Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hiustyyppi muuttua suorasta kiharaan?

Vierailija
19.03.2019 |

Mulla oli joskus aika suorat hiukset. Ihan vähän laineita siellä täällä mutta pääosin suora.
Nykyään hiukseni ovat ihan kiharat! Ovat myös kuivemmat.
Hiukset on nykyään ihan hirveät ja joudun suoristamasn niitä jatkuvasti.
Olen miettinyt että onko nämä kiharat vain sen takia että on niin kuivat ja leikkasinkin hiuksiani reilu 20 senttiä lyhyemmiksi mutta nyt ne vasta kiharalle meneekin!

Saako näitä enää milöään konstilla suoraksi? Joku suoristushoito?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyemmäksi leikkaaminen ei ainakaan auta. Meitä oli lapsuudessa tyttökolmikko ja kaikilla meillä oli paksut piikkisuorat hiukset, koskaan niitä ei leikattu, vain kaksihaaraiset siistittiin latvoista. Teini-iässä yks sai päähänsä muodistaa kampaustaan ja lyhensi hiuksiaan hartiamittaisiksi. Miltei välittömästi leikkaamisen jälkeen hiukset kipristyivät tiukalle kähärälle. Oli siis varmaan aina ollut taipumusta luonnonkiharaan, mutta pitkien hiusten oma paino oli estänyt kipristymisen.

Kampaajakaverini halusi lyhentää melko kiharat hiukseni olkapäille ulottuviksi. Yritin selittää, että hänen osoittamastaan kohdasta leikkaamalla saisi hiukseni lyhentymään paljon enemmän, mutta ilmeisesti hänellä ei ollut kokemusta suomalaisista piilokiharoista (suomalaisillahan on tapana kutsua liioitellen vain hieman laineikkaitakin hiuksia kiharoiksi). Enempää kyselemättä hän leikkasi hiukseni poikki ja poistui jostain syystä paikalta hyvin nopeasti. Minä jäin katselemaan yhä kiharammiksi kuivuvia hiuksiani. Tavatessamme seuraavan kerran kaveri nieleskeli aika vakavan näköisenä nähdessään hiukseni, jotka olivat tiukilla korkkiruuveilla ja ulottuivat nipin napin korvalehtieni alaosaan.

Nyt olen muutaman kuukauden yrittänyt opetella laittamaan hiuspörröni sen näköiseksi kuin se olisi tahallisesti leikattu tällaiseksi, mutta ei luonnonkiharaa pysty pakottamaan.

Juh. Sen kaverin hiukset napsaistiin hartioille ulottuviksi. Kun ne sitten kipristyivät siihen leukapieliin ulottuviksi, kaveri näytti siltä kuin sillä olisi joku outo lässähtänyt afropyramidi päässänsä. Onneksi elettiin ysäriä, lakkaa ja muita hiustuotteita sai käyttää surutta, eikä kukaan katsonut pitkään jos sulla olikin luodinkestävä kiharakypärä päässäsi.

Lässähtänyt afropyramidi. Täydellinen kuvaus. Siihen vielä pälvikaljulta näyttävä tuplapyörre kallon korkeimmalle kohdalle. Ei ole kiva, ei. :(

14

Vierailija
22/22 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonaaliset muutokset voivat vaikuttaa. Joillain naisilla on kiharat raskaana tai kun vaihdevuodet alkavat tai sitten toisin päin kiharat suoristuvat näissä tilanteissa. Lyhyt hius ja vaalennettu kihartuu myös helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla