En uskaltanut ilmoittaa poissaolosta (ilmainen opiskelijaharjoittelija)
Olen saanut niin, niin monessa paikassa ilkeää kohtelua (yllättäen keski-ikäisiltä naisilta, itse olen nuori viehättävä neitonen). Eräässä harjoittelupaikassa minulle kitistiin jopa VESSASSA KÄYMISESTÄ jälkeenpäin. Siis silloin kun olin jo ilmoittanut, että kiitti mulle riitti ja lopetin viikon jälkeen. Tämä tapaus oli sellainen, että en tehnyt ikinä mitään oikein, olin liian hiljainen, liian sitä, liian tätä. Vessassa kävin ihan rauhassa, koska yritin tasaannuttaa hikeä. Jotta ei olisi inhottava olo ja jotta en alkaisi haisemaan. En todellakaan kuvitellut tekeväni jotain hirveää vääryyttä siinä. Paikassa oli hädin tuskin koskaan asiakkaita. Kuolettavan tylsää joka päivä ja asiakkaita ehkä 20 koko päiväni (6 h) aikana. Katselin huvikseni ostotapahtumia kassalta eli arvioni ei ole edes kovin paljon väärässä. Nyt olen kuitenkin uudessa harjoittelupaikassa.
Eli: Kävin työssäoppimispäivän jälkeen hieronnassa koska olin niin jumissa ettei mitään rajaa. Ajattelin sen helpottavan työntekoa, kun ei ole niskajumia. Hieroja sanoikin, että niskat on todella jumissa ja tuskin yhdellä hieronnalla aukeavat kokonaan.
Hieronnan jälkeen pyörrytti NIIN PALJON. Menetin tasapainoni kun nousin pöydältä. Rauhoituin varmaan 10 minuuttia ennen kuin uskalsin lähteä kotiin.
Tänään oli epämääräinen heikko olo. Ei mitään yksittäistä vaivaa, mutta nukuin pommiin ja olo oli vain noh, heikko. Vasta nyt on hyvä olo.
Olin puhelin kourassa ja aikeissa ilmoittaa töihin, mutta en uskaltanut. Pelkäsin reaktiota. Mitä olisin edes sanonut? "Kävin hieronnassa ja tänään on heikko olo. Ei, en ole kipeänä. On vain tällainen heikko olo."
En kehdannut. En uskaltanut. En halua valehdella. Flunssaisena ei ole mitään ongelmaa ilmoittaa poissaolosta, koska sen kuulee äänestä.
Mutta minä yksinkertaisesti pelkään reaktioita ja se johtuu tästä vihaisesta asenteesta, jota olen vuosien mittaan saanut milloin missäkin.
Toinen esimerkki: Lapsuuden kaverini oli kuollut hetki sitten ja olin töissä paikassa, jossa oli paljon ihmisiä. Vaivuin ajatuksiini vähän väliä, kun näin häntä muistuttavia ihmisiä. Sitten yksi esimiehistä sanoo tylysti, että ei tänne ole tultu seisoskelemaan. Miksi ei voi kysyä, että onko kaikki ok. Miksi heti täytyy olla noin tyly.
Vttuilemalla näytätte vain toteen kaiken, mitä olen tähän kirjoittanut. Sen sijaan olisi mukavaa saada jotain ymmärrystä asiaan. Minut on leimattu ylimieliseksi niin monen ihmisen toimesta, vaikka todellisuudessa pelkään reaktioita. Mitä ihmettä sanon työpaikalle? Tästä lähtien saan varmaan kylmää kyytiä taas kerran. Kuinkas muutenkaan.
Kommentit (27)
Viehättävät neitoset eivät ole hiljaisia ja pelokkaita. Semmoisista on viehättävyys kaukana.
Provo, johon jotkut menee lankaan.
Jutut kulkee nopeasti. Tuskin tulet saamaan töitä paikkakunnaltasi, kun kaikkialle leviää, eträ et ilmesty töihin.
Ei hitsi mä olisin uskonut tän ilman tota viehättävää neitosta. MIKSI joku näkee noin paljon vaivaa ja mokaa tuollaisen pikkujutun!! Ois ollut todella hauska!
Lakkaa kauniisti kyntesi se piristää
Mokasit provosi jo ekassa lauseessa!