkain mielipitein, tunteikas sillä pitää laajaa ystäväpiiriään erittäin tärkeänä, sekä hyvä keskustelija. Paljon, siis hyvin paljon ollaan koko tämän ajan keskusteltu töistä sillä olemme molemmat samalla alalla. Ja mielenkiintoista siitä puhua onkin. Hän on paperilla näine listaamani ominaisuuksineen juuri sellainen, kun haluaisinkin naiseni olevan.

Mutta on ongelmia. Yhdessäolomme on hänelle hankalaa ja sellaista, joka vaatii hänen omien sanojensa mukaan aina tietynlaista heittäytymistä. Tämä on ensimmäinen seurustelusuhde, jossa hän on koko 28 ikävuotensa aikana ollut, ja on antanut ymmärtää että on muutenkin ollut melko hiljaista miesrintamalla tätä ennen; olen jopa epäillyt, onko hän neitsyt. En ole vieläkään satavarma; yhdessä me olemme harrastaneet vain sormileikkejä - mutta menen osin asioiden edelle. Kaikenlainen fyysinen aloitteenteko on hänelle vaikeaa, ellei mahdotonta eikä hän sitä teekään. Jos haluan suudella, suutelen. Jos haluan kosketusta, asetan kätensä keholleni. Jos haluan petipuuhia (eli sormetusta; lue edemmäs), teen siinäkin aloitteen. Vaihtoehtona on joka kerta, että siltä illalta jää saamatta koska hän ei aloitteisiin kykene. Yhdyntää ei olla harrastettu. Pari kertaa on koitettu, mutta hän ei halunnut koskettaa penistäni enkä kyllä ala itse itseäni kiihottamaan myöskään. Ja siihen se molemmilla kertaa lopahti. Hänet kyllä tyydytin sormin ja suulla.

Hän ei myöskään juurikaan anna kehuja, eikä itsekään oikein osaa ottaa niitä vastaan. Esimerkiksi kauniiksi kehuminen tuo todennäköisimmin vastauksen "Höpönlöpö!" ja nauruhymiön.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämän aloitteettomuuden ja ongelmat kosketuksessa vielä jollain tapaa olen kestänyt. Mutta vielä pahempi ongelma tuohon jo mainittuun yhdessäoloon liittyen on se, että tapaamisetkin alkaa olla kiven alla. Olemme nähneet viimeksi puolitoista viikkoa sitten, jolloin olimme mun luona parisen tuntia, syleillen, halaillen, suudellen ja musiikkia kuunnellen. Sitä edellisen tapaamiskerran laskiskelin olleen n. kuukausi sitten, sillä pidimme välissä myös parin viikon tauon toisistamme jolloin emme edes viestitelleet - tätä tehdään muutoin aivan päivittäin, myös nykyään. Yritettiin tällä lieventää hänen senhetkistä, jopa aiempaa voimakkaampaa ahdistusta ja herätellä lisäksi sitä kautta hänessä kaipuuta ja halua nähdä useammin (mutta vitut se mitään auttanut).

Eli toisin sanoen ollaan vietetty aikaa koko viimeisen vajaan kahden kuukauden aikana yhdessä vaivaiset pari tuntia. Ei ole tosiaankaan riittävä määrä mulle, eikä tunnu normaalilta seurustelusuhteessa.

Olen useasti ottanut puheeksi, että koen ettemme näe riittävän useasti. Kerta viikkoon olisi minulle kompromissi, mieluiten näkisin 3-4 päivän välein jos itse saisin päättää. Hän sanoo, että kyllä hänkin haluaisi nähdä useammin. Mutta en tiedä, mikä siinä sitten on, että välit kuitenkin venyvät nykyisin aina viikkoihin. Tai joo, oikeastaan tiedän. Hänen työnsä on kuluttavaa, jolloin toisinaan hän haluaa olla vain yksin. Kaveripiirinsä on laaja, ja haluaa pitää niihin välit kunnossa tapaamalla niitä paljon. Välihuomiona: vanhemmuussuhteensa ovat huonot (isä välinpitämätön ja äiti alkoholisti) minkä vuoksi hän arvottaa kaverisuhteita hyvin korkealle. "Eivät ole ilmaiseksi tulleet vaan paljon työtä on tehty", hän sanoo.  Hänellä on kummityttö, jota hän toisinaan tapaa. Ja lopuksi, erinäisillä keikoilla käy paljon. Myös näissä käy kavereiden kanssa. Hän puhuu "elämän palapelistä", jossa hän ajattelee minulla olevan vähemmän paloja kuin hänellä, ja että arvotan parisuhteen korkeammalle kuin hän. Opin olemaan samaa mieltä, onhan se tärkeää että on omakin elämä. Mutta ei minun osuuteni siltikään pidä jäädä promillen luokkaan; niin pieni pala en halua olla.

