Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytmihäiriöt raskaudessa? Apua!

Vierailija
29.03.2013 |

Olen raskaana, viikkoja 12. Muutamia kertoja on tullut ikään kuin rytmihäiriöitä, sellaisia että tuntuu kuin sydän löisi epätasaisesti ja normaalia kovemmin, se tavallaan "tuntuu" tuossa kaulalla/rintakehässä ylhäällä.. Äsken taas tuntui siltä kun istuin sohvalla ja kokeilin pulssia ranteesta etusormella ja keskisormella, ja tuntui kuin sydän olisi lyönyt aina kahdesti peräkkäin, sitten tauko, kahdesti peräkkäin jne. Tosin en tiedä tuntuiko syke tavallaan sormissa myös. Onko normaalia että raskaudessa tulee tällaisia?

Edellisessä raskaudessa oli samanlaisia tuntemuksia silloin tällöin, sanoin neuvolassa lääkärille ja sivuäänen takia menin sydänultraan, jossa kaikki oli OK. Ei tutkittu enempää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan tiedä?

Vierailija
2/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 11:33"]

Olen raskaana, viikkoja 12. Muutamia kertoja on tullut ikään kuin rytmihäiriöitä, sellaisia että tuntuu kuin sydän löisi epätasaisesti ja normaalia kovemmin, se tavallaan "tuntuu" tuossa kaulalla/rintakehässä ylhäällä.. Äsken taas tuntui siltä kun istuin sohvalla ja kokeilin pulssia ranteesta etusormella ja keskisormella, ja tuntui kuin sydän olisi lyönyt aina kahdesti peräkkäin, sitten tauko, kahdesti peräkkäin jne. Tosin en tiedä tuntuiko syke tavallaan sormissa myös. Onko normaalia että raskaudessa tulee tällaisia?

Edellisessä raskaudessa oli samanlaisia tuntemuksia silloin tällöin, sanoin neuvolassa lääkärille ja sivuäänen takia menin sydänultraan, jossa kaikki oli OK. Ei tutkittu enempää.

[/quote]

mulla alkoi rytmihäiriöt raskausaikana, ja pahentuivat aina vaan...

valitin niitä, ei kukaan niihin oikein puuttunut.

ihan loppuraskaudessa, otettiin ekg ja sairaslomaa...

olisi pitänyt tutkia kunnolla, koska erittäin vaikean synnytyksen jälkeen tilanne meni todella pahaksi , ja ihan todella pahoja vikoja löytyi sydämestäni :(

eli ap en halua peloitella,  mutta kokemuksesta sanon, et VAADI tutkimuksia ! nykyään ei saa lääkäriaikoja, vaik olis kuolemankielissä...

eli itseäni kaduttaa, etten mennyt yksiytilääkärille, joka olisi helposti todennut vikani, lähettänyt sairaalaan..lapsi olisi synnytetty sektiolla, nyt siis alateitse yritettiin ja ponnistutettiin kaksi tuntia lapsi juuttui kiinni, mentiin hätäsektioon, vuosin litrakaupalla jne jne eli sydän rasittui ihan liikaa..

onneksi lapsi syntyi terveenä, ei siis kärsinyt hapenpuutteesta tms

eli yleensä rytmihäiriöt on viattomia, niitä on liki kaikilla jne jne

mutta itse kuuluin siihn ryhmään jolla kyse oli vakavasta ongelmasta :(

mene siis lääkäriin, mieluiten suoraan kardiologille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksesta! Olen jotenki luottavainen, ettei tämä kuitenkaan olisi mitään kovin vakavaa, kun edellisessä raskaudessa oli samanlaisia. Mutta tuntuu että nyt on useammin, äsken taas, ja todella tuntuu ranteesta että sydän lyö kahdesti aina peräkkäin ja sitten tauko. En tiedä johtuuko useammat tuntemukset siitä, että viime raskauden olin töissä ja nyt kotona esikoisen kanssa. Nyt ehtii enemmän kiinnittää huomiota kaikkeen ainakin :)

Täytyyköhän soittaa lääkäriin vai kysyä seuraavassa neuvolassa, joka on muutaman viikon päästä?

Vierailija
4/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, ap:llehan on tehty jo sydämen ultraääni, eli sydän on tutkittu ja terveeksi todetty! Hyvin eri tilanne siis kuin sinulla.

Raskauden aikana verimäärä kasvaa ja verenkierto vilkastuu, sen takia saattaa tulla enemmän aivan hyvänlaatuisia lisälyöntejä. Etenkin, jos sinut on jo tutkittu, koska edellisen raskauden aikana oli samanlaista, oireilu kuulostaa vaarattomalta. Näin nettiarviona tietysti vain :)

Vierailija
5/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 12:04"]

Kolmonen, ap:llehan on tehty jo sydämen ultraääni, eli sydän on tutkittu ja terveeksi todetty! Hyvin eri tilanne siis kuin sinulla.

Raskauden aikana verimäärä kasvaa ja verenkierto vilkastuu, sen takia saattaa tulla enemmän aivan hyvänlaatuisia lisälyöntejä. Etenkin, jos sinut on jo tutkittu, koska edellisen raskauden aikana oli samanlaista, oireilu kuulostaa vaarattomalta. Näin nettiarviona tietysti vain :)

[/quote]

kolmonen vastaa

eli tilanne voi muuttua, vaikka uä tehty voi tilanne olla toinen, kaikki ei edes näy uä joten ei voi olla varma

Vierailija
6/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lisälyönneiltä. Googleta lisälyönnit. Mulla näitä on ollut niin kauan kuin muistan ja alkuraskaudessa ovat aina lisääntyneet joksikin aikaa. 
Kannattaa kuitenkin tutkituttaa lääkärillä, vaikka nämä yleensä ovatkin vaarattomia.

Vierailija
7/7 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on raskaudessa rytmihäiriöitä ja syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta. Käyrillä kävin, kaikki ok, mutta otettiin verikokeet ja sieltä paljastui. Pyydä lähete kilpirauhaskokeisiin neuvolasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi