En oikein tiedä olenko työuupunut vaiko vain laiska...
Vaikka ehkä vastaan jo itse omaan kysymykseeni sen perusteella että en tiedä kumpaa olen. Ehkä työuupunut ihminen tajuaisi olevansa uupunut.
No joka tapauksessa, olen ihan todella väsynyt. Olen töissä päiväkodissa ja aidosti pidän työstäni, en vain meinaa enää jaksaa sitä. Usein iltaisin itken seuraavan työpäivän vuoksi ja yöt näen yleensä aina painajaisia töistä (lapsi hukassa tms) Aamuisin myös töihin lähteminen tuntuu todella raskaalta. Siinä kohtaa kun tulen töihin, tilanne kuitenkin muuttuu ja päivä sujuu aina yleensä ihan kivasti. Tykkään hurjasti ryhmäni lapsista ja olen heille tärkeä aikuinen, päivät kuluvat suht nopeasti. Toki töissäkin tulee tilanteita joissa tuntuu että mitenhän sitä jaksaa päivän loppuun (monen aikuisen vaje tms.)
Eli töissä jaksan ihan hyvin, ongelmana on se elämä työn ulkopuolella. Tuntuu että kotona vain syön ja sitten nukahtelen sohvalle. Työt on myös mielessä koko ajan ja on todella stressaantunut olo...
Kellään kokemuksia vastaavasta? Mikä toi avun tilanteeseen?
Kommentit (2)
Ei tuo ainakaan laiskuudelta kuulosta. Työ taitaa ottaa ajatuksen tasolla otteen sinusta myös vapaa-ajalla ja jopa unissa. Onko sinulla muita murheita elämässä?
Kyllä tuo työuupumukselta kuulostaa...