Vierailija
2/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä on erilaiset toiveet parisuhteen suhteen. Ei siinä ole mitään kylmää tai etäistä, jos ei heti halua seksiä, eikä ole heti tunteita. Hän on ehkä hitaasti syttyvä tai haluaa selvittää tuleeko teistä muuten mitään yhdessä. Voi olla myös jostain pelimieskirjasta opittua, että ei halua tavata aluksi kovin usein. Luottamuksen rakentaminen vie aikaa.

Kuulostaa siltä, että olet aika aktiivinen, ehkä liiankin aktiivinen. Toinen vaihtoehto, että hänellä ei ole riittävästi tunteita sinua kohtaan ja siksi häntä ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito hituroi tarinan kolmannen osan hyväksynnän kanssa. Tulee myöhemmin, varmaankin.

Vierailija
4/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisinaan olo, että hän näkee mua vain jos a) ei ole saanut muuta sovittua, minkä lisäksi täytyy täyttyä kriteerin b) hän saa itseään niskasta kiinni niin, että uskaltaa juuri sinä iltana hypätä tietynlaiselle epämukavuusalueelle ja tulla mun luokse.

Esimerkiksi tämän viikon osalta olen löysässä hirressä sikäli, että tämän päivän kohdalla hän totesi "ettei hänestä varmaankaan ole yhtään mihinkään", koska teki juuri kaksi yövuoroa putkeen. Huomenna hän on ykkösvapaalla, "jolloin käy uusimassa passin mutta muuten on vielä kaikki auki". Ei siis mitään sensuuntaista, että "mutta sen jälkeen toki voidaan nähdä". Itse tulin viime viikonloppuna ulkomailta opintomatkalta, ja hän tietää, että minulla on hänelle tuliaisiakin, mutta ei vissiin kiinnosta niitä saada; tai ainakaan kiire ei ole.

Vierailija
5/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kerrat tullut mietittyä, että mitä helvettiä tässä tekisi. Vieläkö jaksaisi odottaa, että seurustelu tulisi hänelle tutummaksi ja turvallisemmaksi ja että hän siten uskaltautuisi näkemään useammin. Vai kuihdutanko itseni, odottamalla jotain mitä ei ikinä ehkä tapahdu. Sääli, sillä kuten aiemmin sanottua, jos hän vain haluaisi viettää enemmän aikaa yhdessä, niin kaikki olisi hyvin. Mm. nuo seksuaalisuuteen liittyvät jutut kun voitaisiin yhdessä harjoitella. Mutta miten hän mitään oppii, kun ei juuri koskaan ole täällä. Ahdistavaa. 

Vierailija
6/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

tapahtui porvoossa?

Vierailija
7/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta olet ap tuskastunut. Voi olla, että tyttöystävän vaikea menneisyys on aiheuttanut hänelle ongelmia. Ei noin harvoin tapaaminen ole oikein seurustelua. Mitä seksiin tulee, voi olla aseksuaali. Tai ehkä hyväksikäytetty lapsena jopa? Tai sitten vain epävarma. En osaa sanoa mitä tehdä, mutta ei tuo hyvältä kuulosta.

Vierailija
8/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan kiinnosta tyttöä tarpeeksi? Noin tein aikoinaan itsekin yhdelle joka ei ollut niin mielenkiintoinen tapaus

Vierailija
9/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin yksipuoliselta, siltä kuin tunteita olisi vaan sinun puolelta.

Minusta silloin kun on rakastunut, ei pysty pitämään näppejään irti toisesta. Eikä rakastuneena myöskään pysty olemaan erossa toisesta. 

Vierailija
10/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaan kiinnosta tyttöä tarpeeksi? Noin tein aikoinaan itsekin yhdelle joka ei ollut niin mielenkiintoinen tapaus

Tämä. Pitää ap:ta varalla vakipoikkiksena ja samalla katselee jos vastaan tulisi parempi vaihtoehto. Kun ei ole "kemiaa" niin sänkyhomminkaan ei ole kiirettä.

Vierailija
11/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että hänen tunteensa sinua kohtaan eivät ole yhtä vahvat kuin sinun tunteesi häntä kohtaan. Sanoit myös että ei tee aloitteita fyysisen läheisyyden suhteen, on sinun mukaasi (melko) kokematon eikä osaa vastaanottaa kehuja. Ja suhtautuu varauksellisesti sinuun (tai miehiin yleensä)? Onko mahdollista että hänen menneisyydessään on tapahtunut jotain joka voisi selittää nämä asiat; ahdistelua, hyävksikäyttöä tai muuta paskaa? 

Vierailija
12/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan AP, toi ei ole seurustelua. Otat tulevan viikonlopun rennosti ja lähdet jätkien kanssa kylille baariin. Unohda toi vempula.

Vierailija
13/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo kuulostaa siltä, että hän on pakottanut itsensä suhteeseen jossa ei oikeastaan haluaisi olla. Ehkä ympäristön paineiden vuoksi, kokee että 28-vuotiaana pitäisi olla jo parisuhde tai ainakin kokemuksia. Itse hän ei ilmeisesti vielä tunne olevansa valmis ainakaan seksiin.

Älä ainakaan painosta häntä mihinkään. Parasta olisi jos puhuisitte ihan suoraan siitä, mitä kumpikin elämältä toivoo ja myös siitä, haluaako tyttöystäväsi oikeasti tuossa suhteessa olla. Voi olla, että hän haluaisi erota, mutta ei enää uskalla perääntyä kun on jo kanssasi suhteeseen ryhtynyt.

Vierailija
14/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös lapsuuden kokemuksia syyksi käytökseen. Se ei ole ehkä vielä ihan täysin valjennut hänelle itselleenkään, mutta tulee kyllä valkenemaan rytinällä jossain vaiheessa.

Olette ehkä liian erilaisia, jotta suhteenne voisi kehittyä. Onko tyttöystäväsi muuten seurallinen, vai väsyykö hän toisten seurassa?

Vierailija
15/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aikuisia, jotka ovat tapailleet melkein vuoden eikä teillä ole molempia tyydyttävää seksielämää, ettekä edes oikeastaan tapaile enää. Olisiko mahdollista, että avaisit sen Tinderin uudestaan ja koittaisit löytää seuraa, jonka kanssa natsaa puolin ja toisin? Tämä neiti ei vaikuta kiinnostuneelta tai ainakin on hyvin ongelmainen ja sinä ansaitset parempaa. Kumppania voi hoivata, jos pitkässä suhteessa sattuu sairastuminen tai muu, mutta jos ei alkuunkaan homma toimi, niin kannattaa jatkaa matkaa.

Vierailija
16/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö olisi reilumpaa vaan erota suoraan eikä rääkätä toista...?

Vierailija
17/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi katsella tuollaista menoa, jos jään kavereille toiseksi niin pitäköön kaverinsa. Tuossa on mennyt jo niin paljon aikaa ja jos vain vaikeammaksi menee niin ei se siitä enää parane. Tee itsellesi palvelus ja jatka eteenpäin. Ilmeisesti haluat ihmisen joka on myös sinusta kiinnostunut.

Vierailija
18/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi palapeliläppä oli outo. Mitä tarkoittaa että "sulla on vähemmän paloja"? Että sä oot niinku tyhmempi vai? Vai mitä? En käsitä.

Vierailija
19/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonolta kyllä kuulostaa. Selvästi olet panostanut tuohon suhteeseen enemmän kuin hän ja nyt ei kannata enää panostaa, koska hän on saanut enemmän kuin tarpeeksi aikaa tulla vastaan. 

Jos yrität turhaan puhaltaa henkiin sellaista mitä siellä ei ole, niin siinä tulee vain vihaiseksi naiselle tai itselle ja sekään ei ole hyvä. 

Sinun pitäisi vain erota henkisesti tästä naisesta ja ruveta katselemaan muita. Voitte edelleen tapailla silloin tällöin ilman huonoa omatuntoa, koska hän on antanut ymmärtää, ettet ole hänelle ykkösvaihtoehto. Monesti miehet tekevät sen virheen, että kuvittelevat rakentavansa jotain hienoa ja ovat sitten laput silmillä muiden mahdollisuuksien suhteen, mutta naiset eivät elä tuollaisessa maailmassa, vaan tarjouksia tulee koko ajan varattunakin ja on vain reilua, että mieskin haalii itselleen varavaihtoehtoja eikä elätä pilvilinnoja, vaikka useimmat onkin kasvatettu Disney-fantasioihin. 

Voi olla että uudistuneen välinpitämättömyytesi huomaaminen saa naisen yrittämään kovemmin jos hän pelkää jäävänsä ilman sinua, mutta se on sivuseikka. 

Ei myöskään kannata arvioida tämän naisen taustaa miesten kriteereillä, koska ynisevä hiirulainen on voinut kokea vaikka mitä seksiseikkailuja olemalla nainen ja naiset tietävät, ettei niistä kertominen nosta osakkeita miehen silmissä. Eli voi olla, että hänellä on nytkin passiivinen mieshaaremi koko ajan odottamassa ja jonkinlainen kevyt huomio tyydyttää tarpeet. 

Vierailija
20/48 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi palapeliläppä oli outo. Mitä tarkoittaa että "sulla on vähemmän paloja"? Että sä oot niinku tyhmempi vai? Vai mitä? En käsitä.

Mä käsitin niin että palapeli on samankokoinen mutta toisella palat on eri kokoiset ja ne palat vastaavat eri osa-alueita joita pitää tärkeänä elämässä. Tytöllä parisuhde saattaa olla vain yksi pieni pala, pojalla se pala on suurempi ja vie siis enemmän kokonaispinta-alaa elämän palapelistä koska hän arvottaa sen tärkeämmäksi. Tytöllä on muita palasia kuten monet kaverisuhteet jotka arvottaa ilmeisesti korkeammalle. Ei se tee ihmisestä tyhmää, suhtautuu vaan eri tavalla eri osa-alueisiin. Onhan se vähän hassu vertaus.