Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero edessä, muutto suoraan yhteen muutaman kuukauden

Vierailija
29.03.2013 |

lähinnä henkisen sivusuhteen(eron syy) jälkeen. Varsinaista seurustelusuhdetta ei ole kunnolla päässyt vielä edes alkamaan. Onko mitään järkeä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut tuon aloituksen jo muutamaan kertaan, enkä edelleenkään ymmärrä sitä, Eroatte ja muutatte yhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvinkin järkeä (tai siis nimen omaan oikeaa tunnetta) tai sitten ei. Ei sitä voi kukaan muu kuin asianosaiset itse tietää, eikä silloinkaan voi tietää kuin sen tunteen että tahtooko sitä vaiko ei. Jos tahtoo, on kaikki mahdollisuudet ihan hyvään lopputulokseen, sanoo muut mitä sanoo. Muuthan kyllä aina tuosta noin vain sanovat jotakin, ja jos niiden perusteella elää elämänsä... ei hyvä. Itse sen tietää, muttei siltikään voi varmasti tietää juuri mitään ennen kuin... sitten tietää.

Vierailija
4/8 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilepa viestisi uudestaan, niin muutkin ymmärtävät mistä asiassa on kyse.

Vierailija
5/8 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä? Petit kerran? Kahdesti? Suuseksiä?

Inhoan tällaisia melkein ja ei ihan -selittelyjä. Mitäs jos nyt ensin olisit rehellinen ja miettisit, toimitko oikein kaikkia osapuolia kohtaan? Jos et, korjaa asiat. Ole reilu ja ystävällinen. Ajattele toisen tunteita. Erohakemuksen jälkeen on 6 kk:n harkinta-aika enkä itse missään nimessä muuttaisi yhteen kenenkään kanssa tuona aikana. Pitäisi ensin surra eroa, vaikka se ei tuntuisi suremisen arvoiselta.

Oma osuus eroon pitää selvittää myös. Eräs terapeutti kertoi, että monet eivät tajua, että heillä on myös oma osuutensa toimimattomaan liittoon tai riitaisaan eroon, vaikka kaikki syy tuntuisi olevan siinä toisessa. Esimerkkinä oli nainen, jonka mies oli väkivaltainen. Nainen päätyi aina uudestaan ja uudestaan suhteisiin, joissa oli henkistä tai fyysistä väkivaltaa, kunnes pysähtyi, hakeutui terapeutille ja päästiin purkamaan, miksi hän mahdollisti tilanteet. Ei siis ollut syypää eroon tai toimimattomaan liittoon, mutta oma osuutensa siihen kyllä oli ja nämä kuviot pitäisi itse huomata ja käsitellä läpi.

Lisäksi jos liitosta on lapsia, on todellakin edettävä varovaisesti jo lasten sopeutumisen kannalta. Reiluin tapa toimia on aloitella uutta suhdetta hiljalleen matalalla profiililla ja vasta kun ero on selvä, voidaan askel kerrallaan tuoda tätä ihmistä esille esim. suvulle, lapsille ja entiselle puolisolle. Vielä tuonkin jälkeen antaisin useamman kuukauden kulua ihan vain tutustuen ja seurustellen. Miksi pitää kiirehtiä yhdestä toimimattomasta liitosta vauhdilla kokeilemaan toista, kun voisi seurustella ja tutustua rauhassa ilman paineita? 

Vierailija
6/8 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä, etenkään, jos pettäjämies on 34 v. ja uusi nainen 23 v. Menikö oikein?

Vierailija
7/8 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pettäjä 38 ja uusi nainen 29 jolla on kaksi pientä lasta

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 22:39"]

Ei ole mitään järkeä, etenkään, jos pettäjämies on 34 v. ja uusi nainen 23 v. Menikö oikein?

[/quote]

Vierailija
8/8 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei