Palovaroittimesta kysymys.
Uuteen asuntooni olen hankkimassa palovaroittimia, mutta missään ei näy paikkaa varoittimelle. Onko myynnissä siis varoittimia jollain pitävällä teipillä tms? Vai tuleeko varoittimen mukana asennettava osa johon sitten itse palovaroitin kiinnitetään? Ihmettelen suuresti.
Kommentit (8)
Kyllä niihin kanta tulee ruuveineen.
Mitä ihmettä? Jos käyt kaupasta ostamassa palovaroittimen, niin kyllä siinä tulee mukana se osa millä sen saa kiinni kattoon (ruuvilla tai teipillä).
Kiinteä paikka tai kohta on niissä tilanteissa, että palovaroittimeen on kytketty sähköt.
Niissä tulee mukana liitososa ja kaksi ruuvia. Liitososa kiinnitetään ruuveilla kattoon kiinni ja itse varoitin kiepsautetaan tuohon liitososaan.
Katso ohjeet mihin kohtaan varoitin on hyvä laittaa. Ainakin yksi varoitin per huone.
Palovaroittimen saa auki ja varoittimen pohja ruuvataan mukana tulevilla ruuveilla ensin kattoon tai johonkin muuhun katon rahjalla olevaan esim. kattoon asti yltävään komeroon tai yläsokkeliin.
Johonkin rapattuun betonikattoon ei ihan helposti saa reikää ruuveille , voi rappauksetkin tippua.
Oot varmaan asunut uudemmassa kohteessa missä on sähköverkkoon kytketyt varoittimet? Yleensä ne ei oo verkossa, vaan ihan vaan niiden paristojen varassa, joten kiinteitä kantoja, kuten valaisimille on, ei ole. Tarkoitus on, että selvität asianmukaisen asennuskohdan varoittimelle ja kiinnität sen kattoon paketissa tulleilla kiinnitystarvikkeilla.
Olipa aloitukseni tosiaan epäselvä, mutta ymmärsitte kuitenkin mitä hain. Kiitos! Lähden kaupasta niitä nyt ostamaan ja eikun sitten virittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Palovaroittimen saa auki ja varoittimen pohja ruuvataan mukana tulevilla ruuveilla ensin kattoon tai johonkin muuhun katon rahjalla olevaan esim. kattoon asti yltävään komeroon tai yläsokkeliin.
Johonkin rapattuun betonikattoon ei ihan helposti saa reikää ruuveille , voi rappauksetkin tippua.
kyllä se pitää asentaa ihan kattoon ja vähintään 0,5m päähän seinästä. http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/esta-palon-leviaminen/paloturva…
En ymmärrä kysymystä.